Kétséges, hogy elég erős márka-e a SEAT a sportmodellek leadásához és a Cupra önállósításához, de ezen kár lamentálni. Mert a Cupra Ateca jó autó, bárhogy is hívják
Ilyen a Cupra Ateca
Ez pedig egy sima Ateca, egy SEAT Ateca
Megkapott mindent, ami a sportossághoz kell. A márkaidentitás hitelességéről majd az ügyfelek döntenek
247 km/óra a végsebessége
Antoni Gaudi műve ez a bejárati kapu mecénása vadászterületének peremén. Nem is olyan rég az a terület nem volt urbanizált rész Barcelonában
Sárkányölő Szent György Barcelona védőszentje, a hívő Gaudit ez ihlethette a sárkánymotívum használatára
Méretek: 4376/1841/1611 mm
Nem annyira agilis és élményteli, mint egy hot hatch, de amit a Porsche Cayenne-en innen egy SUV kanyarban tudhat, azt megadja a Cupra Ateca
Automatikusan működik az összkerékhajtás, padlógázzal lehet kigyorsítani a kanyarokból
Minden hazai SEAT-márkaszerviz elvégzi majd karbantartásokat
Hiába a négy kipufogóvég, Cupra-módban sem elég hangos az autó
Alumínium a Cupra felirat, nem ócska plasztik
Az ajtón van a tükör, nem az abalakkeretből nő ki
245/40 R19 a gumiméret
A Pirelli a fő beszállító
Régebben ez volt a Cupra4
Mutatós a hátsó kötény a fém kipufogóvégekkel
Még kettő van belőle
Ő Antonino Labate, a Cupra vezérigazgatója. Jövőre lesz egy önálló Cupra-modell is, a többi a SEAT-ok csúcsmodelljeként születik
Hasonló teljesítményű autót ebben a kategóriában csak a prémiumgyártók kínálnak, a SEAT ezért a volumenmárkák és a prémiummárkák közé igyekszik elhelyezni a Cupra Atecát
A logo két egymással szembefordított C-betűt mintáz
Nagynyomású, közös nyomócsöves közvetlen befecskendezés eteti a motort, a turbófeltöltő fix lapátgeometriájú. Ez a motor lehet a Leon Cupra R-ben is
Nincs kézi váltós Cupra Ateca. Kicsinek-nagynak jó az üléshelyzet, a Cupra első autója belülről is jól néz ki
Ízlés dolga, én ezt a nézetet használtam a legtöbbet
Digitális a műszeregység, sokféle nézettel. Itt a sebességmérő a háttérbe szorul, a lényeg a minél látványosabb térkép-megjelenítés
Furcsa, hogy nem hat órától indul a fordulatszámmérő skálázása, mint a speedmotorokon. Ez hagyomány volt a SEAT-nál
Két magas felnőttnek lazán elég a hátsó utastér, van levegőkilépő a hátul utazóknak
Itt lehet váltogatni az üzemmódokat a forgókapcsolóval
485-1579 literes a csomagtartó a hátsó kerekek hajtása miatt. 510-1604 liter a 4x2-es SEAT Atecákban
Igen, szeretnénk vállalni a kockázatot. Végre valóban kikapcsolható az ESP, hóban nagy élmény lehet a Cupra ATeca
Februártól lesz kapható Magyarországon