Amióta a szerkesztőség bölcse, Gajdán Miklós megírta a Focusról, mennyire más autókat fed ugyanaz a név, alig vártuk, hogy a negyedik generációt összevessük a konkurenciával. Ebben a kategóriában a Golffal kell megküzdenie minden indulónak, és nemcsak azért, mert ebből adják el a legtöbbet Európában. Hanem mert a Golf VII nem véletlenül nyeri az összehasonlító teszteket Ausztráliától kezdve Franciaországon át Angliáig, hogy ne a magyar vagy a német autós szaklapokat hozzam fel példaként. A legnagyobb kérdés, hogy az önmagában nézve igazán meggyőző Focus a Golf ellen is olyan lehengerlő lesz-e, esetleg a Kia Ceed, végre a hivatalos írásmódban is aposztróf nélkül, meglepi mindkettejüket?
Mivel fél év van az új Corolla bevezetéséig, a japán autóipar képviseletét a Honda Civicre bíztuk, amely háromhengeres, turbós, benzines motorjával jól illett a mezőnybe. Vadonatúj technikájával, jó vezethetőségével és nagy csomagtartójával keményebb ellenfélnek ígérkezett a pár hónap múlva kifutó Mazda3-nál. Az Opel Astra K-ból hirtelenjében nem tudott tesztautót biztosítani az importőr, de nem tettünk le egy Astra-Focus-Golf örökrangadóról. Az Autó és Stílus szaklappal közös összehasonlító tesztünkben szereplő autók közül háromról önálló cikket is írtunk. Akit mélyebben érdekel, az egyliteres Civicről itt, a 125 lóerős új Focusról ide kattintva, ugyanerről a Ceed 1,4 T-GDI-ről ezen a linken olvashat részletesebben.
Külső
Ha egy autóból 1974 óta átlagosan 40 másodpercenként el lehet adni egyet, azzal valószínűleg nem lőtt mellé a gyártója. Ebben az árnyalatban a dísztárcsás Golf elég bágyadt a többiekhez képest, de formaterve harmonikus és időtálló. Öt-hat év után nem egy konkurensnek lefőtt a kávé, a Golf azonban most sem folyt meg, csak hű de nagy érdekesség nincs klasszikus, kortalan formájában.
Ebben a kategóriában a Golf a mérce, de nem biztos, hogy még mindig a legjobb autó Képek: Csordás Gábor, Autó és Stílus
Ebben a kategóriában a Golf a mérce, de nem biztos, hogy még mindig a legjobb autó Képek: Csordás Gábor, Autó és Stílus
Fotó megosztása:
Árban már nem különösebben jutányos a Kia Ceed, de értékarányos
Árban már nem különösebben jutányos a Kia Ceed, de értékarányos
Fotó megosztása:
115 lóerős a Golf, 125 a Focus, 126 a Civic és 140 a Ceed
115 lóerős a Golf, 125 a Focus, 126 a Civic és 140 a Ceed
Fotó megosztása:
Nem a háromhengeres Ceedet kaptuk tesztre, mert nincs belőle sajtóautó. Szerintünk többet adunk olvasóinknak az 1,4-est bevéve a tesztbe, mintha duzzogva kihagyjuk a kategória meghatározó újdonságát
Nem a háromhengeres Ceedet kaptuk tesztre, mert nincs belőle sajtóautó. Szerintünk többet adunk olvasóinknak az 1,4-est bevéve a tesztbe, mintha duzzogva kihagyjuk a kategória meghatározó újdonságát
Fotó megosztása:
Olcsóbb hátsó futómű van a Focus alatt, mint 20 éve az elődjében. A Golfban ugyanez a helyzet a 15 évvel korábban bemutatott Golf V-höz képest
Olcsóbb hátsó futómű van a Focus alatt, mint 20 éve az elődjében. A Golfban ugyanez a helyzet a 15 évvel korábban bemutatott Golf V-höz képest
Fotó megosztása:
Mindegyik egyedi autó, nem leeht összekeverni őket
Mindegyik egyedi autó, nem leeht összekeverni őket
Fotó megosztása:
Jó 30 000 km után kissé viseltes a Golf kulcsa
Jó 30 000 km után kissé viseltes a Golf kulcsa
Fotó megosztása:
Nagyon sokat jelent a Focus feláras fényszórója, 317 eezer forintba kerül
Nagyon sokat jelent a Focus feláras fényszórója, 317 eezer forintba kerül
Fotó megosztása:
Felárért a Golfhoz is van nagymenő LED-es fényszóró
Felárért a Golfhoz is van nagymenő LED-es fényszóró
Fotó megosztása:
Igézően agresszív a Civic szeme
Igézően agresszív a Civic szeme
Fotó megosztása:
Elegáns és mértéktartó a Kia formaterve
Elegáns és mértéktartó a Kia formaterve
Fotó megosztása:
34 millió felett járnak az eladások, 40 másodpercenként elkel egy Golf 1974 óta
34 millió felett járnak az eladások, 40 másodpercenként elkel egy Golf 1974 óta
Fotó megosztása:
Idén 20 éves a Ford Focus. Elegáns a szélesre húzott típusfelirat
Idén 20 éves a Ford Focus. Elegáns a szélesre húzott típusfelirat
Fotó megosztása:
1972-ben kisautóként kezdett a Honda Civic, ez a 10. generáció
1972-ben kisautóként kezdett a Honda Civic, ez a 10. generáció
Fotó megosztása:
Készítettünk egy rövid videót az autókról a Vezess Facebook-tagozatára
Készítettünk egy rövid videót az autókról a Vezess Facebook-tagozatára
Fotó megosztása:
Továbbra is a legjobbak egyike a Golf, nagyon kis különbséggel szorul a Focus mögé
Továbbra is a legjobbak egyike a Golf, nagyon kis különbséggel szorul a Focus mögé
Fotó megosztása:
Nem volt hátrányban a többieknél kisebb teljesítményű, 115 lóerős Golf 1,0 TSI
Nem volt hátrányban a többieknél kisebb teljesítményű, 115 lóerős Golf 1,0 TSI
Fotó megosztása:
Vezetni a Focust a legjobb, ára kedvező és nagyon sok vezetőtámogató segédrendszert kínál
Vezetni a Focust a legjobb, ára kedvező és nagyon sok vezetőtámogató segédrendszert kínál
Fotó megosztása:
Jól megy és nagyon jó vezetni a Focust turbós háromhengeressel
Jól megy és nagyon jó vezetni a Focust turbós háromhengeressel
Fotó megosztása:
Erős harmadik a Kia Ceed, különösebb hibákat nem róhatunk fel neki
Erős harmadik a Kia Ceed, különösebb hibákat nem róhatunk fel neki
Fotó megosztása:
Jó képet mutat a Focus tolatókamerája. Automatikusan is képes parkolni
Jó képet mutat a Focus tolatókamerája. Automatikusan is képes parkolni
Fotó megosztása:
Amikor csak a Kia egyik kerekét éri az úthiba, egész kényelmesen reagál, de a sokféle és tengernyi hazai úthibával meggyűlik a baja
Amikor csak a Kia egyik kerekét éri az úthiba, egész kényelmesen reagál, de a sokféle és tengernyi hazai úthibával meggyűlik a baja
Fotó megosztása:
Szerethető, karakteres autó a Civic. Kulturáltabb és belső térrel könnyebben használható menüvel előrébb végezhetne
