Röviden – Opel Insignia 1.6 Turbo | |
---|---|
Mi ez? | Az Opel középkategóriás modelljének második generációja 200 LE-s benzinmotorral |
Mi tud? | Könnyebb, tágasabb, okosabb elődjénél, motorja dinamikus és gazdaságos |
Mennyibe kerül? | 10 millió forintról indul az árlista a 200 lóerős, benzines turbó motorral, de 4-5 milliót erre könnyű rápakolni még drága extrák miatt |
Kinek szól? | Jó ár/érték arányával, divatos formájával, tágas utasterével, gazdaságos és erős motorjával családi és cégautóként egyaránt jó választásnak tűnik, |
Kifejezetten örültünk a valamivel több, mint két éve megújult Insigniának, amely gyakorlatilag minden tulajdonságában felülmúlja elődjét. Azt az elődöt, amely leginkább olyan volt, mint egy szép nő kevés belső értékkel. Az aktuális modellel minden olyan korábbi hibát sikerült orvosolni, amit a szép nőnek felróhattunk, és hiába került közben új nevelőszülőkhöz (a PSA-konszern az Opel új tulajdonosa), a végeredményt ez csöppet sem befolyásolta, továbbra is hű az eredeti értékekhez, igazi Opel sarj. Mostani tesztautónk nem sok ponton tér el a korábban megismert Insigniától, a teszt oka egy friss és remeknek tűnő motor: az új 1,6 literes, turbós benzines – 200 lóerős teljesítménnyel. Lássuk, mire képes!
Külső
Az Insignia még most is olyan, mint egy dekoratív nő, ámbár ezzel már kevésbé tűnik ki a tömegből az időközben fitnesztermekben nevelkedett generáció miatt. Ettől függetlenül az Opel külsejébe nehéz belekötni, a tesztautó sötétített ablakaival, a tető vonalát végigkísérő krómcsíkkal, és krómozott tetősínnel, a fényes fekete betétekkel kifejezetten kellemesen mutat, amin a piros színű ruha is sokat dob.
Elődjéhez képest filigránabbnak tűnik a 2017-ben megújult Insignia, látszik rajta a fogyókúra eredménye, annak ellenére, hogy a néhány milliméterrel csökkenő magasságát leszámítva nőttek az autó méretei (4986mm X 1863mm X 1490mm). A tengelytáv majdnem 10 centiméterrel haladja meg a korábbit, amivel változtak az autó arányai, nem mellesleg jelentősen javult annak helykínálata.
Belső
Leginkább a hátsó sorban érzékelhető a javulás, ahol az előző generáció meglepően szűkösnek bizonyult. Nemcsak a lábtér mérete, de csípő- és vállmagasságban sikerült 2-3 cm-t hozzátoldani belül az utastérhez, és már az oldalablakok sem dőlnek úgy rá utasokra, mint korábban. Tesztautónkban igényes bőrkárpitozás borította az üléseket, amelyek elöl a gerincorvosok jóváhagyásával tervezett AGR-ülések voltak, amelyek tényleg elfeledtetik velünk az utazás hosszát. Nehéz elképzelni, hogy mennyit számít egy valóban kényelmes ülés, de itt kiderül.
Az első sorban a helykínálatra sem lehet panasz, de a kezelhetőség is kiemelkedően egyszerű, amihez a most bemutatott megújult médiarendszer is hozzájárul. Az érintőképernyő kellemes minőségben jeleníti meg a képet, és ami még fontosabb: kellően gyorsan reagál mozdulatainkra. Nincs felesleges gomberdő sem, de nem kell a hétköznap fontos funkciókért sem állandóan a menürendszerben kotorászni, a legfontosabb, mint a klímavezérlés, a fontosabb vezetői asszisztensek, vagy a Head Up Display külön fizikai gombjai megmaradtak.
Tetszetős az Insignia alul, egyenesre lecsapott kormánya, amelynek gombjai gyorsan kiismerhetők, és könnyen irányítható azokkal a félig digitális műszerfal. Az Opel családi autója nemcsak ránézésre igényes, menet közben is megidézi a prémium autók hangulatát. Utazási komfortját többek között alapos zajcsillapítása növeli jelentősen, egyéb technikai megoldásai mellett. Az ötajtós változattal ellentétben a kombi csomagtere bővült valamelyest az új generációval, az 560 literes térfogatot 1665 literig tudjuk bővíteni – a csomagtartóból is dönthető, három részre osztott hátsó támla ledöntésével. A csomagtérajtót láblendítéssel nyithatjuk, ha megrendeljük ezt az extrát, de a vezető oldali ajtóról is nyitható – akár többféle magasságban, hogy egy alacsony parkolóházban se legyen gondunk vele.
