Röviden – Range Rover Evoque
Mi ez? Kompakt-prémium-SUV a Range Rovertől, ami megszólalásig hasonlít elődjére, mégis alapjaiban új technikára épül
Mit tud? A kategóriában elvárt kvalitások mellé ad némi egyedi hangulatot, akad több, a márkára jellemző, különc megoldás
Mibe kerül? A típus 13,5 millió forint a 180 lóerős dízelmotorral, de könnyedén felextrázható a 22-25 milliós tartományig.
Kinek jó? Akik divatcikknek is beillő SUV-t szeretnének, olyan formatervvel amin nem fog az idő

A második generációs Range Rover Evoque csendben lopakodott elő, gyakorlatilag a 2011-ben bemutatott előd zökkenőmentes, szinte észrevétlen folytatása. Mintha ugyanazt a filmet néznénk, csak FullHD helyett 4K felbontásban. 

A formai változatlanság nem meglepő, hiszen az első eresztés komoly sikereit, a 217 besepert díjat és a 750 ezer feletti eladási darabszámot javarészt váratlanul bátor külsejének köszönhette. Így komoly teher nehezedik a friss kiadás vaskos vállaira, megjelenése pont ezért csak részletekben változott, a lemezek alatti, illetve magukban a lemezekben rejlő technika viszont a cégcsoport legfrissebb, jövőbe mutató fejlesztése.

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 1

Külső

Az autó arányai alig változtak, a tengelytáv 2 centiméterrel nőtt, a teljes hossz viszont csupán egy (!) milliméternyit hízott, magassága 1,4 centiméterrel lett több. 

Tehát a sziluett gyakorlatilag tökéletesen megegyezik, a legfeltűnőbb változást a magasabbra helyezett, még keskenyebbre húzott első fényszórók és az átrajzolt lökhárító jelentik. Szerencsére eltűntek a motorháztető kamuszellőzői is, de leginkább a farrész különbözik, a térhatású hátsó lámpák a Velart idézik. Az autó lámpái már az autó mindkét végén LED-ekkel világítanak és unalmas, kilógó kilincsek helyett itt is megjelentek a zárt állapotban karosszériába simuló, nyitáskor elektromosan kiemelkedő darabok.

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 69

Az Evoque maradt ami volt, egy lendületes, vagány, tömör acélkocka

A különc kilincsek kulccsal a zsebben érintésre jönnek elő, de NFC-s mobillal, illetve a márkánál elérhető, sportoláshoz kínált Land Rover-kulcskarkötővel is nyitható az Evoque. A dekorációs elemek hangsúlyosabbak lettek, kicsit a fényezett felületekkel is bátrabban bántak, hiszen az Evoque lakkozott elemeit nagyon ritkán fogják tüskés bokrok megkarcolni. 

Az előző Evoque marketinges úthengerét is félreállították a második generációnál, nem volt szükség Victoria Beckhamet tervezőként emlegetni, és maga a megjelenés is egy fokkal egyszerűbb, sallangmentesebb. 

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 70

Látványosak a kiemelkedő kilincsek, jó kérdés, hogyan fognak működni tíz év múlva

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 71

Belső

A beltérben az otthonos luxus vegyül a legújabb trendekkel, a Range Rover is rálépett a gombtalanítás útjára, minden kezelőfelületet képernyők uralnak. Mégis, a high-tech nem hoz olyan steril, műtőszoba jelleget, mint az Audiknál, a lekerekített élek, a matt csiszolású fémkeretek, a műszerfal puha, bőrszerű borítása adják meg azt az angolos pluszt, amiért a márka vonzó alternatíva lehet. 

Lenyűgöző anyagokat találunk, ahova csak elér a kezünk, és a minimalista műszerfalon bevállaltak egy végigfutó egyenes varrást is, ennek megfelelő kivitelezése mutatja, hogy a márka fejlődött az összeszerelési minőség terén. 

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 72

Vad formai megoldásoktól mentes, elegáns műszerfal, ahol sikerült elkerülni az állványon álló kijelzőt

Sajnos kigyomlálták az egyik leglátványosabb apróságot, az utasok elkápráztatására tökéletesen alkalmas (másra nem), indításkor kiemelkedő, sebességválasztó tárcsát. Ez a trükk egyfajta védjegye volt a típusnak, de immár helyét egy unalmas, megszokott választókar vette át. 

A táblagép-integrációt, vagyis a középső érintőkijelző elhelyezését viszont okosan oldották meg, mivel dől a műszerfal, ide is állványon álló képernyő kellett volna a kényelmes kezeléshez, de az Evoque tervezői nem spóroltak, az elegáns monitort inkább belesimították a konzol síkjába, így csak induláskor emelkedik ki, villanymotor segítségével. 

A műszerfal tízcolos digitális kijelző, az érintőképernyő is ugyanekkora méretű, alatta a klímakonzol szintén digitális. Ide rengeteg funkció került, a két kiemelkedő tárcsa a hőmérséklet mellett szinte bármi mást is állíthat, akárcsak a legtöbb prémium autó alrendszerei, ez is tanulást igényel.

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 73

Lassan indul a fedélzeti rendszer

Annál is inkább, mert a rendszer egyedi elrendezést, logikát követ, akadnak meglepő menüútvonalak, és az indulása is lassú, már rég haladunk, amikor még csak a Land Rover feliratot csodálhatjuk a navigáció helyett. Ha viszont beindul, onnan hasít, a grafikai megjelenítés pedig mind a három kijelzőnél magas színvonalat képvisel, 

Feszesen, jól tartanak az első ülések, amelyek SUV-s mércével egész sportos üléspozíciót adnak, a vaskos oszlopok, a magasra húzott váltóalagút, a méretes volán szűkítik a teret, ez az első sor tényleg kompakt méretű, de a kényelemre nem lehet panasz.

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 74

Hagyományos programválasztó kar váltotta a kiemelkedő tárcsát

A hátsó sort viszont sok kritika érte az előző generációnál, ezért is nőtt a tengelytáv, és dolgozták át az első ülések háttámlájának kialakítását. Így már megfelelő a térkínálat két felnőttnek, de az átlag alsó-középkategóriás szabadidő-autók között nem egy akad, ami szellősebb második sort kínál. 

Csomagterének alapmérete egész meggyőző, 591 literes, a 40:20:40 arányban dönthető hátsó sorral pedig 1338 literig bővíthető.

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 75

Az 591 liter csalóka, mert ezt az értéket a kalaptartó feletti résszel együtt adta meg a gyártó

Amitől sikeres lett, abban még mindig verhetetlen a Range Rover Evoque 76

Egy közel két tonnás, ezernyi alkatrészből álló, prémium jármű esetén furcsa fenntarthatóságról beszélni, de a Range Rovernél erre is hangsúlyt fektettek. A szép ülésekért nem adták állatok az életüket, Környezettisztelő forrásból származó üléskárpitok, mint az Eucalyptus szövet. A Kvadrat prémium szövet és a Dinamica hasított bőr hatású prémium szövet újrahasznosított poliészter-szálakból, illetve műanyagokból készül.