Szerethető, karakteres autó a Civic. Kulturáltabb és belső térrel könnyebben használható menüvel előrébb végezhetne
Fotó megosztása:
Kanyargós országúton a Hondát a sportos üléshelyzet, az érzékeny, pontos kormányzás és a sportosra hangolt futómű a Focus legkeményebb ellenfelévé tette
Kanyargós országúton a Hondát a sportos üléshelyzet, az érzékeny, pontos kormányzás és a sportosra hangolt futómű a Focus legkeményebb ellenfelévé tette
Fotó megosztása:
Nagyon gyatra hatást kelt a bizonytalanul billenő hangerőszabályozó, ráadásul a Hondából kimaradt a tekerős volumegomb
Nagyon gyatra hatást kelt a bizonytalanul billenő hangerőszabályozó, ráadásul a Hondából kimaradt a tekerős volumegomb
Fotó megosztása:
Nagyon sok praktikus részletet nyújt a Civic
Nagyon sok praktikus részletet nyújt a Civic
Fotó megosztása:
A Honda adja a legjobban kapcsolható váltót, mindegyik hatfokozatú
A Honda adja a legjobban kapcsolható váltót, mindegyik hatfokozatú
Fotó megosztása:
Kusza és nehezen kiismerhető a Civic menüje
Kusza és nehezen kiismerhető a Civic menüje
Fotó megosztása:
Alapáras a kétoldali automatikus légkondicionáló az Elegance Navi kivtelhez
Alapáras a kétoldali automatikus légkondicionáló az Elegance Navi kivtelhez
Fotó megosztása:
Van benne valami progresszív
Van benne valami progresszív
Fotó megosztása:
478 literes a padló alatti üreggel a Honda csomagtere, ami a messze legnagyobb a négy közül
478 literes a padló alatti üreggel a Honda csomagtere, ami a messze legnagyobb a négy közül
Fotó megosztása:
Nem mindannyian rajongunk a szövet kalaptartóért. Talán ha két Autó Magazint elbír, de ksizedve nagyon könnyű elhelyezni
Nem mindannyian rajongunk a szövet kalaptartóért. Talán ha két Autó Magazint elbír, de ksizedve nagyon könnyű elhelyezni
Fotó megosztása:
Igen nagy üreg vűrja a csomagokat a Hondában
Igen nagy üreg vűrja a csomagokat a Hondában
Fotó megosztása:
Nincsenek félresikerült újítások a Kiában, szinte minden egyértelműen működik benne. Minősége, összerakottsága is dicséretes
Nincsenek félresikerült újítások a Kiában, szinte minden egyértelműen működik benne. Minősége, összerakottsága is dicséretes
Fotó megosztása:
Egyértelmű és könnyen használható a Ceed jó anyagokból, kiválóan összerakott belső tere
Egyértelmű és könnyen használható a Ceed jó anyagokból, kiválóan összerakott belső tere
Fotó megosztása:
Osztott képernyővel
Osztott képernyővel
Fotó megosztása:
Fut a Ceedben az Android Auto
Fut a Ceedben az Android Auto
Fotó megosztása:
Időigényes kiismerni a gombokat a kormányon
Időigényes kiismerni a gombokat a kormányon
Fotó megosztása:
Kicsit akadozik, lehetne jobban kapcsolható a hatgangos váltó
Kicsit akadozik, lehetne jobban kapcsolható a hatgangos váltó
Fotó megosztása:
Valószínűleg többe kerülnek a rendes órák a digitális műszeregységnél, elegánsabb is
Valószínűleg többe kerülnek a rendes órák a digitális műszeregységnél, elegánsabb is
Fotó megosztása:
2006 legvégén az első Cee'dben láttunk először USB-csatlakozót
2006 legvégén az első Cee'dben láttunk először USB-csatlakozót
Fotó megosztása:
Részleteiben és összességében is jó mionőségi benyomást kelt a Ceed
Részleteiben és összességében is jó mionőségi benyomást kelt a Ceed
Fotó megosztása:
Közvetlen benzinbefecsekendezéses a Kia motorja is, a többieké három-, ez négyhengeres
Közvetlen benzinbefecsekendezéses a Kia motorja is, a többieké három-, ez négyhengeres
Fotó megosztása:
Jók az ülések a Kiában
Jók az ülések a Kiában
Fotó megosztása:
Hátulról érkezpő erős napfényben nehéz leolvasni a hőmérsékletet
Hátulról érkezpő erős napfényben nehéz leolvasni a hőmérsékletet
Fotó megosztása:
Van benne hely 190 centivel elöl-hátul és minden kellemesen otthonos benne. Az elődnél mélyebben lehet az üléspad, a lábtartás kényelmetlen hosszab távon
Van benne hely 190 centivel elöl-hátul és minden kellemesen otthonos benne. Az elődnél mélyebben lehet az üléspad, a lábtartás kényelmetlen hosszab távon
Fotó megosztása:
395 literes a Ceed csomagtartója
395 literes a Ceed csomagtartója
Fotó megosztása:
A Kiában rend van a padló alatt is
A Kiában rend van a padló alatt is
Fotó megosztása:
Lehajtott üléstámlákkal 1291 literre bővül a tér
Lehajtott üléstámlákkal 1291 literre bővül a tér
Fotó megosztása:
Nem mag, nem sperma. A Kia kiizzadt egy rövidítést a Ceedre: Community of Europe, with European Design
Nem mag, nem sperma. A Kia kiizzadt egy rövidítést a Ceedre: Community of Europe, with European Design
Fotó megosztása:
Érett és profi a design
Érett és profi a design
Fotó megosztása:
Érett és profi a design
Érett és profi a design
Fotó megosztása:
A telefonon futó navigációs segédprogram szabályosan vezérelhető az autó kijelzőjén
A telefonon futó navigációs segédprogram szabályosan vezérelhető az autó kijelzőjén
Fotó megosztása:
Masszív és jó minőségű a Ceed utastere
Masszív és jó minőségű a Ceed utastere
Fotó megosztása:
A Focusban nem volt kartámasz, a többi autóban igen
A Focusban nem volt kartámasz, a többi autóban igen
Fotó megosztása:
Túlterhelik a kormányt a a gombok
Túlterhelik a kormányt a a gombok
Fotó megosztása:
Nem áll kézre a Focus rossz szögben döntött indítógombja. A minőségérzet javult, de nem átütő
Nem áll kézre a Focus rossz szögben döntött indítógombja. A minőségérzet javult, de nem átütő
Fotó megosztása:
Nagyon gazdag felszereltségel érkezett a tesztautó
Nagyon gazdag felszereltségel érkezett a tesztautó
Fotó megosztása:
Jól dolgozott az adaptív sebességtartó automatika
Jól dolgozott az adaptív sebességtartó automatika
Fotó megosztása:
Azt tudja, amit ma elvárunk
Azt tudja, amit ma elvárunk
Fotó megosztása:
Gyors a Ford érintőképernyője és a felbontása is rendben van
Gyors a Ford érintőképernyője és a felbontása is rendben van
Fotó megosztása:
Minőségérzetben sokat lépett előre Focus, a harmadik generáció elég olcsó volt belül
Minőségérzetben sokat lépett előre Focus, a harmadik generáció elég olcsó volt belül
Fotó megosztása:
Öntött műanyag varrás igyekszik díszíteni az ajtókárpitot
Öntött műanyag varrás igyekszik díszíteni az ajtókárpitot
Fotó megosztása:
Könnyen jár a Focus váltója, a hatodik itt is kímélő áttétel
Könnyen jár a Focus váltója, a hatodik itt is kímélő áttétel
Fotó megosztása:
Nem okoz fejtörést a légkondi panelje
Nem okoz fejtörést a légkondi panelje
Fotó megosztása:
Új az üzemmódkapcsoló a Focusban
Új az üzemmódkapcsoló a Focusban
Fotó megosztása:
Jóllaknak a kütyük
Jóllaknak a kütyük
Fotó megosztása:
Kiemelkedően sokféle vezetőtámogató rendszer érhető el a Focushoz
Kiemelkedően sokféle vezetőtámogató rendszer érhető el a Focushoz
Fotó megosztása:
Még fejmagasságú kijelző is van a Focushoz
Még fejmagasságú kijelző is van a Focushoz
Fotó megosztása:
Nincs már 1,6 Ti-VCT szívó benzines, pedig imádták az ügyfelek. A turbós háromhegeres sokkal bonyolultabb, három hengeréből egyet le tud kapcsolni részterhelésen
Nincs már 1,6 Ti-VCT szívó benzines, pedig imádták az ügyfelek. A turbós háromhegeres sokkal bonyolultabb, három hengeréből egyet le tud kapcsolni részterhelésen
Fotó megosztása:
Puha a csomagtérpadló széle, könnyen becsúsznak alá apróbb tárgyak a pereménél
Puha a csomagtérpadló széle, könnyen becsúsznak alá apróbb tárgyak a pereménél
Fotó megosztása:
Szükségpótkeréknek jut helya mélynyomó alatt
Szükségpótkeréknek jut helya mélynyomó alatt
Fotó megosztása:
1354 literre növelhető a Focus csomagtere pótkerék és mélyláda nélkül, alapesetben 375 liter lenne a hely
1354 literre növelhető a Focus csomagtere pótkerék és mélyláda nélkül, alapesetben 375 liter lenne a hely
Fotó megosztása:
Tetszettek az ülések az új Ford Focusban
Tetszettek az ülések az új Ford Focusban
Fotó megosztása:
Szépen zeng az extraként rendelhető a Bang &Olufsen-hifi
Szépen zeng az extraként rendelhető a Bang &Olufsen-hifi
Fotó megosztása:
Nincs kézifék a Focusban sem, huligánlekünk fájlalja is
Nincs kézifék a Focusban sem, huligánlekünk fájlalja is
Fotó megosztása:
Lényegesen több a hely, mint az elődben, a tengelytáv 5,3 centivel nagyobb az eddiginél
Lényegesen több a hely, mint az elődben, a tengelytáv 5,3 centivel nagyobb az eddiginél
Fotó megosztása:
Zseniális a Fordok ajtónyitáskor kiugró, záráskor elbújó ajtóélvédője. Tudtunkkal eddig csak a Škoda másolta le az ötletet
Zseniális a Fordok ajtónyitáskor kiugró, záráskor elbújó ajtóélvédője. Tudtunkkal eddig csak a Škoda másolta le az ötletet
Fotó megosztása:
Változatlanul meggyőző a Golf belső tere. Praktikus, átgondolt, jó minőségérzetet kelt
Változatlanul meggyőző a Golf belső tere. Praktikus, átgondolt, jó minőségérzetet kelt
Fotó megosztása:
Sikerült modernizálni a Golfot a tavalyi modellfrissítéssel
Sikerült modernizálni a Golfot a tavalyi modellfrissítéssel
Fotó megosztása:
Itt van a tempomat, extraként mérik
Itt van a tempomat, extraként mérik
Fotó megosztása:
Meg kell tanulni a kicsit túlbonyolítot kapcsolókat a kormányon
Meg kell tanulni a kicsit túlbonyolítot kapcsolókat a kormányon
Fotó megosztása:
Vakkapcsolók jelzik, hogy a Teendline az alapkivitel
Vakkapcsolók jelzik, hogy a Teendline az alapkivitel
Fotó megosztása:
Minden kar, tekerentyű jó minőségi benyomást kelt
Minden kar, tekerentyű jó minőségi benyomást kelt
Fotó megosztása:
Dísztelen, de nívós a belső tér
Dísztelen, de nívós a belső tér
Fotó megosztása:
Messze itt a legnagyobbak az ajtózsebek a négyautó közül
Messze itt a legnagyobbak az ajtózsebek a négyautó közül
Fotó megosztása:
Egyértelmű, jól használható a fűtésvezérlés. Az automatikus légkondicionálás feláras
Egyértelmű, jól használható a fűtésvezérlés. Az automatikus légkondicionálás feláras
Fotó megosztása:
Lágyan, viszonylag hosszú utakon mozog a Golf sebességváltó karja
Lágyan, viszonylag hosszú utakon mozog a Golf sebességváltó karja
Fotó megosztása:
Nincs mit javítani a műszeregységen, ehheza modellhez nem rendelhető a digitális műszerfal
Nincs mit javítani a műszeregységen, ehheza modellhez nem rendelhető a digitális műszerfal
Fotó megosztása:
Ami igazán lényeges, benne van a Trendline Golfban is
Ami igazán lényeges, benne van a Trendline Golfban is
Fotó megosztása:
Igényes a kesztyűtartó filcburkolata
Igényes a kesztyűtartó filcburkolata
Fotó megosztása:
200 Nm az 1,0 TSI maximális nyomatéka,a Focusé 170, a Hondáé 200, az ezres Kiáé 172 Nm lenne
200 Nm az 1,0 TSI maximális nyomatéka,a Focusé 170, a Hondáé 200, az ezres Kiáé 172 Nm lenne
Fotó megosztása:
Elegendő rakodóhely van a Golfban
Elegendő rakodóhely van a Golfban
Fotó megosztása:
Nagy dolog a befúvó a hátsó utasoknak
Nagy dolog a befúvó a hátsó utasoknak
Fotó megosztása:
Hátul a Golfban a legkényelmesebb utazni, van külön levegőbefúvó térdmagasságban
Hátul a Golfban a legkényelmesebb utazni, van külön levegőbefúvó térdmagasságban
Fotó megosztása:
Most van lent a padlóelválasztó. A csomagtartó 380 literes
Most van lent a padlóelválasztó. A csomagtartó 380 literes
Fotó megosztása:
Két rugós kampó tartja a csomagtérpadlót, ha alatta kell matatni
Két rugós kampó tartja a csomagtérpadlót, ha alatta kell matatni
Fotó megosztása:
Kétféle magasságban rögzíthető a Golf merev padlója, ez a felső, amivel sík a bővítet csomagtér
Kétféle magasságban rögzíthető a Golf merev padlója, ez a felső, amivel sík a bővítet csomagtér
Fotó megosztása:
Minden részletében átgondolt autó a Golf VII
Minden részletében átgondolt autó a Golf VII
Fotó megosztása:
Belül is izgalmas a Honda, de a menürendszerével nem sikerült megbarátkozni
Belül is izgalmas a Honda, de a menürendszerével nem sikerült megbarátkozni
Fotó megosztása:
Rossz tapintású az üléskárpit, sok az olcsó műanyag a Hondában
