Röviden – Audi A4 2019 | |
---|---|
Mi ez? | A négy éve piacon lévő, ötödik generációs Audi A4-es felfrissített változata |
Mit tud? | Sportosabb, elegánsabb lett kívül, okosabb, jobban használható belül |
Mibe kerül? | Szeptemberig, a forgalmazás megkezdéséig még nincs hazai ára |
Kinek jó? | Akinek fontos a jól működő, ergonómiailag kikezdhetetlen belső és a négy karika az orron, az örülhet majd az új A4-esnek is |
A Volkswagen csoport az utóbbi hetekben rendesen megszórta mindenféle megújult modellel az üzleti limuzinok világát. Kezdődött a VW Passat frissítésével, aztán jött a kipofozott Škoda Superb, most pedig itt a négy éve bemutatott Audi A4-es átdolgozott, kívánatosabb változata. Lássuk, mivel igyekszik az Audi legnépszerűbb, leggyakoribb modellje versenyben maradni a vásárlókért.
Külső
Bár karosszériájának méretei lényegében változatlanok maradtak, és ránézésre sincs ordító különbség a régi és az új között, azért az A4-es külsejét mégis rendesen átszabták. Igazából szinte minden porcikájához hozzányúltak, nem maradt egyetlen lemeze sem érintetlen.
A finom változtatásokkal sportosabb, kifinomultabb megjelenést kívántak elérni. Ha érteni akarjuk, hogy ez mit is jelent, akkor keressük meg az oldalba vasalt éleket vagy az átdolgozott, szélesebb és laposabb hűtőmaszkot, a krómbetétes, felfelé mozduló kilincseket, illetve a szintén vízszintes krómcsíkkal csinosított hátsó lámpatestet. Új a nappali menetfény LED csíkja is, amely most már apró darabokból áll és a ködlámpafészek, kipufogó is más.
Már az alapváltozatban is LED-es fényszóró pásztázza az utat, a legkomolyabb matrix LED-es változat pedig a dinamikus irányjelzés mellett mindenféle fényjátékot is tud üdvözlőfényként, elöl, hátul egyaránt. 12-féle szín közül választhatnak az A4-et vásárlók, többek között az újdonságnak számító Terra szürkét is.
Ha elsőre nem egyértelmű, akkor a sárga a régi, a szürke a frissített A4-es:
Belső
Külsejéhez hasonlóan az utastérben is a vízszintes vonalak a meghatározóak, óriási felületet fednek le a széles, lapos légbeömlők, középen pedig impozánsan nagy képátlójú, alig 13 mm vastag érintőképernyő trónol. Ergonómiailag szinte kikezdhetetlen az Audi-modellek belső kivitelezése, és így van ez az új A4-esben is. Minden a helyén, a kezelőszervek használata intuitív, a kivitelezés, működés is meggyőző, még a head up display finomhangolását is képesek voltak úgy megoldani, hogy ne menük mélyén kelljen utána kutakodni. USB csatlakozóból A és C típusú is található a fedélzeten, és induktív telefontöltő felületnek is jutott hely.
Új a vezető felé billentett érintőképernyőn futó rendszer – az A8-ban található hasonló -, amely az okostelefonok kezelési könnyedségét nyújtja, online funkciókkal, hangutasításokkal és az Audinál már megszokott, látványos Google térkép használatával.
Csomagtartója 460 literes – ez a négyajtós változaté –, míg az Avanté 495 literes, lehajtott hátsó üléstámlákkal viszont akár már 1495 liternyi csomagot is képes elnyelni, mindössze 63 centi magas peremével pedig pakolni is könnyű a csomagtartót, amely rozsdamentes acélbetéttel a karcoknak is ellenáll.
Technika
Nyolcféle motorral indul az új Audi A4-es gyártása. 136 és 347 lóerő közötti csúcsteljesítménnyel, 7, illetve 8 fokozatú S tronic váltóval készülhet a modell. A motorválasztékból öt motorban dolgozik 12 voltos Mild Hybrid rendszer, ami papíron akár 3 deciliternyi üzemanyag-megtakarítást is jelenthet 100 kilométeren. A rendszer lelke a főtengelyhez szíjjal kapcsolódó indítómotor/generátor, amely menet közben 5 kW-nyi teljesítménnyel tölti a csomagtartó alatt elhelyezett 10 Ah-s lítiumion-akkumulátort.
Emellett 55 és 160 km/h-s sebesség között „vitorlázni” is tud az autó, ilyenkor a motort leállítja a rendszer. Van ebből 48 voltos variáns is – itt 48 voltról üzemel az elektromos hajtású légkompresszor is, ami a motort látja el levegővel -, ez a hathengeres, csúcsváltozatban található, ahol 8 kW-nyi a visszatöltés és kompakt 0,5 kWh-s, léghűtéses lítiumion-akksi tárolja az energiát.
Vezetés
A menetpróba pár száz kilométerét Bolzano környékén tettük meg, ahol jellemzően autópályás és kanyargós hegyi szakaszok tették ki az út nagy részét. Az első gondolat, ami vezetés közben eszembe jutott, hogy az A4-es piszok csendes és finom járgány. Jó, az S4-es ha akar, hörögni is képes. Aztán a nagy csendből a dízelekben lassan előkúszott egy furcsa, csörgő motorhang. Szerencsére ez csak finom gyorsításnál hallatszik, de akkor is fura, kellemetlen hang ez, hiába nem hangos. Kipróbáltuk a benzines változatot is, a 245 lóerős változattal, de élményben közel nem nyújtott annyit, mint a csúcs, S4-es.
Lehet azon sopánkodni, hogy az S4-esből Európában egy dízelmotoros változattal kell beérnünk – máshová 354 lóerős, 3,0 literes TFSI-vel is készül S4 –, de miután vezettük a 245 lóerós 45 TFSI változatot, egyáltalán nem hiányzott a benzines motor, annyival nyomatékosabb és rugalmasabb, gyorsabb reakciójú volt a V6-os dízel.
A sima, tökéletes közeli úton sebészi pontossággal lehetett irányítani az autót, amely remekül kanyarodik és az alatta lévő futómű is stabil, mégis komfortos egyben.
Költségek
Itthon szeptemberben indul az új Audi A4-es forgalmazása, a várható hazai árak még ismeretlenek. Bár nem mérvadó, de a belépő 35 TFSI A4 szedán német ára 33,600 euró, az A4 allroad quattro 240 lóerővel 50 100 euróba kerül, az S4 TDI quattróért pedig 62 600 eurót kérnek.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|