Röviden – Toyota Camry hibrid | |
---|---|
Mi ez? | A Camry a Toyota középkategóriás autója, ami Európában jó ideje csak az emlékeinkben élt, de most újra itt van, és az Avensis helyét foglalja el |
Mit tud? | Tágas, kényelmes, takarékos autó, konzervatív ruhába öltöztetve |
Mibe kerül? | Az árlista 10,5 milliótól indul, és 12,7-nél ér véget |
Kinek jó? | Aki nagy, kényelmes, takarékos céges autót kíván, ami magában hordozza annak az ígéretét, hogy tovább egyben marad, mint az Univerzum, az üljön be egy Camry-be |
A nyolcadik generáció megérkezésével, jópár év kihagyás után újra van Toyota Camry Európában is. Igaz, a választékba nem fogunk belezavarodni, csak hibrid hajtáslánccal és négyajtós karosszériával kapható a régi nevű, de új modell. Ami fél számmal azért nagyobb lett az Avensis-nél, aminek a helyét veszi át.
Külső
Az új Camry 4885 milliméter hosszú, 1840 mm széles, 1445 magas és irgalmatlan, 2825 mm-es tengelytávval, illetve az ennek köszönhető tágas belsővel kényezteti az utasokat. Bár a Toyota zászlajára felhímezték, hogy soha többé nem kívánnak unalmas autókat gyártani, a Camry látványától egy gyári mérnökön kívül valószínűleg mégsem kap senki heves szívdobogást. Rendes biztonsági munka, semmi megosztó nincs a klasszikus, négyajtós formában. Valahol jogos is ez, aki meg akar hökkenni, az nézegessen Lexust.
Néhány látványosabb részlet azért mégis került az autóra, ilyen a nappali menetfény csíkos kialakítása, ami remekül passzol a hűtőmaszk szintén vízszintes csíkjaira, és a ködlámpa környéke is klassz, ugyanúgy, mint a felnik mintája, vagy a hátsó lámpatest kialakítása, oldalt pedig egy bátortalan él oldja az ajtók nagy, sík felületét. Van még hátul büszke Camry felirat a csomagtartón, és kék betétes márkaembléma, és némi króm.
Belső
Külsejéhez hasonlóan a Camry belseje is a jól bevált recept alapján készült, itt sincsenek extrán látványos megoldások, formák. Átgondolt, könnyen használható, jó minőségű anyagokból, lelkiismeretesen összeépítve és még a vezető felé forduló, tekergő vonalakkal megbolondított középkonzol, műszerfal is csinos lett. Az anyagok puhák, felületük tapintása is kellemes, de a váltó környékére került, a bazári és érdekes határán egyensúlyozó fura műanyag felületekkel nem tudok mit kezdeni. Ugyanúgy, mint az ülésfűtés kapcsolójának kerek LED-es visszajelzőfényeivel.
Hely van benne tisztességgel, a szokásos, magam mögé beülős műsorszámban annyira jól szerepelt a Camry, hogy nem is nagyon volt kedvem visszaülni előre. Elfért a térdem, fejem, lábam, mindenem, és amikor a könyöklőből előkerült az érintőképernyős, klíma, rádió, árnyékoló és háttámla dőlésszög-állító vezérlő felület, akkor esett le, hogy ez már kb. a sofőrös kategória. Na jó, belépő szint, de mégis.
Műszerfala ahhoz képest, hogy talán a világ egyik legjobb hibrid rendszere van az autóban, meglehetősen régimódi a két, dupla mutatós valódi műszerrel. Jó, a kettő között van óriási monitor is, de azért ennél már modernebbekhez, vadabbakhoz vagyunk szokva 2019-ben. Szerencse, hogy van Head up Display is, menet közben lehet nézegetni azt is.
Csomagtartójában az égvilágon semmi extra nincs, hacsak a sarokba száműzött 12 voltos akksi nem érdekesség. Mert az itt van, nem a motortérben. A felemelhető padlólap alatt szerszámkészlet és egyéb kiegészítők lapulnak, egy szinttel lejjebb pedig szükségpótkerék található az 524 literes üregben. Ennyi, ennél egy átlagos családi autóban is több ötlet, lehetőség van.