Rossz tapintású az üléskárpit, sok az olcsó műanyag a Hondában
Fotó megosztása:
Zárt ajtóval nagyon nehéz kivenni a nagy vizesüveget az ajtóból, mert beleakad a műszerfalba
Zárt ajtóval nagyon nehéz kivenni a nagy vizesüveget az ajtóból, mert beleakad a műszerfalba
Fotó megosztása:
Sokféle vezetőtámogató rendszert kínál a Honda
Sokféle vezetőtámogató rendszert kínál a Honda
Fotó megosztása:
Nagyjából 350 000 Ft a háromhengeres Honda-motor nagyzervize 120 000 km-nél, mert drága benne a vezérléscsere. A Ford és a VW motorja is szíjas vezérlésű, de olcsóbban cserélhető
Nagyjából 350 000 Ft a háromhengeres Honda-motor nagyzervize 120 000 km-nél, mert drága benne a vezérléscsere. A Ford és a VW motorja is szíjas vezérlésű, de olcsóbban cserélhető
Fotó megosztása:
Létfontosságú a tolatókamera a Hondában, annyira rossz a kilátás
Létfontosságú a tolatókamera a Hondában, annyira rossz a kilátás
Fotó megosztása:
Jó mélyre engedhető az üléshelyzet a Hondában és a Focusban
Jó mélyre engedhető az üléshelyzet a Hondában és a Focusban
Fotó megosztása:
Elegendő a fejtér, a lábtér bőséges a Civicben
Elegendő a fejtér, a lábtér bőséges a Civicben
Fotó megosztása:
Szélesnek hat a Civic, pedig a Golffal együtt 1799 mm a szélessége,a Focué 2,5 centivel, a Kiáé egy mm-rel több
Szélesnek hat a Civic, pedig a Golffal együtt 1799 mm a szélessége,a Focué 2,5 centivel, a Kiáé egy mm-rel több
Fotó megosztása:
Új padlólemezre épül a 10. generáció
Új padlólemezre épül a 10. generáció
Fotó megosztása:
Rémesen keveset látni a Hondából hátrafelé. A kis fekete felület nem ablak, hanem műanyag betét a hátsó ajtó mögött
Rémesen keveset látni a Hondából hátrafelé. A kis fekete felület nem ablak, hanem műanyag betét a hátsó ajtó mögött
Fotó megosztása:
A tank a hátsó ülések alá költözött az elsők alól, már nem lötyög a feneked alatt az üzemanyag a lámpánál megállva
A tank a hátsó ülések alá költözött az elsők alól, már nem lötyög a feneked alatt az üzemanyag a lámpánál megállva
Fotó megosztása:
156,5 centi a hátsó nyomtáv, ez 3,2 centivel több, mint a Golfé
156,5 centi a hátsó nyomtáv, ez 3,2 centivel több, mint a Golfé
Fotó megosztása:
Szemből néz ki a legjoban az új Ford Focus, legalábbis a mi szemünknek. Oldalról fantáziátlan, hátulról végképp
Szemből néz ki a legjoban az új Ford Focus, legalábbis a mi szemünknek. Oldalról fantáziátlan, hátulról végképp
Fotó megosztása:
Bámulatos a 0,25-ös alaktényező, mármint az alapmodellen, nem ezen a sportos verzión
Bámulatos a 0,25-ös alaktényező, mármint az alapmodellen, nem ezen a sportos verzión
Fotó megosztása:
Az ST-Line tartozéka a dupla kipufogóvég és a tetőlégterelő
Az ST-Line tartozéka a dupla kipufogóvég és a tetőlégterelő
Fotó megosztása:
270 centiméterrel a Focus tengelytávja a leghosszabb a négy autó közül
270 centiméterrel a Focus tengelytávja a leghosszabb a négy autó közül
Fotó megosztása:
50 literes a tankja, akárcsak a Golfé. A Focusba 52, a Civicbe csak 46 litert lehet tankolni
50 literes a tankja, akárcsak a Golfé. A Focusba 52, a Civicbe csak 46 litert lehet tankolni
Fotó megosztása:
172 Nm az ezres turbómotor, 242 a tsztelt 1,4-es maximális nyomatéka
172 Nm az ezres turbómotor, 242 a tsztelt 1,4-es maximális nyomatéka
Fotó megosztása:
Általános jóság árad a Ceedből, kevés hibája van. De már nem különösebben jutányos
Általános jóság árad a Ceedből, kevés hibája van. De már nem különösebben jutányos
Fotó megosztása:
Szélesebbnek mutatja az autót a vízszintes hátsó lámpa
Szélesebbnek mutatja az autót a vízszintes hátsó lámpa
Fotó megosztása:
8,9 mp a gyorsulás százra,a hétfokozatú, duplakuplungos automatával 9,2 mp
8,9 mp a gyorsulás százra,a hétfokozatú, duplakuplungos automatával 9,2 mp
Fotó megosztása:
9,8 mp a gyorsulása 100-ig, a végseebssége 198 km/óra
9,8 mp a gyorsulása 100-ig, a végseebssége 198 km/óra
Fotó megosztása:
Nem tesztautónak konfiguráták a Golfot a 195/65 R15-ös kerekekkel. Van 15-ös alufelni is hozzá
Nem tesztautónak konfiguráták a Golfot a 195/65 R15-ös kerekekkel. Van 15-ös alufelni is hozzá
Fotó megosztása:
425,8 centis hosszával a Golf messze a legrövidebb autó a négy közül. A Honda 26 centivel hosszabb
425,8 centis hosszával a Golf messze a legrövidebb autó a négy közül. A Honda 26 centivel hosszabb
Fotó megosztása:
Kiválóan helytállt az extrákban tobzódó, modern onkurenciával szemben
Kiválóan helytállt az extrákban tobzódó, modern onkurenciával szemben
Fotó megosztása:
Hátsó oldallégzsák rendelhető a Golfhoz, ez fontos érv családos embereknek
Hátsó oldallégzsák rendelhető a Golfhoz, ez fontos érv családos embereknek
Fotó megosztása:
Négyből hárman vinnék a Focust, a negyedik tesztelőnek a Civic kéne
Négyből hárman vinnék a Focust, a negyedik tesztelőnek a Civic kéne
Fotó megosztása:
Szokatlan helyzet, de a teszre megkapott autók közül messze a Golf kerül a legkevesebbe
Szokatlan helyzet, de a teszre megkapott autók közül messze a Golf kerül a legkevesebbe
Fotó megosztása:
Nincs nagy előnyben a Kiával és főleg a Golffal szemben, de ezekkel a motorokkal a Focus a legjobb kompakt autó
Nincs nagy előnyben a Kiával és főleg a Golffal szemben, de ezekkel a motorokkal a Focus a legjobb kompakt autó
Fotó megosztása:
Stílusban valami hasonlót céloz meg a Ceed is, talán nem véletlenül. A Kiánál a külső formatervezést irányító Kovács Miklós és Hyundai-Kia konszern alelnöki minőségében a dizájnt meghatározó Peter Schreyer is a Volkswagen-konszernből érkezett, konkrétan az Auditól. Annyira Golf-szerűen komoly és visszafogott lett az új Kia Ceed, hogy nem sok újdonságértéket hordoz és oldalnézetből a testvérmodell Hyundai i30-hoz is igen közel áll. Viszont épp annyival tolták hátrébb az első tetőoszlopot és pont annyival alacsonyabb meg szélesebb elődjénél, hogy tessen az egységsugarú autóvásárlónak és sokáig ránctalan maradjon.
