Röviden – Lexus RC F Track Edition | |
---|---|
Mi ez? | Karbonnal felütött Lexus RC F a Track Edition, így könnyebb autót repít a V8-as. |
Mit tud? | 464 lóerős szívó V8-assal és sperrel mondjuk vastag fekete gumicsíkot kenni párosával az aszfaltra. |
Mibe kerül? | 32 750 0000 Ft a Lexus RC F, a karbon szárnyas Track Edition 38,5 millió. |
Kinek jó? | Akinek a szívét megérinti a precíz japán sportkupé és a szívó V8-as párosa. |
Ha valamit kedveltem a Lexus RC F Track Edition-ben, az talán az időutazás. Kicsit úgy éreztem magam, mint 12 évesen az NFS Underground 2 előtt ülve, amikor már végre ott trónolt az asztalon a force feedfackes Momo kormány és túlléptem a Honda Civicen, jöhetett a Toyota Supra meg az ikonná érő japán gépek az FD RX-7-től a Nissan Skyline GT-R-ig. Csak itt most nem a szobám ajtaja volt ott, ha hátranéztem, hanem a karbon szárny.
Külső
Stílusában is hozza az RC F Track Edition a 2000-es évek eleji tuningautós arcade játékok világát a rengeteg ráaggatott kis karbon kiegészítővel meg a kuszán húzott vonalakkal. Szinte már hiányolom alóla a lila neont, annyira a több mint tíz évvel ezelőtti önmagamat szólítja meg.
Vérszomjas ragadozó egy másik bolygóról vagy gigantikus sajtreszelő is lehet a szűkre húzott, LED-es lámpák között, de a Lexus csak orsónak hívja az izgalmas mintázatú hűtőrácsot. Ettől látszik rajta, hogy rettenetesen erős autó, amihez meg borzalmasan sok levegőt kell vennie. Az egészséges hőcsere fontos eleme a lyuggatott gépháztető és a kopoltyú a sárvédőkben.
Track Edition a neve, ami versenypályás felhasználást sejtet, de a Lexus RC F valahogy kiállásában nem hiteti el velem ezt. Nem ül úgy a bódé a kerekeken, az eleje pedig kifejezetten furán magas. A darabonként 0,7 kg-mal könnyebb felniket azonnal lecserélném arra, ami minden japán autónak atombiztosan jól áll, a Volk TE37-esre.
Minden szénszálas elemnek funkciója van az első splittertől a gépháztetőn át egészen a szárnyig. Az orrán lévő kis él nem csak leszorítóerőt termel, de csökkenti a légellenállást. A karbon szárny szintén a tapadásért van a hátulján. De enni is roppant kényelmes magasságban van, további előnye, hogy a kissé homorú felületébe nagyon szépen beterhel a hamburger doboza és a gyöngyöző papírpoharú kóla se csúszik meg rajta.
Belső
Finom piros alcantara és puha bőr borít mindent a Lexus RC F Track Edition-ben. A puritán célszerűséget mindössze a lehagyott ülésfűtés és szellőztetés képviseli, mindenhol máshol inkább a túraautós nyugalom lengi be az utasteret. Annyira rám borulnak a vastag oszlopok, annyira mélyen ülök a szigorú tartású sportülésekben és olyan kicsikék az ablakok, hogy a parkolójegyet is összehajtom, mielőtt átemelem az ajtó peremén.
Rendíthetetlen tömb az RC F és belül egyszerre van ott a precíz japán kézművesség és azok a kapcsolók, amik már több évtizeddel ezelőtti Corollákban is kicsit kínosak voltak. Kályhaezüst műanyagbetétek, hidegebb ezüstre fújt apróságok, szürke plasztikok, némi pirossal fűzött karbon dekor és szálcsiszolt elemek is vannak a műszerfalon. Ebből elég lett volna kettőt kiválasztani és a mutatós óra helyett beépíteni valahová a Szent Japán Kvarcórát.
Fedélzeti rendszere annyira idejét múlt, hogy a GTA Vice City térképe ehhez képest már futurisztikus, a kezelését pedig nem teszi egyszerűvé a tapipad sem, amivel egy pirosas derengést kell elszántan odakergetni a kívánt menüponthoz mielőtt még egy másik közelire ugrana.
Amennyiben most azt gondolod, hogy a Lexus RC F Track Edition tényleg csak arra jó, hogy a Mark Levinson hifin szóljon a Riders on the Storm (de úgy, hogy Snoop Dogg szinte az arcodba fújja a füstöt), akkor várj picit. Mert az RC F még szűretlen mechanikai élményt ad azzal, hogy ami a vezetéshez kell, az tökéletes.