Technika
Camryt nálunk egyelőre kizárólag hibrid hajtással, 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorral és a mellé kapcsolt villanymotorokkal lehet rendelni. Utóbbiakat Ni-MH-akkumulátor táplálja – lehet kapni a típust másfajta akksikkal is, de nem nálunk – a hibrid hajtáslánc összteljesítménye 218 lóerő, aminek minden morzsája kizárólag az első kerekre érkezik. A szokásos, bolygóműves hajtásláncon keresztül, de ebben már nem azt a keserves küzdést kell végigszenvedni, amire egy Prius, vagy a gyengébb rendszerrel felszerelt Corolla képes, itt 8,3 másodpercig tart, míg az autó álló helyzetből eléri a 100 km/órássebességet.
A Camry a 218 lóerejével már már élvezetesen vezethető, dinamikus valami, ahol az izmosabb gázadáskor konstans fordulatszámon pörgő motor sem zavaró, ugyanis az nem üvölt, mint a fába szorult féreg. Amúgy meg valószínűleg elkezdhetünk hozzászokni a CVT-szerű, vagy a semmilyen motorhangokhoz mert a jelenleg a fülnek oly kedves, fordulatszámok között ugráló klasszikus hang előbb utóbb eltűnik majd az utakról. A Camryhez alapáron jár a sávtartó automatika, az adaptív tempomat, az előre figyelő ütközés- és gázolás-elkerülő rendszert, a KRESZ-tábla-felismerő és a fényszóró asszisztens is.
Vezetés
Igen, Camryt vezetni egész jó dolog. Egyedül a kilátás vacak belőle, a lapos ablak és a hatalmas visszapillantó is sokat kitakar a világból. De hamar rá lehet állni a hibrides őrületre és fékezésnél a lehető legtöbb energiát visszanyerni, és lámpától indulásnál is gyorsan ki lehet tapasztalni azt a kompromisszumos gázkezelést, amitől még nem akarnak felkoncolni a mögöttünk autózók és túl sok benzin sem fogy. Ebben – mármint a spórolós vezetésben – sokat segít, hogy minden elindulás és állóra fékezés közben pontozza az autó a vezetési stílust. Hamar rá lehet kattanni, hogy 90 fölötti pontszámért küzdjön a sofőr.
Futóműve érezhetően a hátsó ülésen pihengetők igényeit tartja inkább szem előtt, normális, helyváltoztató célú autózás közben az úthibákból szinte semmi nem jut el az utas fenekéig, a rendszer parádésan elnyel minden zavaró apróságot. Egyedül akkor van baj, amikor a japánok által már úthibaként, nem értelmezhető hazai kátyú, folytonossági hiány kerül a kerekek alá, ilyenkor határozottan érezni, hogy ez már sok a szerkezetnek, és nem képes kisimítani.
Költségek
A legújabb Toyota Camry árlistája 10,5 millió forinttól indul, és 12,690,000 forintnál véget is ér. Mivel mindössze egyféle hajtással és karosszériaváltozattal kapható, legfeljebb a felszereltségi szintekkel lehet variálni. Meg a színekkel, ugyanis csak a fehér szín alapáras, a metál 180 ezres, míg a gyöngyházfehér és az érzéki vörös már 250 ezer forintba kerül. Ezen felül még rozsdamentes acél védőlemezt lehet rá pluszba rendelni a hátsó lökhárítóra, illetve védőfóliákat az első ajtókilincsekre 46 ezerért, az indításgátló 76 ezres tétel, a 161 ezer a GPS alapú járművédelem, nanotechnológiás védelmet is lehet venni a karosszériára 51 ezerért, a felnikre pedig ugyanez 19 ezer forintba kerül. Az aktuális árlista így fest, nem túl bonyolult:
Modell/felszereltség | Comfort | Comfort + Business |
Prestige | Executive | Executive + VIP |
2.5 Hybrid 218 LE Dynamic Force | 10,500,000 | 11,100,000 | 10,950,000 | 11,890,000 | 12,690,000 |
A Toyota Camry és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
Toyota Camry 2,5 (218 LE) | 10 500 000 |
Ford Mondeo 4a. 2.0l HEV (187 LE) | 10 875 000 |
Lexus ES 300h (218 LE) | 13 990 000 |
Értékelés
Az új Camry roppant tágas, kényelmes jószág, roppant kifinomult hajtáslánccal, ami ekkora teljesítménnyel teljesen jól kiszolgálja a vezetőt. Belseje civilizált, komfortos, okos futóművével pedig egy élvezetes, csendes utazóautó, ami tiszta is, városban pedig valószínűtlenül takarékosan s vezethető. Csak a 180 km/órában korlátozott csúcssebességet kell megszokni, igaz, ez itthon nem annyira nagy áldozat.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|