Bezzeg a 10. generációs Civic kicsit sem visszafogott. Orra mély, mint a négygenesé, felscliccelt rovarszemeivel igen jó belsősáv-tisztító faktorral bír és a Type R színeiben sokan össze is keverik a sima háromhengerest a versenypályák ördögével. Talán azért, mert hasonló árnyalatban járt a Vezessnél a tesztautó, de a Focust nézegetve a második generációs Mazda3 jutott eszembe a hullámzó oldalsó vonalvezetésről. Az ST-Line fekete méhsejtrácsa, hátsó diffúzorbetétje és tetőlégterelője jól mutat, hátulról viszont lehetne bármilyen konkurens, akár Kia Ceed is.
Belső
Térkínálatban mind a négy autó sokat nyújt, mert magas utazóból négyen is belepasszolnak bármelyikbe. A legszellősebb hátsó teret az elődjénél sokkal tágasabb és 5,3 centivel nagyobb, a négy autó közül is a leghosszabb tengelytávolságú Focus nyújtja. A Fordban az első üléstámlák kimélyítésének köszönhetően egy egész tenyérnyi távolság maradt a saját magamra beállított vezetőülés mögé beülve.
Nem áll kézre a Focus rossz szögben döntött indítógombja. A minőségérzet javult, de nem átütő
Két ember a Golf hátsó ülésén utazik a legjobb körülmények között. Itt ülhetnek a legjobb lábtartással a hátsó utasok, a nagyra nőttek lába a másik három autóban kényelmetlenebb szögben hajlik, gyorsabban kezdenek más pozíciót keresni, mint a Golfban.
További előnye, hogy ebben az egyszerű kivitelben is van levegőrostély az első kartámasz mögött. A többi autó első ajtajában is elhelyezhető az 1,5 literes vizes flaska, de a Civic-kel ellentétben a Golfban zárt ajtóval is könnyű elővenni, nincs útba a műszerfal. Nem ez a jellemző használat, de tudjatok róla, hogy ötszemélyesnek a Golf legkevésbé alkalmas, mert a 4×4-es modellek kardántengelye kikényszerítette a konkurensekénél jóval magasabb alagutat az elsőkerekes autókban is.
A Trendline alapkivitelű Golf a váltó melletti négy vakkapcsolóval nem tesztautónak született, az első ülések műbőr hátsó borítása is kijózanító. Ám a tanyasi buszmegállók kopárságát idéző elődökkel szemben ez a Golf nagyvilági extrák nélkül is megad mindent, ami igazán fontos. Dísztelen, de nívós belső tere igazán átgondolt. Kesztyűtartója szépen kárpitozott, van egy kisebb rekesz a vezető térde előtt, nem feledték el a parkolójegytartót fűtése és menürendszere a Kiával együtt a legkönnyebben egyértelműen használható, ami áldás a nehezen követhető észjárással kialakított Hondából átülve.
Hátul a Golfban a legkényelmesebb utazni, nem hajlik kellemetlenül az utasok lába, mint az alacsonyabb üléspadú másik három autóban és van külön levegőbefúvó térdmagasságban
Sajnos a szellős, jó térkihasználású Kiában sem volt középső légrostély a hátsó utasoknak. Apró botlás a hőmérséklet-állításba integrált kijelző, mert hátulról betűző napfénynél a pilótakeksznyi monitor fényereje nem elég erős a hőmérséklet kijelzéséhez.
A Fordban nagyon jó ötletek keverednek érthetetlen részletekkel. Ott van a zseniális ajtóélvédő, amely mechanikusan előugrik minden ajtónyitáskor elöl-hátul. Vagy a BMW-s módon, a motorházfedél reteszelését kétszeri meghúzásra slusszkulcs, kallantyú, további matatás nélkül oldó motorháznyitás, viszont az autóban nincs hátsó kartámasz és nem áll kézre az indítógomb, amit minden alkalommal meg kell nyomni, ha menni akarunk.
A Golf ebben a mezítlábas verzióban is minőséget, tartósságot és igényességet sugall. Bármihez is nyúlunk, az nem cseklik-nyeklik, véletlenül sem tűnik olcsónak, mint a Honda belső tere. Minőségi összképével vastagon utolsó a Civic, mintha az igényes technikát mind az utastéren kellett volna megspórolni. Nem siralomvölgy, csak néhány Subarut leszámítva ma már nem itt tart az autóipar. Az üléskárpit kellemetlenül műanyag, a hangerőszabályzás gombja a kormányon elég ócska és ami szégyen, hogy a fedélzeti mappával, üdítővel, miegymással terhelt kesztyűtartó nyitáskor térden veri az utast. A négy autó közül egyedül a Honda nem jutott még el a csillapítottan nyíló fedélig. Kár ezért, mert nagyon sok jó ötlet van benne, sokfelé lehet rámolni, a legtöbb ötletet ebben találtuk.
