Röviden – Opel Corsa 2019 | |
---|---|
Mi ez? | Az Opel kisautójának hatodik generációja, PSA alapokon |
Mit tud? | Könnyen vezethető, dinamikusabb formájú autó háromhengeres motorral, autópályára is elegendő teljesítménnyel |
Mibe kerül? | A Corsa alapára 4 330 000 forint, a legerősebb, 130 lóerős kivitel széria automata váltóval 6 810 000 forintba kerül |
Kinek jó? | Azoknak, akik egy fürge és jól vezethető kisautóra vágynak, és hosszabb távokra is merészkednek vele. |
2019 év végén mutatkozott be a vadonatúj Opel Corsa, a márka népszerű kisautójának hatodik generációja. Az új tulajdonos miatt a még GM színekben elkészült eredeti utód nem jelenhetett meg, ez a modell annak a rekordsebességgel, két év alatt újratervezett változata. A francia alkatrészekből szerelt német kisautó megőrizte egyéniségét, de a korábbinál jóval több kényelmi és biztonsági extrát tartalmaz.
Külső
Hű, mekkora! Többször is hasonló reakciót váltott ki az új, hatodik generációs Opel Corsa azokból, akik először látták az autót. Tényleg nem kicsi, de ez optikai csalódás is részben. A 406 centiméteres hossz 3,9 cm növekedést jelent elődjéhez képest, ami a közel 5 centivel csökkentett magassággal együtt nyúlánkabbnak láttatja a karosszériát. A tengelytáv 2,8 centiméterrel 253,8 centire nőtt, az első túlnyúlás pedig alaposan lecsökkent – ezek együtt egy eltérő arányokkal rendelkező autót írnak le.
A kéttónusú fényezés még laposabbá teszi az összhatást, de a sportosságot az autó 0,29-es alaktényezője is mutatja, ami a forma mellett a zárható és nyitható hűtőlamellák eredménye is. A GS Line felszereltség elemei szintén a dinamikus összhatást erősítik, a dupla kipufogóvégződés, a sportosabb első lökhárító, a LED főfényszóró és ködlámpa tartozik a csomaghoz a 16 colos könnyűfém kerekek mellett.
Belső
A GS Line szint az utasteret legalább ennyire feldobja az alapmodellhez képest. Innentől kezdve jár a 7 colos középső érintőkijelző és a bőrkormány, a fémpedált pedig csak itt kapjuk meg, akárcsak a piros csíkos, kényelmes, de jól tartó üléseket.
A csökkentett magasság, sajnos érződik a hátsó sorban, ahol szokatlanul szűkös a fejtér. A megnövelt tengelytáv pozitív hatása ellenben nem érzéklehető, a magasabb felnőttek felejtsék el a hátsó sorban való kényelmes utazást.
Más a helyzet elöl, ahol jobban elférni a korábbinál. Alacsonyabbra kerültek az ülések, így 3 mm-t gyarapodott a fejtér, széles tartományban állítható a kormány, és már találunk középső könyöktámaszt is. A műszerfal könnyen leolvasható és kezelhető, bár a sok színes és fényes betét a minőségérzetet nem erősíti igazán – ettől függetlenül kellemes az összhatás.
Az érintőképernyő olyan, mint egy ujjlenyomat-adatbázis, de kezelése egyszerű, és külön öröm, hogy van fizikai hangerőszabályzó, valamint az, hogy kicsit lejjebb a fizikai klímapanel is megmaradt. A csomagtér mérete és használhatósága rendben van, szélesebb a korábbinál, sőt 24 literrel nőtt is annak térfogata: most 309 literes.
Technika
Az Opel Corsa ügyesen megőrizte egyediségét, annak ellenére, hogy közeli rokonságot mutat a Peugeot 208 modellel. Ugyanazon CMP rövidítéssel jelzett padlólemezre épül a két autó, amit a PSA konszern nem csak kisautóihoz, de kompakt modellekhez is felhasznál (a változtatható tengely- és nyomtáv segítségével).
A padlólemez az egyik oka, hogy a Corsa jelentős tömegtől szabadulhatott meg, modelltől függően akár 108 kg is lehet a megtakarítás. Az elődjénél merevebb karosszérián 40 kilogramm a nyereség, de az ülések is könnyebbek, mint eddig. A Peugeot-eredetű, alumínium blokkal és hengerfejjel rendelkező 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor szintén kiveszi a részét a fogyókúrából, ami tesztautónkba a legerősebb, 130 lóerős kivitelben került.
Ehhez a motorhoz kizárólag a japán, Aisin gyártmányú, nyolcfokozatú automata váltó párosítható, ami ügyesen teszi a dolgát. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű ugyancsak PSA-eredetű, de hangolása eltérő, akárcsak az elektromos szervokormányé.
