Ezek a típusok éltetik az autórajongók szívében a lángot, ezek néznek ránk vissza háttérképekről a különböző méretű, minket körülvevő képernyőkön. Mindegyik különleges, és mindegyik bitang erős, de a karakterük rendkívül különböző. Mert 4-500 lóerő sem mindig jelenti azt, hogy pályagépről van szó, a végső kérdés pedig természetesen most is a következő: melyiket vinnéd haza?

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 1

Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ – Egy vérbeli, a legnagyobbakat verő sportautó Mercedes kompakt testbe zárva. A valaha épült legerősebb sorozatgyártású négyhengeres motor, literteljesítménye 210 lóerő, ami jobb érték, mint az új Ferrari SF90 Stradale hasonló rekordértéke. Az „csak” 195 LE/liter.
421 lóerős, és 500 Nm nyomatékra képes, az alapmodell 4,0, az S 3,9 másodperc alatt gyorsul százra. Elképesztő számok egy kompakt autótól. A végsebesség 250, illetve 270 km/óra.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 2

Mercedes G500 – 422 lóerővel, és 2,5 tonnás tömeggel egy ilyen test útviszonyoktól függetlenül mókás élmény. A színpadias műsor mellé meggyőző gyorsulás is jár, a G500 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.
A motorhangot nem lehet megunni, aki rendes türhő, az minden motorfékes lassításnál párszor visszaváltva belenyúl a kormány mögötti fülekkel a váltó munkájába, hadd durrogjon az a kipufogó, hadd essen le az útszéli macskákról a szőr.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 3

BMW X6 M50i – V8-as erőmű 4395 köbcentis, hengerszöge a klasszikus 90 fok, mindkét turbófeltöltője fix lapátgeometriás, de kettős megfúvású (Twin Scroll), és a gyorsabb gázreakciók érdekében a hengerekkel bezárt V-ben forognak.
Nemcsak az 530 lóerő olyan szám, amitől Marion Cobretti is félrenyeli a gyufát, a forgatónyomaték 750 Nm-re van belőve.
Itt tíz négyzetméteren 2,2 tonna élősúlyról van szó, ami 4,3 másodperc alatt katapultál 100 km/órára

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 4

Lexus RC-F – A rajtautomatikával szerelt kocsi 4,5 másodperc (4,3 Track Edition) alatt gyorsul 100 km/órára, és akár 270 km/órás tempóra is képes, de nem ezek az értékek teszik igazán vonzóvá. Hanem a kezessége, kormányzása, a futóműve és a klasszikus felépítése.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 5

Ford Mustang 5.0 V8 – Az amerikai klasszikus. 450 lóerős, szívó V8-as motor, hátsókerék-hajtás és patent kézi váltó! A Mustang V8-assal tökös amerikai izomautó és sportos gran turismo a Ford Mustang GT, meg ennél jóval több is. Pontosan olyan, amilyennek az autózást örökké imádni fogjuk.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 6

Mercedes-AMG GT 63 S 4matic+ 4 door – 639 turbós lóerő, 900 Nm nyomaték, és 2,1 tonnás tömeg, ez a Mercedes egy igazi nehézsúlyú pusztító.
Súlyosan tahó a V8-as, van benne az az igazi mocskos tónus lent, ezt váltja magas fordulaton a hegyes ércesség egészen a tiltásig. Így aztán minden visszaváltás a 9 gangos automatával egy törvénytelen kéj.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 7

Bentley Flying Spur – 3,8 másodperces gyorsulás, 333 km/órás végsebesség, 5,3 méter, majdnem 2,5 tonna. A Bentley Flying Spur a döbbenetes számok autója, de jóval több van mögötte, mint a megalomán, mértéktelen luxus.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 8

Porsche 718 Cayman GT4 – 420 lóerős, 8000-t forgó szívómotor, kézi váltó, bukócső és kagylóülések. Pörgős, bitang motorjával, vezethetőségével, végtelen tapadásával és a karakterével a Porsche Cayman GT4 azt adja, amiért a klasszikus autózás mennyei kéj tud lenni.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 9

Ferrari 488 GTB – A középmotoros fenevad, 3,9 literes duplaturbós motorja 670 lóerős 8000-es fordulaton. Ennél is pusztítóbb a 3000-es fordulattól előálló 760 Nm nyomaték. Nincs idő felfogni a tempót, hiszen ez a kocsi három másodperc alatt 100-on van, és alig több mint nyolc másodperc telik el kétszázig. Nagyon gyors.

Ezek a legdurvább lóerőgyárak, amiket az elmúlt években vezettünk 10

Porsche 911 GT3 RS – Ez az eredménye annak, ha a németek fél évszázadig csiszolnak egy sportautó-konstrukciót.
Maga a nagybetűs tökéletesség, versenypályára ennél jobb célszerszám nincs rendszámmal.
Szédítően kanyarodik, a 3,8-as szívómotor 475 lóerős 8250-es fordulatszámon, nyomatéka pedig 440 Nm 6250-en. Biztos lehet vele finoman is menni, kis fordulaton végigszaladni a váltó fokozatain és hetedikben, biztonságos távolságra a 315 kilométer/órás végsebességtől suhanni vele, hozva a 12,4 literes gyári vegyes átlagfogyasztást.