Egyértelmű és könnyen használható a Ceed jó anyagokból, kiválóan összerakott belső tere
A Focus nagyon sokat javult a harmadik generáció búcsúzásával, a rengeteg rakodóhely mellett a szebb anyagokra is sokkal jobban odafigyeltek az utastér fejlesztői. Sok benne a puha műanyag, de a minőségérzet a fényes felületekkel még mindig nem annyira jó, mint a Golfban, vagy mint a Ceedben! A Kiában egyszerre hat masszívnak az összeszerelés, egyszerre szépek az anyagok és 2018-ra a dél-koreai autóipar bőven bebizonyította, hogy tartósan jó minőségben tudnak autót gyártani. Összességében a Kia Ceed nyújtja a legjobb minőségi benyomást a négy autó közül.
Csomagtér: csak a Honda
Fontos erény a Hondában a padló alatti üreggel 478 literes csomagtartó. A szükségpótkerék felett mélynyomót hordozó Fordban szemmel láthatóan sokkal kevesebb a hely, a 375 literes gyári adat mindezek nélkül értendő. A Ford szőnyegének laza pereme mögé könnyen becsúsznak apróbb dolgok, a csomagtérpadló puhasága sem meggyőző a másik három autó ellenében. A Golf szilárd polca kétféle szinten rögzíthető és amikor felhajtod, hogy alatta matass, két rugós ék megfogja a csomagtérpadlót, nem az orroddal kell tartani. A Kia padlóelválsztója is két szinten rögzíthető, hogy sík legyen felület támladöntéskor. Csomagtere 395 literes értékkel kicsit többet nyújt a 380 literrel az erős átlagot képviselő Golfnál.
478 literes a padló alatti üreggel a Honda csomagtere, ami a messze legnagyobb a négy közül
Vezetés
Ha a TSI feliratból egyik betű sem piros, akkor a 115 lóerős motorral van dolgunk a Golfban. Jóllehet a Golf 10, 11 illetve 25 lóerő hátrányban volt a többi tesztautóval szemben, ez nem érvényesült. A Golf motorja nemcsak finom járásával emelkedett ki a háromhengeresek közül, de meglepően jó erőben is volt. A teljesítmény ugyanis a nyomaték szorozva a fordulatszámmal, amiben a Hondával egyformán 200 Nm-t, de kisebb fordulatszámtól leadó motor egyáltalán nem áll rosszul. Érthető, hogy 170 newtonméterével a Focus nem hat erősebbnek normál közlekedésben, csak 4500-5000 feletti fordulatszámon tüzesebb valamivel, ami a Hondára is igaz.
Szerinted melyik a legjobb kompakt autó?
Valemely konkurensük
8% (458)
A Honda motorján érezni leginkább a háromhengeresek kiegyensúlyozatlan járását, a Focus, és főleg a Golf motorja finomabban forog. A Kia motorja pláne, de négy hengerrel ez nem nagy kunszt.
Elvittük a négy tesztautót pocsék minőségű aszfaltra is, hogy a Focusban és a Golfban az oldalanként nem függetlenül mozgó hátsó futóműről kiderüljön, baj-e ez vagy belefér. Nagyon dobálós úton, a merésznél gyorsabb tempónál a Focus hátulja sem úgy követte az ívet, ahogy az orra. A Golfról ugyanez nem derült ki, mert a többi autó peres és sportos gumiabroncsai helyett 195/65 R15-ös, kis gördülési ellenállásra hangolt gumik tapadásába nem fért bele a vadulás.
Nem volt érezhető hátrányban a többieknél kisebb teljesítményű, 115 lóerős Golf 1,0 TSI. Ez a motor fogyaszt a legkevesebbet a négy autó közül
Az az önfeledt autózás, ami a Focus mellett a Civicnek feküdt a legjobban. A Honda futóműve a hátulról osztja az ütéseket, megszenvedi a rossz utakat, de ahol normális az országút és van elég kanyar, ott ragyog rád a nap. A Focus és a Civic az a két autó, amiből kitennénk a családot a Kékesen és amíg ők fagyiznak, tolunk egy kört lefelé a hegyről és egy sátánian gyorsat felfelé.
A mély üléshelyzet, a mezőnyben a legrövidebb utakon járó, hondásan patent váltó, a lelkes motor, a direkt és pontos kormányzás dauervigyort szögez az arcodra. Én az orruk miatt minden új Civicbe belelátom a Type R-t, amit a vezethetőség is tükröz. A Civicből már az alapverzió is megadja a száguldásélményt, erős karaktere mellett emiatt is nagyon szerethető.
Ebben a négyesben messze az ST-Line kivitelű Focus futóműve és kormányzása nyújtja a legtöbb örömöt a vezetőnek, úgy, hogy a Kia és a Honda kerékfelfüggesztése nem kényelmesebb a határozottan feszes Focusénál. Még az olcsóbbik hátsó futóművel is flow-élmény gyorsan menni vele a most bedobott üzemmód-kapcsoló sport vagy normál állásában. Amikor nem a száguldása téma, a B&O-hangrendszer sokkal többet emel a minőségérzeten, mint az öntött műanyagvarrás az ajtókárpiton.
Kanyargós országúton a Hondát a sportos üléshelyzet, az érzékeny, pontos kormányzás és a sportosra hangolt futómű a Focus legkeményebb ellenfelévé tette. És a turbós motor ellenére sincs benne kettős tömegű lendkerék
Nincs lehengerlő fölényben, de 140 lóerős, 1500-as fordulatszámon 242 Nm forgatónyomatékú motorjával a Kia Ceed 1,4 könnyebben meglódult gázadáskor, mint a többiek. Az 1,4-es T-GDI nemcsak rugalmasabb. A Kia Ceed 8,9 másodperces 100-ra gyorsulása 9 tizeddel jobb a Golfénál, 1,1 másodperccel a Focusénál és kereken két másodpercet ad a Hondának. A Kiában impozáns a hajtáslánc harmóniája, ahogy a kuplung, a váltó és a motor összedolgozik, az igazán meggyőző. Kormányzása és futóműhangolása nem mutat sportos ambíciókat, ellenben az új Ceed igazi komoly autó-érzést áraszt hosszabb utakon. Mármint jó úton, mert a Golf úgy képes adaptív lengéscsillapítás nélkül is sokkal kényelmesebben rugózni, hogy nem hat tohonyának.
Nekünk a Honda Civic sebességváltója tetszett a legjobban, jól elérhető, pontos és rövid utakon jár. A Golfé lágyan siklik a kulisszában, a Focusé alig támogatja jobban a sportos vezetést. A Kiáé sem kiemelkedő, hanem egyszerűen, észrevétlenül jó, mint szinte minden az új Ceedben.
