Nyilván szebben mutatott volna a sorban a CX-4 modellnév, de ezzel a felirattal Kínában futtat már egy crossovert a Mazda. És ezzel nincs vége a márka – világszinten nézve – teljes SUV-kínálatának: az 5075 mm hosszú CX-9 a csúcs. A csoportokon kívüli kis/közepes cégnek jelenleg öt szabadidő-autó kell a túléléshez
Mindössze 2,5 centivel van a hasmagassága a 3-asé felett, 2655 mm-es tengelytávja ráadásul 7 centivel kurtább. És mégis kivégzi
Lehet élvezetesen vezetni, jellemzően többnek éreztem a tempóját a valós sebességnél. 90-nél 5-ikben 2500-at forog, 90-nél 6-ikban 2000-et, 140-nél 6-ikban 3000-et, 160-nál 6-ikban 3500-at
Alapára 2,44 millióval magasabb a CX-3-énál, 630 ezerrel a sima 3-asénál, de csak mindössze 550 ezerrel van a CX-5-é alatt
Tökéletes a bőrök illesztése
Ebben a kategóriában nincs tánctér hátul, a minimális elvárás négy felnőtt kényelmes elhelyezése
A jófogású kormányon lévő kapcsolók keretének formáját hozzák két oldalon a szellőzők nyílásai
Alig látszik a képen, de két különféle színű bőr dolgozik együtt a műszerfal borításán, a középkonzolon, az ajtókon. A sötétszürke mellé párosított barna remek ötlet, megtöri a monoton egyszínűséget. Az ülések kárpitja a harmadik bőrszín a belsőben
Amíg a központi kijelzőn világít az SPCCI-felirat, szegénykeverékes üzemben haladunk. Meglepetésre padlógáznál mindig megmaradt, 4500-as fordulatszám felett aludt ki. A Skyactiv-X motor részletes működéséről itt lehet megnézni kollégám, Az Év Autója zsűritag Gajdán Miklós videóját
A csomagtérajtó nyílás szélessége 1030 mm, a csomagtérperem magassága mindössze 731 mm
Egyelőre csak a 3-ason látható a felirat
Az X mellett a G és a D motor is Euro 6d-s