Röviden – Toyota RAV4 Hybrid
Mi ez? A Toyota 1994 óta létező szabadidő-autójának, a RAV4-nek ötödik generációja, hibrid hajtással.
Mit tud? Döbbenetesen keveset fogyasztani, remek használhatóság mellett.
Mibe kerül? 9,8 millióról startol az elsőkerekes, hibrid Toyota RAV4, a legmagasabb felszereltséggel és összkerék-hajtással már 13,3 millió forint.
Kinek jó? Aki megbízható, keveset fogyasztó és jól kinéző, divatos autóra vágyik, annak remek választás a hibrid Toyota RAV4.

Irtóztam attól, hogy hibrid dobozzal kelljen közlekedni. Aztán ahogy teltek a napok, úgy jöttem rá, hogy erre a feladatra – amire az autót alapvetően kitalálták – pont tökéletes a Toyota RAV4-es. Csendben, nyugalomban elvitt ide-oda, közben pedig csak csodálkoztam, hogy mindezt mennyi benzinből kivitelezte.

Külső

Pontosan úgy néz ki a Toyota RAV4-es, ahogyan a klasszikus recept szerint ki kell néznie egy szabadidő-autónak. Nagyon jót tett neki a maszkulinabb vonalvezetés és az alapvetően terepjárósabb stílusú elemek. Hosszú évek óta ez az első Toyota, ami megint kifejezetten tetszik és nem csak az őszinte túrabakancs-sziluett miatt.

Szigorúbban néznek rajta a LED-es fényszórók és van ez a szerethetően marcona, angol buldogos vonal benne, ami talán az orra hegyén, kéken derengő logónál csúcsosodik ki. Gondosan bántak a részletekkel, klassz a hűtőrács mintázata meg a haspáncél-imitáció is a nyakig húzott fekete sávban.

Gondtalanság, tízmillióért 1
Gondtalanság, tízmillióért 53

Kéken dereng a Toyota logó

Kedvelem a színeket, de RAV4-est csak ebben a pandás kombinációban vennék, annyira kiadta ez a gyöngyházfehér a fekete tetővel és a szintén fényes fekete betétekkel az offroadosan szögletesített sárvédőíveken. Dicséretes, hogy egész nagyok az üvegfelületek, így jól belátható a bódé is. Mutatós, átgondoltan megrajzolt autó ez.

Egyedül talán a két krómozott kipufogóvég lóg ki az összképből, ezek nagyon nem hiányoznak egy hibrid SUV-ről. Ilyen formátumban meg főleg feledhető elemek.

Belső

Meglepően következetesek voltak a formákkal, még az utastérben is ez a szögletes vonal maradt meg. Végre az ergonómia sem olyan, mint egy japán mérnökbácsi rémálma, a műszerfal minden része jól használható a bal oldalt lévő kis zsebtől egészen a váltó előtt lévő induktív töltős telefontartóig. Külön panelt kapott a klíma, ami végtelenül egyszerű, egyértelműen kezelhető darab. A hatalmas gombokkal a hőmérséklet, a kisebbekkel pedig az eloszlás állítható. Semmi nagy trükk. Bár a gumírozott részek nem azt üzenik, hogy öt-tíz év múlva is ilyen jó lesz őket fogdosni.

Kilóg az általánosan kellemes összképből az óracsoport három analóg, plasztik mutatójával és a középső kijelzővel, méghozzá lefelé. A filléres kijelzők korában erre biztos akadt volna elegánsabb megoldás. A központi érintőképernyő viszont sokkal jobb megoldás, mint a Lexus tapipados rémsége. Még akkor is, ha a zongoralakk keretével együtt több ujjlenyomat gyűlik össze rajta, mint bármelyik tetszőleges krimisorozatban egy évad alatt.

Gondtalanság, tízmillióért 54

Gondtalanság, tízmillióért 55

Fedélzeti rendszerben továbbra sem erős a Toyota

Attól, hogy a Toyota RAV4 ilyen szépen megrajzolt, sarkos, dobozforma autó lett, meglepően tágas belül. Minden irányban kényelmesen elférni az első és a második sorban is maradéktalanul. Mivel a tetővonal egyenes, ezért még fejtér is mindenhol van.

Számtalan apró kacatnak akad hely a fedélzeten különböző kisebb-nagyobb tárolók formájában. Ami ezekbe nem süllyeszthető el, az mehet az 580 literes – ledöntött ülésekkel 1690 literes – csomagtérbe. Itt mintha igyekeztek volna megfogni a filléreket, mert az anyagok nagyon hitványak, a padló elég vékonyka, ezért aztán a teherbírása és tartóssága sem az igazi.

