Nem igazán magas az XCeed, 18-as kerékkel 1490 mm-es, ami 2,5 centivel alacsonyabb az első Toyota Aurisnál. A hosszúság 4395, a szélesség 1826 mm. A tengelytáv azonos a sima ötajtós Ceedével, 2650 mm
9 750 000-11 049 000 Ft, ami a többi konnektoros hibridhez képest vonzó. Ne számold ki, hogy jön ez vissza a 40-50 kilométeres elektromos hatótávon a listaáron 6,9-8,1 milliós 1,4-es turbóval szemben
4,6 litert fogyasztott százon hibrid üzemben, a tisztán elektromos hatótáv nagyjából 40-50 km
1519-1581 kilós lehet a zöld rendszámos XCeed hibrid. Platinum kivitelben a tesztautó az 1,6 tonnához áll közel. 1,3 tonnás fékezett utánfutót vontathat
Mivel sem a benzines, sem a villanymotor nem valami erős, a hibrid a 141 lóerős rendszerteljesítmény ellenére messze nem éri el a 140 lóerős 1,4 T-GDI menetteljesítményeit. 11 mp a gyorsulása 100-ig, a turbós benzinesé 9,5 mp, egyaránt duplakuplungos váltóval
Markáns az orra
Tigrisorrnak hívják ezt a formát
3,3 kilowattos a fedélzeti AC-töltő, amivel 2,5 óra feltölteni a 8,9 kWh kapacitású akkumulátort. A töltőfedelet nem kell a behajtása után a rugó ellenében megnyomni, hogy tényleg zárjon, elég egy mozdulat
Jó ez a kék
Jól áll neki a műanyag
Nincs mélyre lógó akku, amit odaverhetnénk földúton
Formatervébe nehéz belekötni
Hátul nincs kulcsérzékelő az ajtókban, ez más autóknál is így van sajnos
Tetszetős a tetősín
Mint egy rövidített farú ProCeed
Nagyon gazdag a kínálat, van sportos kombi, teherhordó kombi, sportos ötajtós, sima ötajtós és emelt XCeed is
Mindkét kipufogóvég utánzat csupán, egy valódi csövet dugtak el a formatervezők a lökhárító jobb oldala mögé
Pálca tartja a motorházfedelet, 11,7 millióért ez nem szép. A szövetbetét mérsékli a motorzúgást
A magas, 13,0:1 arányú sűrítéssel és közvetlen befecskendezéssel takarékosabbá tett szívómotor szolgál a Niróban is, az új Sorentóban viszont a turbós 1,6-osra épül majd a konnektoros hibrid hajtáslánc. A generátor vízhűtéses
Vízhűtéses a masszív szíjal hajtott generátor
Sima hibrid nincs a Ceedből, csak konnektorról tölthető akkus, szemben a Niróval
Mindkét kipufogóvég utánzat csupán, egy valódi csövet dugtak el a formatervezők a lökhárító jobb oldala mögé
Hátul is független a kerékfelfüggesztés, ez az első Cee’d-generációban is így volt
Takaros belül is, kívül is
Más autókban és itt is ijesztő néha a sávban tartó rendszer aktív közbeavatkozása a kormánnyal. Érdemes rögtön kikapcsolni. A LED-fényszórók kiváló távfénye jól jön sötét országúton
Nem lehet állítani az áram-visszatermelés erősségén lassításkor. A kormány mögötti fülekkel a hatfokozatú automata kapcsolható
Szép rajzú a motorindítás után gyorsan feléledő középső kijelző, képátlója 10,25 hüvelyk
Nem módosítható az áram-visszatermelés erőssége
Itt is lehet váltani
Ez az Eco üzemmódban előjövő műszerfalnézet
Archaikus autót rajzoltak a hajtásfolyamatok visszajelzésére
120 km/ó a maximális sebesség elektromos üzemben. Ez a Sport a kétféle hibrid üzemmódból, a másik az Eco. Jó lenne a kettő közé egy normál is
Ha kifogyott az akku, átáll hibrid üzemmódba
Ügyes helye van a 230 voltos kábelnek és a rajta lógó töltésvezérlésnek. 4 óra 15 perc telik el üres akkutól a teljes feltöltésig
Tartozékként a Mennekes-töltőkábel 100 030 forintba kerül a márkakereskedésekben, így áruházi és közterületi töltőket is használni tudtok, de alig lesz gyorsabb az akkuk feltöltése, 4 óra 15 perc helyett 2,5 óra
291 literjével 135 literrel kisebb csomagtartó, mint a többi XCeedben, a padlószintet megemelte az akkumulátorok helyigénye
Motor nyitja és zárja, sebessége elfogadható
Kényelmes a második sor, tágas a lábhely és a klimatizálás itt is tisztességes
Ezek a nyílások segítik az akkuk hűtését
Ezek a nyílások segítik az akkuk hűtését
Hátra is eljut a levegő
A DGS-váltó villanymotoral is kapcsolgat fel-le, alig érezhetően
Csak két üzemmód van
Ez a kijelző alapkiosztása, de a három csempe felcserélhető egymással
Hátulról jövő fényre automatikusan elsötétedik a tükör
LED helyett izzók világítanak az első és a hátsó lámpákban, legalábbis forrók a térképolvasók lámpák. Bőven van elég rakodóhely a praktikus autóban
Gyorsan kiismerhető az XCeed utastere
Feláras az adaptív tempomat
Feláras az adaptív tempomat
Csak a felső két kivitelhez jár USB-töltő, pedig az USB-csatlakozót az első Cee’d terjesztette e 2006 legvégétől
Itt lehet vezeték nélkül tölteni a telefont, de csak a Platinumban
Nagyobb sebességnél Eco-állásban kellemetlen a gázpedál ellentartása, Sport üzemmódban viszont zúgni kezd az addig szunnyadó benzines motor
Műbőrhatású betét van a hátsó ajtóborításban
Szépek a szőnyegek
Elektromos deréktámaszú, kényelmes ülésben érintkezünk az autóval. Az ülésszellőztetés a bőrcsomag része
Itt lehet kiiktatni a sávban tartó rendszert, a nyitott ablakon benyúlva innen nyitható a csomagtér
Némi szín feldobná
Minden ablekemelő akadályérzékelős
68 / 68
Kia XCeed hibrid zöld rendszám plug-in hibrid plugin
200-400-600 lóerős konnektoros hibridek helyett a Kia kihozott egy a maga nemében nem is drága autót zöld rendszámmal. Az XCeed hibridként és villannyal járva is élhető kompromisszum.