Röviden – Škoda Superb Scout | |
---|---|
Mi ez? | A Superb Scout a modell terepesített és létező legdrágább változata |
Mit tud? | Kevésbé elakadni a sárban, de leginkább hatalmas mennyiségű csomagot magával vinni és elképesztő méretű helykínálatot nyújtani |
Mibe kerül? | Legkevesebb 13, 9 millióba, tesztautónk ára 19 millió felett van |
Kinek jó? | Céges és állami flottáknak |
Tizenhárom évvel azután, hogy az Octavia második generációjából megjelent a Scout kivitel, a márka legtágasabb modellje, a Superb – pontosabban annak kombi kivitele – is megkapta a robusztusabb hatású, fekete műanyagokkal díszített, emelt hasmagásságú verzióját. Házon belül nem a Superb a második, amelyből Scout kivitel készül, a már alapvetően szabadidő-autónak épült Kodiaq és Karoq modellekből is létezik hasonló. A Superb ezzel a megoldással még nem lesz SUV, de arra felé kacsingat.





Akinek nincs szüksége valódi terepjáró képességre – márpedig a többségnek nincs -, annak már ez a 15 milliméter plusz hasmagasság is elég lehet ahhoz, hogy nagyobb biztonságot adjon a hétköznapokon, és ahhoz, hogy bátrabban haladjon vele a telekre vezető földúton. Utóbbi leküzdéséhez minden adott, ugyanis a négykerék-hajtás a DSG váltó mellett alapáron jár, sőt, erőből sincs hiány. A Superb Scout kizárólag a legerősebb benzines (272 LE) és dízelmotorral (190 LE) választható, mi utóbbival próbáltuk.