Jól megy és nagyon jó vezetni a Focust a turbós háromhengeressel. A tetőspoiler és a dupla kipufogó az ST-Line csomaggal jár, mindkettő hiányozna nekünk
Hosszú áttételű hatodik fokozatával a Honda sem különösebben hangos autó, de zajszintben a Civic áll a mezőny végén. A Fordba átülve feltűnő az új Focus csendessége. Önmagában a motor a Golfban a legkulturáltabb a háromhengeres mezőnyön belül, de a Focus zajcsillapítása hatásosabbnak tűnt. Az Autó Magazin mérései szerint is a Focus a leghalkabb, a Kia és a Volkswagen közül hajszálnyival csendesebb a német autó, de abban a mérésben az 1,5 TSI szerepelt és a gumikon is múlhat a különbség.
Költségek
A Ceed négyhengeres motorral vett részt a teszten, mert nem volt elérhető tesztautó a 120 lóerős háromhengeressel, amit az elődből, a Stonicból és a Rióból ismerünk. A Kia háromhengeresének ereje rendben van, fogyasztása a mi méréseink szerint elég magas volt és az árlista sem teszi attraktívabbá. 300 000 forintos felárával az 1,4-es, 140 lóerős a legvonzóbb benzines. Mivel a sorrendről az autók ár/érték aránya dönt, a Kia Ceed nagyobb motorja se nem hátrány, se nem előny, ahogy a Golf szerény felszereltsége sem probléma, ha arányosan olcsóbb a több extrával ellátott konkurenseknél.
Árban már nem különösebben jutányos a Kia Ceed, de értékarányos a Launch Edition ára. A 998 köbcentis turbós benzinessel 300 000 forinttal kerül kevesebbe a tesztre elhozott, feltöltős 1,4-esnél
A képeken látható Kia Ceed a Launch Edition bevezetőmodell, gazdag felszereltséggel, de elég öntudatos árazással. A tesztelten kívül a táblázatban szerepel az egyliteres Ceed is. Kár, hogy a Kia hatból csak két felszereltséggel teszi elérhetővé a gyalogosfelismerő vészfékrendszert, ha már az autókra reagáló mindegyikben széria.
A márka nimbuszához képest a Honda Civic 6,5 milliós listaára kedvező. Ezért a pénzért az Elegance Navi jól felszerelt autó sokféle vezetőtámogató berendezéssel és a kellemes komfortextrák is benne vannak.
Hatmillió forinton belüli listaárával és a félmilliós központi kedvezménnyel a koros Golf igazán jó vétel. 99 060 forintért rendelhető hátsó oldallégzsákjai mellett sokra értékeltük a Golfban, hogy a Hondával és a Kiával szemben egyenként megrendelhető extrákat nyújt. Itt nincsenek fix kiviteli szintekre illetve csomagokba összepakolt extrák megrendelésére kárhoztatva az utasok, amilyen a Kiában a félmilliós bőrülés csomagba száműzött és csak Platinum verzióhoz rendelhető ülésszellőztetés. Ezzel együtt a Ceed kiviteli szintjei és opciós csomagjai fejlett valóságérzékről tanúskodnak és a Golfra sem aggathatunk egymástól teljesen függetlenül extrákat.
Rácz Tamás a feláras, LED-es csodalámpát szemléli, Csepreghy Dani a belső teret vizsgálja, a szerző pedig a csatolt hosszlengőkaros hátsó felfüggesztést. Olcsóbb hátsó futómű van ez alatt a Focus alatt, mint 20 éve az első generációban és azóta az összes Focusban. A Golfban hasonló a helyzet a 15 évvel korábban bemutatott Golf V-ben mindig független volt a hátsó kerékfelfüggesztés, az MQB-korszakban csak az erősebb motorokkal, 150 lóerő felett jár
A listaáron 6 810 000 forintos Ford Focus 1,0 ST-Line valódi ára a márkakereskedések kedvezményétől függ, így ez lehet több és kevesebb is a cikkben szereplőnél. Ezt a 910 000 forintos engedményt egy első Fordját, nem hitelre megvásárló magánszemélyre kalkulálta a fővárosi értékesítő szakember, akinek köszönjük a munkáját!
Árak a tesztelt kivitelben (listaár és akciós ár)
Ford Focus 1,0 EcoBoost ST-ine (125 LE) 6 810 000 Ft, kb. 5 900 000 Ft
Honda Civic 1,0 Elegance (126 LE) 6 499 000 Ft, 6 299 000 Ft
Kia Ceed Launch Edition 1,0 T-GDI (120 LE) 6 349 000 Ft, 6 099 000 Ft
Kia Ceed Launch Edition 1,4 T-GDI (140 LE) 6 649 000 Ft, 6 399 000 Ft
Volkswagen Golf 1,0 TSI Trendline (115 LE) 5 857 790 Ft, 5 357 790 Ft
Fogyasztás
A fedélzeti számítógép alapján a Golf volt a legtakarékosabb, 5,8 literrel zárta a tesztet, a többi autó műszerfalán 6,2 és 6,6 liter/100 kilométer közötti értékeket olvastunk le. Tele tanktól tele tankig fogyasztásmérésre nem volt lehetőségünk, mert az autók egy részét fél tankkal kaptuk meg és összesen egy teljes napunk volt arra, hogy egyikből a másikba átülve közvetlen összehasonlításban kiderüljön, melyik mit tud a többiekhez képest. A Spritmonitor.de fogyasztási naplói szerint háromhengeres benzinessel a Golf a legtakarékosabb, 6-7 decis előnnyel a mostani Civic és az előző Focus 1,0 EcoBoost és a Cee’d 1,0 T-GDI előtt, amelyeknek csak az elődei szerepelnek az adatbázisban. A modellváltással a Focus és a Ceed fogyasztása valamennyit csökkenhet, de aligha százon fél liter benzin dönt arról, kit melyik autó győz meg.
Átlagfogyasztási értékek
Volkswagen Golf VII 1,0 TSI 5,87 l/100 km
Honda Civic 1,0 6,55 l/100 km
Ford Focus 1,0 EcoBoost (elődmodell) 6,63 l/100 km
Kia Cee’d 1,0 T-GDI (elődmodell) 6,65 l/100 km
Forrás: Spritmonitor.de
Garancia
Egyformán jónak ítéltük a Kia 7 év/150 000 kilométer és a Focus 5 év/250 000 kilométeres garanciáját. Utóbbit nem ártana sulykolni az értékesítőknek is, mert direkt elmentem egy Ford-szalonba, hogy kiderüljön a tesztelt Ford Focus akciós ára és az ajánlaton 2 év gyári garancia plusz 3 év Ford extra garancia szerepel 100 000 kilométerig.
A Volkswagen importőre 2+2 évben vagy 200 000 kilométerben húzta meg a határt, aminél a sokat autózóknak többet ér a Ford, a kevesebbet vezetőknek a Kia jótállása. Alapesetben a Honda garanciája a legsoványabb, megmaradt 3 év/100 000 kilométernél. A márkaszervizekhez hű vevők a bizonyos alkatrészcsoportokra 8 évre/150 000 kilométerig érvényes jótállást kapnak, ez azonban nem egyenértékű az első három évre szóló garanciával.
Értékelés
Ünnepélyesen megköszönöm a kitartást kedves olvasóinknak, jöjjön a végeredmény!
