Röviden – Dacia Lodgy SCe 100 Techroad | |
---|---|
Mi ez? | Óriási belterű autó, a piac legolcsóbb hétüléses típusa. |
Mit tud? | Egyszerű megoldásokkal, pofonegyszerű de hatékony térkihasználással aránylag kényelmesen elszállítani hét utast. |
Mibe kerül? | Ezzel az 1,6-os szívó benzines motorral megszűnik a Lodgy gyártása, a teszt megjelenésekor még épp akadhat márkakereskedés, amelynek van kvótája egy-egy darabra. Utóda az 1,33 literes, turbós négyhengeres lesz. |
Kinek jó? | Nagycsaládosoknak vagy nagy családra vágyóknak, vagy olyan átlagcsaládoknak, akik szeretnének szellős csomagteret. |
Szárnyal a hazai újautó-piac, a Datahouse adatai szerint 34 355 személyautó kelt el 2019 első negyedévében, és a magánvásárlókra vonatkozó toplistában három Dacia is az első tízben szerepel. A Dacia Duster az előkelő harmadik helyet szerezte meg 689 darabbal, hatodik a Dacia Sandero, és még a Logan is felkúszott a tizedik helyre 263 darabos értékesítéssel.
Lemaradt viszont az áráért legnagyobb utasteret adó mindenes, a Dacia igazi igáslova, a térkihasználás mestere a Lodgy. A következő hónapokban viszont minden esélye megvan a felzárkózásra, hiszen a Techroad felszereltséggel frissebbnek hat, mint eddig. Ezt onnan tudom, hogy még a kék-sárga bolt parkolójában is megdícsérte egy nyugdíjas házaspár, akik erősen érdeklődtek, mit tud az „új” Lodgy.





Ráadásul erre is jár a nagycsaládosok autóvásárlását segítő állami támogatás, aminek vannak buktatói, és apróbetűs feltételei, de a Lodgy vonzerején mindenképp sokat dob ez az aktuális lehetőség.