Röviden – Toyota Corolla 1,8 hibrid 122 LE | |
---|---|
Mi ez? | A Toyota egyik legrégebbi és legnépszerűbb típusa a Corolla, ez pedig a 2018-ban bemutatott 12. generációs modell, négyajtós kasztnival, hibrid hajtással |
Mit tud? | Tágasabb az ötajtósnál, városban is takarékos, de vezetni nem túl szórakoztató |
Mibe kerül? | Corollát 5,980,000 forinttól lehet kapni, a hibrid változat indulóára 7,190,000 forint |
Kinek jó? | Ha nem borít ki az e-CVT fantázianevű bolygóműves erőátviteli egység és a nehezen követhető logikájú fedélzeti rendszer, illetve ha kihívást látsz abban, hogy deciket faragj le a fogyasztásból, akkor nyugodtan ülj be egy hibrid Corollába |
Az Aurisos név eltévelyedés után végre visszaállt az Univerzum rendje, és újra Corolla felirat díszeleg a Toyota kompaktján, amit már 1966 óta ezen a néven ismer a világ és amiből a mostani a tizenkettedik a sorban. Rögtön háromféle karosszériával is kapható, a fiatalosabb ötajtós mellett van családi használatra szánt kombi, illetve a bácsikhoz, nénikhez jobban passzoló négyajtós is. Utóbbit próbáltuk, a Corollához elérhető kétféle hibrid hajtás közül a gyengébbel.
Külső
A Corolla szedán a többi karosszériaváltozattól eltérően Törökországban készül, hossza 4630 mm, 2700 mm-es tengelytávval, 1780 mm-es szélességgel, és 1435 mm-es magassággal. Hiába készül máshol, és különbözik hangulatában is a másik két testvérétől, az alapot ugyanaz a TNGA névre hallgató platform adja, mint amire a másik két Corolla, sőt a Prius és a CH-R is épül.
A testvéreinél kevésbé vagány, inkább komoly megjelenésű négyajtós alacsonyabb és szélesebb lett elődjéhez képest, és hosszban is nőtt egy egész centimétert. Ránézésre úgy fest, komolyan gondolták a vezér által kiadott parancsot, hogy ne legyen több unalmas Toyota és egész jól sikerült a Corolla négyajtós változatának formaterve. Szemből a vékonyra húzott lámpatest, az íves LED-es nappalifény betétek, és a krómcsíkok határozzák meg az autó karakterét, amiből kicsit kilóg a két csillogó ácskapocs a ködlámpák környékén. Oldalról legfeljebb a sötétített hátsó ablakok és a felni mintája lehet érdekes, a karosszéria lemezei annyira egyszerűek. Se egy éles él, se egy látványos törés, domborodó minta nem került ide. Hátul ismét feltűnnek a krómcsíkok és a LED betétes lámpa.
Belső
Miután magunkra csuktuk a kongó, komolytalanul csapódó könnyű ajtót, nézzünk szét az utastérben. Izgalmas nem lett a Corolla belseje, de az anyaghasználatra és a letisztult dizájnra úgy fest, mégis odafigyeltek. Minőséginek tűnő anyagok, vastag szőnyeg, kényelmes ülések, kéznek kellemes műanyagok várják a vezetőt és az utasokat. Gombjai, kezelőszervei is jól működnek, könnyen használható a tekerőgombos klímavezérlő, és pár kivételtől eltekintve logika is van az elrendezésükben.
A fedélzeti rendszer viszont továbbra is gyenge, mind megjelenésében, mind logikájában, funkcióiban, de ezen már nem érdemes pörögni, a Toyota úgy látszik tojik erre. Pedig 2019-ben a könnyű okostelefonos integráció, az AndroidAutó / Apple CarPlay már szinte kötelező is lehetne. De ha már okostelefon, akkor klassz az indukciós töltő, illetve a nehezen észrevehető, de logikusan a telefontartó felülethez közelre telepített USB és aux csatlakozó is. USB aljzat a középkonzol alján kívül a könyöklőben is található.
Helykínálatával 190 centiig mindenki elégedett lehet, a lábtérnek jót tesz a nagy tengelytáv, és a fejtér is csak hátul kezd elfogyni. Egész jól tartja a második sorban utazókat a Toyota, hiszen az itt ülőknek külön szellőzőjük is van, a szélső ülések fűthetőek, van könyöklő is, pohártartóval.
