Röviden – Nissan Juke | |
---|---|
Mi ez? | A Nissan Juke második generációja, változatlanul vagány külsővel és sokkal minőségibb belsővel. |
Mit tud? | Divatosan, aranyosan, kreténül kinézni, közben meg autóként működni. |
Mibe kerül? | 5 790 000 forintról indul a Nissan Juke. |
Kinek jó? | Akinek csak az autó egy eszköz, de abból a divatosabbat, azonnal felismerhetőt kedveli. |
Ugrándozva, ujjal mutogattak rá, mert imádták az első perctől, vagy épp zacskót húztak volna a saját fejükre, hogy semmilyen körülmények között ne lássák. A Nissan Juke eddigi kilenc éve alatt folyamatosan képes volt arra, hogy heves érzelmeket váltson ki pusztán azzal, hogy leparkolták valahová. Egyszerre ronda, kretén és bájos és ezt nagyon nehéz felülmúlni. Ezért aztán meg sem próbálták Nissannál, inkább korhoz hangolták a Juke-ot. Barcelonában pedig bemutatták, hogyan sikerült.
Külső
Kevésbé békaszerű az ábrázata, eltűntek a felül kidülledő lámpák, az elrendezés viszont megmaradt. A fényszóró továbbra is kerek, felette pedig a nappali menetfény szemöldöke figyel, amiről önmagában is könnyen felismerhető lesz a Juke. Eléggé uralja az orrot a vastag krómmal hangsúlyozott hűtőmaszk, de megmaradt a bolondos kiállása.
Annak ellenére, hogy tényleg sokkal kevésbé gömbölyded, még mindig plüssjáték jellegű az egész. Élek vannak rajta gazdagon, mindig történik valami a műanyag szegély és az ablakkeretek közötti lemezeken. Azzal, hogy valamelyest szélesebb és hosszabb lett, az arányai is jóval kellemesebbek.
Egyetlen pontja lett jóval komolyabb, az pedig a hátulja. Innen eltűntek a 370Z stílusú lámpák, cserébe a mostaniakat megosztották, így szélesebb nyílású a csomagtér.
Látszik a Juke-on, hogy ez valami olyan, amin a tervezők kiélhették magukat és ez mindig jót tesz egy autó megjelenésének. Itt a konszernen belüli egyentechnikára húztak rá valami izgalmasat, amibe belefér az is, hogy a borzalmasan nagy felnik mögött akkora fékek legyenek, mint egy szelet parizer. Mert a Juke nem arra van, hogy tempót menj vele. Nem is arra, hogy beférjen két hűtőszekrény. Hanem arra, hogy jobb kedved legyen, amikor meglátod.
Belső
Végtelen mennyiségű igyekezet látható és érezhető is a Nissan Juke belsején. Látványosan jó minőségű az egész, többnyire helyesen találták meg azokat a pontokat, ahol jól esnek a finomabb anyagok. Egyedül az ajtókárpit teteje lett kemény plasztik, miközben a műszerfal teteje puha műanyag. Kár, hogy előbbit fogdossuk gyakrabban. Nagyszerű ötlet viszont, hogy a műszerfal (mű)bőrkötéses vagy Alcantarába csomagolt.
Klasszak a Juke sportos ülései, egyedül a Bose hifi fejtámlába integrált hangszórója érthetetlen benne. Ez is biztos olyan megoldás, ami elméletben nagyon működött, a gyakorlat azonban mást mutat. Sportos utalásból egyébként van még, a műszeregység árnyékolója alól kificcen némi karbonminta, a váltókonzol pedig a motorok tankjához hasonló.
Tudjuk, hogy a Juke nőtt, de bent érezni is lehet. A hátsó ajtó nagyobb lett, így könnyebb a beszállás, plusz már azok is elférnek a második sorban, akik kinőtték a gyerekkort. A csomagtartó szintén gazdagodott 20 százaléknyit, most 422 literes.
Egyértelműen kezelhető mindene, az érintőképernyő közel van, a klímának jutottak fizikai gombok, csak USB-csatlakozóból van váratlanul kevés a fedélzeten, egész pontosan egyetlen darabot találtunk.
