Röviden – Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Style, 2018 | |
---|---|
Mi ez? | Cseh-német kompakt szabadidő-autó benzines motorral, automatával, rengeteg extrával |
Mit tud? | Rendkívül praktikus, lendületes, de unalmas külsejű SUV |
Mibe kerül? | 6,57 millió forintról indul háromhengeres alapmotorral a Karoq, a tesztben szereplő jármű ára közel a duplája, 12,1 millió |
Kinek jó? | SUV-ban gondolkodók közül a használhatóságot a külső elé helyezőknek |
Cristiano Ronaldo új cégautójáról írt cikkem után gondolkodtam el rajta, hová jutott a Fiat az elmúlt évtizedekben. Mondjuk éppen a Škodával összehasonlítva. Most maradjunk kizárólag utóbbinál, a vasfüggöny másik karnisra csipeszezése után a VW gépezete profi építkezéssel valódi gyilkos kreált a cseh márkából mára. A ’90-es évek elején mifelénk még évi pár tízezer autót értékesítő gyártó 2018-ban jó eséllyel 1,3 milliónál is többet elad globálisan. Amelyik kategóriában versenyzőt indít, ott rendre lemészárol sokakat. Rossz hír a riválisoknak, egyre többféle autó kerül piacra indiánfejjel, egy pár napos Škoda -közlemény szerint 2020 végéig, azaz mostantól számítva 27 hónap alatt 19 új modellt mutatnak be.
Szinte minden termékük szupersiker, az új Karoq is az.