Műszerfalból is többfélével lehet számolni, a tesztautóban térbelinek tűnő – szerintem az is – műszer volt, balra a fordulatszámmérő skálájával, jobbra pedig az üzemanyag, hűtőfolyadék hőmérőjével. Közöttük meg végtelen mennyiségű információval egy színes szagos monitor.
A csekély légellenállás miatt laposan álló szélvédő mögül nem túl jó a kilátás, mintha egy lőrésen keresztül kandikálnánk ki az autóból és ha ez nem lenne elég, még ott van a méretes belső visszapillantó, valamint a magasra telepített központi kijelző is, ami kitakarja az előttünk lévő világ tekintélyes darabját.
Csomagtartója 471 literes, és ezen felül túl sok trükköt nem is tud. A zsenérok csúnyán belógnak a hasznos térbe, nincsenek csomagrögzítő megoldások, és még a szatyorkampóból is egyetlen egy jutott csak bele. Ugyan a hátsó ülések háttámlája dönthető, – visszahajtás után a biztonsági övet nem csípi be a támla, így nem kell előhalászni, ott lesz a helyén – de sík rakodófelületről ne álmodjunk, az nincs. Ugyanúgy, ahogy több szintben rögzíthető csomagtérpadló sem. A mélyben defektjavító készlet várja a vezetőt, pótkerék nincs.
Technika
Igaz, hogy az új Corollát rögtön kétféle, 1,8 és 2,0 literes benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánccal is meg lehet venni, de ez a szedán változatra pont nem érvényes. Ebbe csak a gyengébb szett kerülhet, 1,8-as benzinmotorral, 122 lóerős teljesítménnyel, míg a kombi és az ötajtós akár 180 lóerős is lehet. Tehát aki szedánt vásárol, az foglalkozzon csak a takarékos autózással, míg a többiek örülhetnek a dinamikusabb vezetésnek is. Van némi különbség az akksipakkokban is, a nagyobb teljesítményű rendszer Li-ion, míg a gyengébb NiMH akkumulátorokkal dolgozik, illetve a nagyobb motoros változatnál a villanymotor is valamivel izmosabb.
Vezetés
Sok öröm nem éri a Corolla gyengébb hibrid változatának vezetőjét a kormány mögött. Hacsak nem lelkesedik valaki olyan furcsa dolgok iránt, mint a többé kevésbé takarékos autózás, lassításnál a mozgási energia egy részének visszanyerése, vagy a tisztán elektromos üzemű, igaz, nagyon rövid távú autózás. Aztán ennyi. A gyorsítás közben végig azonos fordulaton pörgő motor biztos nagyon jó a jegesmedvéknek, esőerdőknek, de a sofőrnek már közel nem ennyire szórakoztató. Persze meg lehet szokni. Mint mindent.
Futóműve kissé zajos, menet közben olyan, mintha nem is lenne gumi a felniken, hanem csak az acélon haladna az autó. De könnyen lehet, hogy csak azért ennyire feltűnő, mert a motor meg túl csendes. Legalábbis amíg civilizált módon nyomjuk a gázt, vagy csak elektromos hajtással halad az autó. És akkor az 5,6 literes átlagfogyasztás is, ami azért érezhetően több, mint a gyári 4,3 literes ígéret.
Költségek
A Corolla szedán karosszériás változatának árlistája 5,980,000 forinttól indul, a hibrid pedig 7,190,000 forinttól kapható, míg a legdrágább változat 9,170,000 forintért vihető el. Az ötajtós az alap karosszéria, ha szedánt kíván valaki, akkor 150 ezer forinttal kell többet fizetne ugyanazért, hosszabb kasztnival, illetve szintén 150 ezer forint a különbség a négyajtós és a kombi között. Alább az aktuális árlista:
Active | Comfort | Executive | |
1.6 Valvematic Dual VVT‑i 132 LE 6 M/T | 5,980,000 | 6,600,000 | 8,090,000 |
1.6 Valvematic Dual VVT‑i 132 LE Multidrive S | – | 7,075,000 | 8,565,000 |
1.8 Hybrid 122 LE e‑CVT | 7,190,000 | 7,700,000 | 9,170,000 |
Érdekes, hogy a fehéren kívül az összes szín feláras, az egyszerűbbek 145 ezerbe, a burgundi vörös és a gyöngyházfehér pedig 230 ezer forintba kerülnek.
Értékelés
Ha valaki közlekedésre keres autót, nagy belső térre van szüksége, és szeretne a lehetőségekhez képest kis lábnyomot hagyni maga után a bolygón, és nem tudja, nem is akarja tudni, mi az a vezetési élmény, az nyugodtan üljön be egy hibrid Corolla szedánba.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|