Technika

Gondtalanság, tízmillióért 56

218 lóerő a rendszerteljesítmény

Akárcsak a Prius vagy épp a Lexus ES, úgy az ötödik generációs RAV4 is a Toyota TNGA platformjára épül, annak is a GA-K jelzésű változatára. A motorja 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor. Természetesen magas termikus hatásfokkal és Atkinson-ciklussal. Hozzá bolygóműves, fokozatmentes erőátvitel csatlakozik, amit a Toyota e-CVT-nek hív.

Mellé jön a hibrid hajtás, mely 120 lóerővel (88 kW) és 202 Nm nyomatékkal veszi ki részét a hajtásból. A rendszerteljesítmény a 178 lovas benzinmotorral együtt 218 lóerő. A nikkel-fémhidrid akkumulátor a hátsó ülések alá került, de általánosságban minden nehéz mechanikai elemet a lehető legalacsonyabb pontra tettek, ami kedvezőbb súlypontot és persze jobb vezethetőséget ad.

Vezetés

Alapvető a hibrid RAV4-esben, hogy semmi különös nem történik vezetés közben. Néha az egyik pedált nyomom, olykor kicsit a másikat, tekergetem a kormányt, az ablak túloldalán mennek a házikók és a fák, aztán célba érek. Az üléspozíció szabadidő-autós, tehát magasan ül az ember, ahonnét jól belátni mindent. Már csak azért is, mert a – mai szemmel – vékony tetőoszlopok miatt meglepően jó a kilátás.

Most érett be igazán a Toyota hibrid rendszere. Eddig rendre az idegeimre ment az ötletszerű bégetés, de a RAV4-esben szinte alig észrevehető, hogy benzinnel vagy villannyal megy-e éppen. Mikor már elkezdtem figyelni, hogy mikor érkezik meg az elektromos haladást jelző zöld kisautó a műszerfalra, akkor jöttem rá, hogy valójában komoly távokat lehet autózni emissziómentesen. Hatótávpara nélkül.

Gondtalanság, tízmillióért 57

Laza földúton gond nélkül közlekedik

Gondtalanság, tízmillióért 58

Magabiztosan tartható 6 liter alatt az átlagfogyasztás

Masszív gyorsításnál persze megjön fertelmes bégetés a dunyhányi szigetelés alól, de ilyesmire ritkán van szükség. A 218 lóerős tűzerőnek hála viszont végre megy is, nem csak hangosabb. A kormány ugyan nem kényeztet sok visszajelzéssel, de ez részben műfaji sajátosság és nem is hiányolja az ember a Stelvio-szintű folyamatos fecsegést az aszfaltról. Remekül manőverezhető hasáb a RAV4, igazából a – rémségesen buborékosra torzító – tolatókamera nélkül is könnyű vele parkolni.

Döbbenetes fogyasztási adatokat lehet kalkulálni. Váratlanul vegyesen telt a teszthét, így az átlag 4,7 l/100 km lett. De volt olyan nap, amit lehozott 3,2-vel is. Szerintem is csoda. Pedig nem tartottam fel a 10-es utat egy árva percre se, és még jobban is néz ki mint a Prius.

Költségek

Gondtalanság, tízmillióért 59

Amerikai vonalhoz igazították formatervét, ami nagyon jó döntés volt

8,2 milliót kérnek a 2 literes, szívó benzinmotoros, hatgangos kézi váltóval szerelt Toyota RAV4-esért, de érdemes inkább a kellemesebb hibridtől indítani a sort. Itt a belépő a 9,8 milliós, elsőkerekes változat Active felszereltséggel. Már ebben is van multikormány, kétzónás klíma és adaptív tempomat.

11 690 000 forinttól kezd olyan lenni a Toyota RAV4-es, mint a tesztautó. A Selection felszereltségben már tényleg minden van, amire szükség lehet a kormányfűtéstől a nagyobbik érintőképernyőn át a tolatókameráig. A vezető ülése elektromosan állítható, a telefont pedig vezeték nélkül tölti. További 800 ezer forintért hajtja villanymotor a hátsó tengelyt.

Értékelés

Gondtalanság, tízmillióért 60

RAV4 annyit tesz, Recreational Activity Vehicle with 4WD

Szeretem az olyan autókat, amik élményt adnak, ezek általában nem hibridek. És végképp nem szabadidő-autók. De a Toyota RAV4-es ebben a formában tud valamit, amit kevesen. A gondtalan közlekedés élményét a mechanikai örök élet ígéretével. Ha nagyjából tízmilliót költenél egy SUV-re, szerintem ez legyen az.

Mellette – Ellene
  • Divatos megjelenés
  • Harmonikus működés
  • Kiváló fogyasztás
  • A megbízhatóság nyugtató ígérete
  • Ódon fedélzeti rendszer
  • Méltatlan kidolgozású csomagtér
Hogy tetszik a hibrid Toyota RAV4-es? Értékeld!
átlag
8.37
szavazat
1896
Hogy tetszik a hibrid Toyota RAV4-es? Értékeld!