Röviden – BMW Z4 M40i | |
---|---|
Mi ez? | Az új BMW Z4 legerősebb változata, hathengeres motorral, nyitható vászontetővel és olyan dögös hanggal, amitől folyamatosan libabőrős lesz a karod |
Mit tud? | Táncra csábít mindenkit, aki csak látja, a sportfutóműnek köszönhetően veszettül stabil, és elűzi minden bánatod |
Mibe kerül? | Alapára 19,4 millió forint, az extrákkal felszerelt tesztautó 23 millión áll meg |
Kinek jó? | Aki arra vágyik, hogy kiszakadjon a hétköznapi mókuskerékből és rózsaszínben szeretné látni a világot |
A kabriózás maga a szabadság, és ha ez a kabrió véletlenül még a sportautó kategóriába is besorolható, akkor ez hatványozottan igaz. Ennél nagyobb közhellyel nem is kezdhettem volna, de nincs jobb hasonlatom az új Z4-re, ha egyetlen mondatban kellene összefoglalni. Ha rajtam múlna, akkor minden pszichiáter lakása előtt parkoltatnék egy ilyet, és gyógyszerek, ne adj isten placebo helyett egy néhány napos Z4-kúrát javasolnék a páciensnek, kötelezően hűvös naplementében, erdőkkel tűzdelt országúti szakaszon. Most azt hiszed, viccelek, pedig nem: ez az autó olyan élményt nyújt, ami igazi gyógyír a kiégett, fáradt léleknek.
A BMW Z4 tesztautó leadása után néhány nappal kapott szárnyra a hír – az Automobile magazin bennfentes információi alapján -, hogy a bajor gyártó több modell kivezetését tervezi repertoárjából az elkövetkezendő 6-7 évben. Állítólag a Z4 Roadster is rajta van a listán (a 8-as sorozat, az X2 és az i3 mellett), így pedig hatványozottan felértékelődik ez az egy hét, amit a vászontetős sportautóval tölthettem.