Technika
Akárcsak a Captur vagy a Logan, úgy a Nissan Juke is a konszern CMF-B platformjára épül és bevezetéskor kizárólag háromhengeres motorral az orrában lehet majd megvenni. A ezres turbómotor 117 lóerős és valamivel több mint 10 másodperc alatt viszi el a tűt a 100-as osztásig. Ez azonban nem annyira lényeges pont egy bevallottan városi autónál.
Beköltözött a Juke-ba a Google Home, amivel applikáción keresztül mindenféle infó lekérdezhető az autóról. Például a keréknyomás is, ami nem tűnik életszerűnek a felhasználói kör tekintetében. Az viszont nagyon is, hogy előre meg lehet mondani a navigációnak, hogy hová fogunk menni. Zsúfolt parkolókban jól jöhet, ha fel tudjuk kapcsolni a lámpát mobilról vagy megszólaltatni a dudát, hogy megkerüljön a Juke a sorok között.
Szülői felügyeletet is be lehet állítani az autóra, így értesítések jönnek sebességtúllépésről vagy akkor, ha egy adott területen kívülre kerül az autó. Innen nézve már teljesen természetes az is, hogy van benne Apple CarPlay és Android Auto is.
Vezetés
Mindenféle asszisztens lakik a Nissan Juke-ban, akikkel szemben én hamar elvesztettem a türelmemet. Elméletben a zavartalan utazáshoz, csak meg kellene nyomni a klassz, háromküllős kormányon a ProPilot kéklő gombját. De a sávtartó magától tényleg csak ide-oda kóricál a vonalak között, szóval nem igazán éreztem, hogy ennek jó vége lesz.
Mivel Barcelonában voltunk, ezért szinte kötelességünknek éreztük, hogy a Nissan által összeállított útvonalat dobva megtekintsük a Sagrada Famíliát. Tudják, ez az a soha el nem készülő, neogótikus és modern stílusú templom, amit 1882-ben kezdtek el és Gaudí utolsó 15 évét kitöltötte. Tehát be kellett mennünk a város sűrűjébe, ahol kiderült, mennyire félős a vészfékasszisztens. Pár idegesítő riasztás és egy teljesen indokolatlan fékezés után gyorsan megkerestük a kikapcsolás módját.
Amikor autónak kell lennie – tehát elvinni egy embert meg a laptopját innen oda – akkor harmonikusan működik a Juke. A háromhengeres motor egész kulturáltan jár, az orgánumára sem lehet panasz abban a tartományban, ahol javarészt működik. Túltöltéssel 200 Nm nyomatéka van, tehát van, ami elindítsa az 1,2 tonnás Juke-ot. A hatsebességes kézi váltó nem egy örömforrás, szóval maradnék a hétsebességes DCT-nél, ami még mindig nem a duplakuplungos műfaj legjobbja. Viszont arra jó, hogy a váltással ne kelljen foglalkozni.
19 colos felnik voltak a magasan felszerelt Nissan Juke tesztautókon, és ezt érezni is lehetett rajta. Cserébe a tengerparton vezető kanyargós szakaszon meglepően jól viselkedett a Juke. Könnyed a kormányzás, remek az úttartás, de semmi különös. Van a normálhoz képest sportosabb meg ványadtabb opció is a D-Mode kapcsolón, a különbség alig észrevehető.
Költségek
5,8 milliótól indul az új Nissan Juke, egyelőre ennyit tudunk. Az importőr ígérete szerint később az is kiderül, hogy a ballonos kerekeken guruló, szövetkárpitos kiviteltől mennyivel fekszik majd távolabb a 19 colos felnis, Alcantarával és kétszínű fényezéssel feldobott Juke.
Értékelés
Szinte lényegtelen, milyen a Nissan Juke-ot vezetni, mert senki sem ezért veszi. A Juke divatos, kicsit más, bolondos, egy kiegészítő, ki hogy hívja. Lényeg, hogy mindenképp érzelmi döntés. És autó is.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|