Technika
25 kilót dobott le a szénszálas elemekkel és a karbon-kerámia fékekkel, de még így is súlyos, 1715 kg-os a Lexus RC F Track Edition. Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multi link, egy rakás könnyű, alumínium alkatrészből és adaptív lengéscsillapítókkal.
5,0 literes, V8-as szívómotor a 2UR-GSE blokk, ami az RC F-be kerül és a Track Editionben titán kipufogórendszeren keresztül szól. Levegő áramlását segítő szárnyak a szívórendszerben, Yamaha hengerfej, hengerenként négy szelep és változó vezérlés. Az RC F-é kifejezetten magasra hangolt sportmotor, 7100-as fordulatnál üvölti ki 464 lóerejét.
Vezetés
Lexus RC F Track Edition-nel legalább akkora túlkapás a reggeli dugóban araszolni, mint trendi magaságyáshoz John Deere-t venni. A váltó valami egészen elképesztően lusta tud lenni, máskor pedig feleslegesen forgatja a motort. Az egész autó olyan kelletlenül vonaglik a forgalommal, mintha évvégi matekdogához kéne bevonulni a terembe első órában. Kéken dereng a műszerfal Eco módban, de a fényterápia ellenére az RC F megkéri a 14 litert, ha nem hagyod érvényesülni.
3000 alatt tisztán, finoman és hang nélkül jár a motor, ezért remek utazóautó az RC F. Csendben suhan, az ülések kényelmesek, a kormány könnyed, a tempomat meg tartja a sebességet. Vezetni csak takarékon kell, inkább nézni az elsuhanó zöld tájat az ablak mögött. Túraautónak a legjobb az RC F, ilyenkor a 66 literes tankra sem rabol rá annyira, a több mint 400 kilométeres túrát 9 liter alatti átlaggal hozta.
6000-ig olyan, mint egy univerzumot elnyelő turbólyuk, aztán az igazán fentre hangolt V8-asnak nem csak a precízen kigrammolt tónusai kezdenek megérkezni, hanem az ereje is. A 8 sebességes Aisin is életre kel, mindig tisztességgel elforgatja 7100-ig a tomboló szívómotort, ami nem kipufogóból szól, hanem tüdőből. Érezni, hogy pokoli düh tombol a tűzfal másik oldalán.
Sport+ módban egyetlen rövidke gombnyomással Expert-be kapcsolható a menetstabilizáló és ilyenkor egy igazi rakoncátlan masina lesz az RC F. Soha semmivel nem volt még ennyire egyszerű felhőt csinálni a széles hátsó gumikból és utcányi hosszban fekete csíkokat festeni a szürke aszfaltra.
Michelin Pilot Sport 4S-eket viszont tapadásra a legjobb használni és a csodálatos, mechanikus Torsen differenciálmű is akkor mutatja meg a japán sportautózás legjobb ízeit, ha íven autózásra, légiesen könnyed driftekre, felhőtlen szerpentines átterhelésekre használjuk. Ez az egész a japán kultúra része és ezt érezni az RC F Track Edition-ben, ott a vastag kormányon.
Elég beleállni a fékbe kanyar előtt és a négy darab, karbon-kerámia tárcsás, négydugós Brembo megállítja a pillanatot is, az RC F ráterhel a forró Pilot Sportokra, betapad és az előre kinézett vonalban siet az apexhez, utána jön a kigyorsítás, szalad 7000-hez a digitális tű és robban rá az egyenesre. Egészen varázslatosan, zsigeri szintű kommunikációval, mintha a világ legtermészetesebb dolga volna.
Költségek
32 750 000 Ft a Lexus RC F a legszerényebb Luxury felszereltséggel, ülésfűtéssel és szellőztetéssel, nyomatékvektorozós differenciálművel és kis, aktív hátsó szárnnyal. A következő lépcső a 35 millió forintot alulról karcoló Luxury Carbon, ami a nevéből is gyaníthatóan szénszálas elemeket tartalmaz.
Mindennek a teteje pedig a 38,5 milliós Track Edition a fix hátsó légterelővel, titánium kipufogóval és néhány apró finomsággal. Kizárólag fehér, szürke vagy fekete színben.
Értékelés
Van gyorsabb, lesz erősebb, hangosabb meg bármennyi, de a megjelenése ellenére Lexus RC F Track Edition nem egy feltűnősködő karakter. Ez tényleg a vezetőnek szól, méghozzá csak neki és tökéletesen.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|