Röviden – Mercedes CLA 200 Coupé | |
---|---|
Mi ez? | A német márka legkisebb négyajtósának második generációs változata, 1,33-as benzines motorral, rengeteg extrával. |
Mit tud? | Csodás kaszni, high-tech belső, 163 lóerős motor, hangvezérlés. Stílusos, prémium minőségű kompakt. |
Mibe kerül? | Sokba, mint a legtöbb Mercedes. 10,3 millió forint az alapára, a képeken látható tesztautó 16,8 millió. |
Kinek jó? | A tőlünk vagyonosabb nyugat-európai országokban, az Egyesült Államokban, de még Kínában is a középosztálybeli fiatalok autója. |
Személyesen az ördög ült előttem, firkálgatott.
2010, Frankfurti Autószalon, Mercedes sajtótájékoztató. A prezentáló cégvezetők velünk szemben értékelik a piac alakulását, mindenféle grafikonokról magyaráznak, miközben a nagyjából kétszáz jegyzetelő újságíró között ücsörög Gorden Wagener, a márka dizájnrészlegének nemrég kinevezett ifjú vezetője. Mintha nem is érdekelné idősebb főnökeinek szövege, fejét lehajtva a sajtómunkásoknak kihelyezett jegyzetfüzetek egyikébe rajzolgat. Testtartása és viselkedése az én olvasatomban azt üzeni: dumáljatok csak, én meg majd alkotok!
Utáltam a pasast. Ő szedte le a C-, majd az E-osztályról a klasszikus Merci-hűtőrácsot, ami különlegessé és fenségessé, mindenki más fölött lebegő klasszikussá emelte a márkát. Ez a nyikhaj meg kukázza az autók orrából kiálló CSILLAGOT – mit képzel magáról?! Mintha a királynő fejéről csapná le a koronát. Biztos voltam benne, hogy ez a fickó tönkre vágja a márka arculatát, az általa tervezett kasznikkal oda lesz a Mercedes öröknek hitt eleganciája. Nos, nem is tévedhettem volna nagyobbat!
A beszédek elhangzása után összepakolták motyójukat az újságírók, Wagener szépen becsukta a márkalogós noteszt, otthagyta, ment a dolgára. Én meg odaléptem az asztalkához, eltettem a rajzot, mielőtt a takarítónők kidobták volna. A mai GDPR-szabályok nyilván nem engedik berakni ide a fotóját, de elárulom, hogy egyáltalán nem a 2010-es évek szögletes, limuzinforma Mercedese látható a máig meglévő rajzon. Hanem egy hegyes orrú, lecsapott hátú, magas övvonalú sportszedán.
Szinte egy az egyben ez itt!
Mostanában így néz ki a Mercedesek sokasága, és…, meg hát…, nyilvános bocsánat a kishitűségért, Herr Wagener, de bizony szexibbek, mint bármikor. Klasszikus hűtőrács és orrból kiálló csillag nélkül is csodaszépek, lendületesek, miközben megtartották a fennségességüket. Ráadásul a számok alapján manapság sokkal jobban megy a cégnek, a globális értékesítéseik az akkori harmadik helyről az elsőre ugrottak, stabilan veri a Mercedes két örök riválisát. Ütősebben is néznek ki az autóik.