Röviden – Renault Captur 2020 | |
---|---|
Mi ez? | A Renault szabadidőautó-kínálatának legkisebb darabja a Captur, amiből most a második generáció is megérkezett |
Mit tud? | Nemcsak felnőttebb, komolyabb lett a forma, de a belső tér is megnőtt és lesz belőle hibrid is |
Mibe kerül? | Az árlista 5,199,000 forintos árral indul, ezért 100 lóerős, benzines Capturt lehet hazavinni |
Kinek jó? | Aki kompakt, de aránylag tágas, csinos szabadidő-autóra vágyik, az nézze meg a Capturt |
Egészen tavalyig tartott a 2013-ban bemutatott Renault Captur sikerszériája, addig évről évre egyre többet adtak el belőle. Magyarországon kicsit tovább megmaradt ez a lendület és még tavaly is elment belőle bő 2000 darab, amivel a Captur a Vitara mögött megcsípte az ezüstérmet. A modellből ennyi idő alatt világszerte már 1,5 millió darab fogyott, és hogy folytatódjon a diadalmenet, 2019 végén alaposan felfrissítették a modellt. Kívül komolyabb, bent igényesebb és nagyobb lett a Captur, és hamarosan hibrid hajtással is elérhető lesz.
Külső
A megjelenésekor modernnek és vonzónak számító forma az eltelt hét év alatt szép lassan kifulladt, így muszáj volt kicsit komolyítani az autó külsején. Ami sikerült is, a C-alakú LED-es nappalifénnyel kiegészített fényszóróktól a vasalt élekkel szigorúbbá alakított motorháztetőn, illetve az autó szélesebbnek mutató alsó, ezüst betétekig, vagy az igazán csinosra álmodott C-oszlopig, újrarajzoltak szinte mindent.
De nemcsak látszatra lett nagyobb a Capture, hanem igaziból is, a Clióval, illetve a második generációs Nissan Juke-kal közös CMF-B platformra épülő autó hossza 11 centivel, tengelytávja kettővel gyarapodott.
Vannak új, vidám nevű karosszériaszínek, ilyen az Atacama narancs, a Lángvörös vagy a Ferrit kék, amelyek különféle tetőszínekkel és a háromféle spéci megjelenési csomaggal kombinálva úgy nyolcvanféle variációban párosíthatóak össze.
Egymás mellett a régi és az új. Látványos a változás:
Belső
Természetesen a Captur utasterében is észrevehető, hogy megnyúlt az autó, a hátsó utasok lábtere 17 milliméterrel nőtt, az első ülés ülőlapjának hossza két centiméterrel, az első ülések közötti távolság 15 mm-rel, míg a hátsó sor középső ülésének szélessége 4 cm-rel lett nagyobb. Sikerült javítani az utastér különféle rekeszeinek űrtartalmán is, így már 27 liternyi apróságot lehet ide-oda elsúvasztani.
A második – 16 centis úton előre-hátra tologatható – sorban ülők nemcsak a megnövelt lábtérnek örülhetnek, hanem külön szellőzőnek, 12 voltos és két USB csatlakozónak is, az autó hátuljában pedig óriásira nőtt, dupla fenekű, 536 literes csomagtartó várja a poggyászt, lehajtott hátsó háttámlákkal pedig a mosógépet, biciklit, akármit.
Kezelőszervei, gombjai megkapták a Clio – vagy ha úgy jobban tetszik a Duster – belsejéből ismert dizájnt, a rücsis szélű tekerőgombokat a klímapanelon, illetve kicsit feljebb és a kormánytól balra a zongorabillentyű-szerű gombsort. Műszerfala a felszereltségtől függően analóg, és kétféle digitális is lehet – kicsi 7 colos, illetve nagy 10,25 colos kijelzővel – és a középkonzoli központi kijelzőből is van kisebb, nagyobb. A nagyobb elképesztően nagy, állítólag a kategória legnagyobbja, állított tájolású és enyhén íves is.
A portré módban álló kijelző szokatlan ugyan, de ha a navigációs kijelzőt itt nézi valaki és nem a műszerfalon, akkor látni ám a logikát a függőleges helyzetben. Belseje szintén személyre szabható, itt színes dekorbetétekkel – narancs és világosszürke -, négyféle színes műanyagelemmel, és nyolcféle színt kínáló hangulatvilágítással lehet otthonosra hangolni a berendezést. A kényelem mellett a biztonság, vezetőtámogatás is fontos volt a generációváltásnál, így aktív vészfékező rendszert, holttérfigyelőt, parkolássegítőt és felülnézeti képet adó kamerát, hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszert, adaptív tempomatot, automata fényszórót is kaphat a vevő a pénzéért.
Technika
Motorválasztéka egyféle, 1,5 literes dízelmotorból áll, ez 115 lóerős és hatfokozatú manuális, és hétfokozatú EDC váltóval is megvehető, míg benzinmotorból 1, és 1,3 literes is van a listán. Az egyliteres 100 lóerős és ötfokozatú manuális váltóval érkezik, az 1,3 literesből van 130 lóerős hatfokozatú kézivel és hétfokozatú dupla kuplungos EDC váltóval, illetve ugyanez a motor elérhető 155 lóerős csúcsteljesítménnyel és kizárólag hétfokozatú automatikus váltóval is. Illetve hamarosan lesz még belőle E-Tech névre keresztelt konnektoros hibrid is, amely 160 lóerős, és 9,8 kWh-s akkumulátorpakk tartozik a rendszerhez. Ez úgy 50 kilométeres, tisztán elektromos autózást tesz majd lehetővé, egy töltéssel. Sajnos az árát egyelőre nem tudni.
Költségek
A 2020-as Renault Captur árlistája 5,199,000 forinttól indul – ez a 100 lóerős, benzines kivitel -, a másik végletet pedig a 155 lóerős benzines képviseli, 7,349,000 forinttal. A teljes, aktuális árlista alább:
Motor | Zen felszereltség | Intens felszereltség |
TCe 100 | 5 199 000 | 5 849 000 |
TCe 130 FAP | – | 6 499 000 |
TCe 130 FAP EDC | – | 7 099 000 |
TCe 155 FAP EDC | – | 7 349 000 |
Blue dCi 115 | 5 999 000 | 6 649 000 |
Blue dCi 115 EDC | – | 7 249 000 |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|