A jelzőtábla-felismerő funkció és a kis sebességnél automatikus vészfék opció alapáron jár, az adaptív tempomat, a parkoló asszisztens, a vezeték nélküli telefontöltő, a tolatókamera, a holttérfigyelő, a LED Mátrix fényszóró, vagy a tesztautóban is helyet kapott 10 colos érintőkijelző extraként rendelhető. Ez így együtt 760 ezer plusz forintot ér még néhány egyéb opció kíséretében, mert csomagokban jönnek az asszisztensek, nem egymagukban.
Vezetés
A lehető legutálatosabb dolog az új Corsa esetében egyértelműen az indítógomb. A gombnyomásra való indítás és leállítás itt nem egy egyszerű érintést, hanem egy hosszabb, több másodperces nyomva tartást jelent. Nyilván megszokható, de a leállításnál ez kifejezetten időrablónak tűnik, még akkor is, ha ezzel csak két másodpercet veszítünk.
Miután sikerült életet lehelni az autóba, a háromhengeres különösebb zaj nélkül kel életre, és kellően kifinomultan jár alapjáraton. Az első meglepetés akkor éri a vezetőt, amikor a gázra lép, és automatához és turbómotorhoz szokatlan módon azonnal meglódul a Corsa: nem késlekedik a váltó, és mintha a turbólyuk se létezne. Ez máris nagyon szerethetővé és fürgévé teszi ezt a kivitelt, és tulajdonképpen minden más is hasonló könnyedségre utal.
A kormány forgatása szinte leheletnyi erőt sem kíván tőlünk, elsőre úgy tűnhet, mintha egy városi parkolást megkönnyítő módban lenne. De nem, nincs benne olyan. A fék, vagy a gázpedál ugyanez, minden vajpuha. Mintha egy dodzsemet irányítanánk, olyan könnyűnek tűnik minden, ami feltehetően a hölgyek körében lesz igazán népszerű.
Városon kívül tudja bebizonyítani azt, hogy nem csak játékos oldala létezik. Nagyobb sebességnél is közvetlen marad a kormányzás, de csöppet sem ideges a viselkedése, stabilitása egy nagyobb kategóriájú autó benyomását kelti. Komolyabb motorteljesítményhet is elegendőnek tűnő tartalékkal rendelkezik a futómű, ami kicsit doboz hangon kopog rossz úton, de abból mégsem jut el rázkódás a vezetőig, alapvetően jól csillapít. Hiába jár könnyen a pedál, jól adagolható a fékerő is.
A 230 newtonméteres nyomaték elegendő az országúton való könnyed előzésekhez, a 8.7 másodperces 0-100-as sprint és a 208 km/órás végsebesség pedig kellő dinamikát biztosít minden helyzetben. A nyolcfokozatú automata ehhez végig olyan fürge, amennyire elvárható egy ilyen modellben, és nem bőgeti feleslegesen a motort sem.
Költségek
Az Opel Corsa 4 330 000 forinttól indul, 1,2 literes 75 lóerős benzinmotorral, de választható 100 lóerős benzines és dízelmotorral is.. Ugyanakkor a teszten szereplő, legerősebb benzinmotorral 6 810 000 forint a kezdő ára, ami közel sem mondható olcsónak. A magas ár részben a széria automata váltónak köszönhető – ami a gyengébb kiviteleknél 700 ezer forintos tételt jelent. A kellemes felszereltség kialakítása ezen felül kb. még egyszer ennyibe kerül.
Ami a fogyasztást illeti, a gyári 4 literrel kezdődő – szabvány szerinti – értékeket közel sem sikerült reprodukálni: belvárosban 8,5 liter körül fogyasztott az autó, tempós országúti szakaszon ennél 1 literrel kevesebbet mértünk.
Az Opel Corsa és vetélytársai automata váltóval – Listaár, forint
Az Opel Corsa és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
Opel Corsa 1,2 (130 LE) | 6 810 000 |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (100 LE) | 5 715 000 |
Renault Clio TCe 130 EDC (130 LE) | 5 749 000 |
VW Polo Comfortline 1.0 TSI (115 LE) | 6 384 640 |
Értékelés
Az Opel legkedveltebb kisautója talán szerethetőbb, mint valaha, jól sikerült a francia alapanyagokat és a németes precizitást összepárosítani. A háromhengeres turbómotor 130 lóerővel városba feleslegesen erősnek tűnik, de valószínűleg ez kell ahhoz, hogy azon kívül is jól állja a sarat. Családi autóként a szűkös második sor helykínálata és magas ára szól ellene.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|