4. Honda Civic: a belevaló különc. Amikor az Autó Magazin kategóriatesztben hasonlította össze a kompakt autókat, az előző Civic tökutolsó lett. A 10. nemzedék nagyobb előrelépés, mint a szokványos modellváltások. Az ötletes, tágas karosszéria és az igen nagy csomagtér mellé jó vezethetőség és patent váltó társul. Szebb anyagokkal és főleg a menük, kezelőszervek javításával előrébb végezhetne, de így is egyedi, szerethető autó.
Szerethető, karakteres autó a Civic. Kulturáltabb és belső térrel könnyebben használható menüvel előrébb végezhetne
3. Kia Ceed: biztos pont az életben. Sosem volt ennyire közel a kategória csúcsához a Kia, szinte egyenértékű a Golffal és a Focus-szal. Nincsenek kirívóan gyenge pontjai, nívós, kiegyensúlyozott, főleg minőségével meggyőző autó. Az alsó középkategória autóinak zömével állja a versenyt, de ez itt a szegmens csúcstalálkozója.
Erős harmadik a Kia Ceed, különösebb hibákat nem róhatunk fel neki
2. Volkswagen Golf: a perfekcionista éltanuló. Nagyon kicsik a különbségek az új Ceed, a Golf és az új Focus között, ami elsősorban a Golfnak elismerés. Izgalmakat ne keressetek benne, de modellciklusa végén, a tavalyi renoválással megtámogatva, még mindig mértékadó a szegmensben. Kényelme, térhasznosítása, átgondoltsága példaértékű, kedvező az ára és bőven elég hozzá a 110 lóerős, takarékos motor.
Továbbra is a legjobbak egyike a Golf, nagyon kis különbséggel szorul a Focus mögé
1. Ford Focus: a nagy visszatérő. Alacsonyabb árával majdnem nyerni tudott a Golf, csakhogy az előző Focus bajait kikúrálta a Ford az új alapokra épített negyedik generációval. Javított térkínálatával és minőségérzetével, kiváló fékjével, teljes vezetőtámogató arzenáljával, ST-Line kivitelben remek vezethetőségével, energikus motorjával a kicsit rázós futómű ellenére a Ford Focus nyeri az összehasonlító tesztet. Mivel az új Kia Ceed és a VW Golf VII is itt volt, megkockáztatjuk, hogy a volumenmodellek között ma a Focus a legjobb kompakt autó.
Vezetni a csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű ellenére is a Focust a legjobb, ára kedvező, jó a garanciális háttere, szebb lett belül és nagyon sok vezetőtámogató segédrendszert kínál
Melyik kéne? – A tesztelő stáb magánvéleménye
Csepreghy Dániel, Vezess
Ahhoz kétség sem fér, hogy az alsó középkategóriát nem alaptalanul hívják Golf-osztálynak is. A Volkswagenbe tényleg rém nehezen lehet belekötni. Mindent tökéletesen csinál, az ergonómia kifogástalan, a világ összes kütyüje rendelhető hozzá, a futómű még ebben a csatolt lengőkaros verzióban is jó, a kicsike, háromhengeres turbó pedig váratlanul remekül viszi. De annyira lelketlen és unalmas, hogy minden beülésnél azt hittem, hogy depressziós lettem, a világ pedig szürke. A karakterét vesztett Kia Ceed sem sokkal vidámabb hely. Ellentétben a Hot Wheels-kisautóra emlékeztető Honda Civic-kel, ami állati nagy és nagyszerű váltója van, az én ízlésemnek pont jó helyen. Mégis az új Focus nyert meg leginkább. Az ST-Line sportosító csomag sokat dob rajta, az infotainment pedig hamar összeszokott a telefonommal, ezzel végképp a Fordban éreztem leginkább a harmóniát. Magasan a legjobb vezethetőséget kínálta a négyesből, ezért nekem a Focus az összehasonlító teszt legjobb kompakt autója.
Csordás Gábor, Autó és Stílus
Soha nem éreztem ennyire szorosnak a mezőnyt, amikor kompakt autókat hasonlítottunk össze. A Golf még a pályafutása végén is mércét tud mutatni a többieknek, átgondolt kialakításával a legtöbb igénynek ma is megfelel. A Civic egyedi dizájnja, sportos vezethetősége és hihetetlen térkínálata meggyőző, a műszerfal kezelhetősége már kevésbé. A Ceed minden téren igyekszik jól teljesíteni, még ha nem is emelkedik ki, de nem is marad alul semmiben, és ezzel nagyon a Golf nyakára ért. Hát még a Focus, amivel továbbra is nagyot lehet autózni, de már a felszereltsége és a helykínálata is a legjobbak közt említhető, ezért én ezt vinném haza a négyből.
Menthetetlen, élvhajhász autóbuzik vagyunk: négyből hárman vinnék a Focust, a negyedik tesztelőnek a Civic kéne
Rácz Tamás, Vezess
Én lepődtem meg a legjobban a saját véleményemen a teszt végén. A józanabb és praktikusabb Ceeddel, a jóval tágasabb és agresszívebb megjelenésű Civic-kel és az úgy általában tökéletes, ergonómiában felülmúlhatatlan Golffal szemben magasan a Focus lett a kedvencem a négyesből. Hihetetlenül harmonikus az autó, mindene rendben van, vezetni pedig akkor is nagyon jó, ha a katalógus-adatok szerint nem ő a legerősebb, legügyesebb. Imádnivalók a vicces és hasznos kis extrái (ajtó-élvédő, HUD, csodás LED-es fényszóró-rendszer), érdemi hibája pedig gyakorlatilag nincs. A szűk csomagtartó azért két gyerekkel zavarna, szóval alighanem kombit rendelnék, ha rendelnék, a 250 ezer km-re vagy öt évre kiterjesztett garanciával, csakis ezzel a nyomatékos-takarékos pici háromhengeres benzinmotorral és mindenképp ST Line-kivitelben!
Szörényi András, Vezess
Minden elismerésem a hat évesen is vonzó Golfé, amely a tesztautónak cicomázott Focus és Ceed ellenében, 15-ös kerekű Hamupipőkeként is megcsillantotta kvalitásait. A márkaszervizek árszintje miatt nem adnám érte a saját pénzemet, de amit nyújt, azzal bőven elégedett lennék. A Focus kiváló autó lett, nagyon tetszik, de csak amíg benne ülök. Fantáziátlan hátulja miatt marad a Kia Ceed és a Honda Civic. A Ceed meggyőző, igényes, nagyon jó minőségi benyomást kelt és nincsenek igazán gyenge pontjai. A Civicnek annál inkább, de legszívesebben mégis a piros Hondához mennék oda reggelente. Ezzel a motorral is van benne egy csipetnyi CTR, erős egyéniség, jó vezetni, mindemellett praktikus és tágas autó, várhatóan jó értéktartással. Nálam a Civic a nyerő.