Röviden – SEAT Alhambra MK2 | |
---|---|
Mi ez? | A VW-csoport középkategóriás buszlimuzinjának második generációja, a Volkswagen Sharan ikermodellje. A tesztautó egy Style kivitelű, közepesen extrázott változat, kétliteres, 150 lovas dízellel, automatával, fronthajtással |
Mit tud? | Hatalmas mennyiségű embert és csomagot képes kényelemben nagy távolságokra szállítani |
Mibe kerül? | Az alapmodell az 1,4 TSI motoros, kézi váltós Reference kivitel, 11,25 millióért. A további változatok árazása elég kusza, a két magasabb felszereltség (Style és Xcellence) csak dízellel kérhető, de kézi váltó csak az elvileg legmagasabb szinthez választható. A tesztautó alapára 12,75 millió, a sok extrával a végső árcédula 15 millió. Az Alhambrára a központi árengedmény 900 ezer forint, nagycsaládosoknak további 2,7 millió Ft lejöhet az árából az importőr és a márkakereskedések kedvezményével. |
Kinek jó? | Kiváló utazóautó nyugis, békés stílusban közlekedő, sokat cuccolós családoknak |
De hát ez a kocsi már volt nálam! – kezdett nyomasztani az érzés rögtön, ahogy kigurultam a Porsche Hungária központi telephelyéről az „új” SEAT Alhambrával. Utánanéztem és valóban: több mint három és fél éve leautóztam 1500 kilométert egy ugyanilyen motorral-váltóval szerelt tesztautóval. Na de akkor hogy került be megint a tesztautó-listába, van benne valami új?





Utánanéztem, és úgy tűnik, az egyetlen újdonság a Full Link funkció a HMI-ben, vagyis az Android Auto és az Apple Car Play megjelenése az érintőképernyő menüjében. Mivel viszont ez önmagában nem elég erős alap ahhoz, hogy felépítsünk rá egy komplett autótesztet, maradok inkább a hagyományoknál, és egy tengerparti oda-vissza út tapasztalatai alapján a szokott szerkezetben újra megírom a 150 lóerős, fronthajtású, automata váltós Alhambra tesztjét. Nézzük, hogyan teljesít egy autóipari matuzsálem, az Európában kihalófélben lévő MPV-kategória egyik utolsó képviselője 2019-ben; mit tud az Alhambra a mai konkurenciához képest!