Technika
Az 1,6 literes, négyhengeres, 200 lóerős, benzines turbómotor a motorpaletta legújabb darabja, és mint olyan kiemelkedően kellemesen muzsikál, annak ellenére, hogy a legszigorúbb Euro 6d Temp kibocsátási normát is teljesíti. Ez a motor kizárólag elsőkerék-hajtással kapható, 235 km/órás végsebességre képes, álló helyzetből 7,7 mp alatt gyorsítja százra a karosszériát. Tesztautónkban hatfokozatú kézi váltót szereltek a motorhoz, de ugyanannyi sebességfokozattal rendelkező automata is választható.
Meglepő, hogy 1,6 literes kifejezetten élénken reagál a gázadásra, és kellően erősnek is tűnik – jelentősebb turbólyuk nélkül indul. Alapjárat után nem sokkal érezhető erővel húz, maximális 280 newtonméteres nyomatékát 1650-4500/perc fordulatig adja le. Ez az erő alkalmas arra, hogy sportosan mozgassa az Insigniát, igaz nem csábít rá kifejezetten, inkább egy kiegyensúlyozott, dinamikus autózásra késztet. A hátul négylengőkaros futómű csillapítása inkább feszesnek mondható, mint kényelmesnek, de ettől függetlenül könnyedén megbirkózik a kisebb-nagyobb úthibákkal, bár zavarba lehet hozni így is.
Vezetést támogató rendszereivel az Opel élvonalban autózik: találunk asszisztenst gyaloglásgázolás ellen, van 360 °-os parkolókamera, adaptív tempomat, táblafelismerés, sávtartó automatika, amelyek mind egész kellemesen teszik a dolgukat, nem szólnak bele különösen tolakodóan a vezetésbe.
Vezetés
Az alacsony lökettérfogat és a viszonylag magas lóerő kombinációja ritkán ad ilyen élhető végeredményt, ezzel az új négyhengeres benzinmotor kifejezetten kellemes meglepetés. Erőteljesen húz mindjárt indulás után, jól forog feljebb is, kifinomultan, harmonikusan működik. Az Insigniában már ettől gyengébb motorral is éreztük, hogy jóval könnyedebb a mozgása, mint az előző generációnak, de ezzel nem ér véget a jó tulajdonságok sora. Kormányzása közvetlenebb a korábbinál, jobb az üléspozíciója, miközben nem veszített abból a masszív érzetből sem, amit az előzőben annyira szerettünk. Hatfokozatú kézi váltója nem kifejezetten sportos darab, viszonylag hosszú utakon jár a váltókar, de ettől függetlenül viszonylag könnyen és akadásmentesen kapcsolható, akkor is, amikor sportosan akarunk vezetni.
Bármennyire is tapossuk a gázt, hangélményre nem kell számítani ettől a motortól, ellenben a menetzajok sem hallatszanak be nagyon az utastérbe, nincs jelentős szélzaj, és abroncsok gördülése is visszafogottan szűrődik be – még autópályás sebesség mellett is. Sokat dob az élményen a Head up Display is, amely könnyen leolvasható, és pont úgy működik, ahogy egy prémium autóban – hiába láttunk már ennél kifinomultabb felbontással és több információval szolgáló megoldást.
Közel ötméteres hosszúsága ellenére nemcsak messzire utazni jó a kombival, elég könnyű vele manőverezni még a belvárosi forgalomban, vagy egy szűkebb parkolóházban is.
Költségek
A 200 lóerős motorral sem kifejezetten drága a Sports Tourer kivitel, 10 050 000 forinttól indul az ára hatfokozatú kézi váltóval (Dynamic felszereltséggel). Ez a kellemesnek mondható összeg a különböző vezetői asszisztensekkel, az üvegtetővel, az OPC kinézettel és egyebekkel könnyen 14 millió Ft fölé tornászható. Ami a fogyasztást illeti, az 1,6 literes motorból magas teljesítménye ellenére sem kell tartani: 10 liter körül eljár a városban, országúton pedig 7 liter alá leszorítható a fogyasztása nem kifejezetten spórolós menettel.
Értékelés
Ehhez hasonló pozitív összhatást a valódi prémium modellek között találunk csak, le a kalappal az Insignia, és az új motor előtt, amit nem fojt meg a legújabb kibocsátási norma sem.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|