Mivel az EU-országokban a CO2-kibocsátás mérséklése a legfontosabb, a ráfordításhoz képest a 48 voltos és a konnektorról tölthető akkus hibrid kecsegtetőbb alternatíva az autógyártóknak, mint a teljes hibrid, amit a Toyota és a Lexus képvisel. A képen a sziráki Teleki-Degenfeld kastély, balra a mild hibrid Kuga, jobbra a plug in hibrid Explorer, amit Amerikában nem is forgalmaz a Ford, csak Európában
111 g/km az 1,8-as Corolla full hibrid CO2 értéke, a kisfeszültségű hibridrendszerel a Focusé legjob esetben 115 g/km és a 48 voltos hibrid olcsóbb. A WLTP-szabványos mérési ciklusban a CO2-megtakarítási ráta nem az értékesebb műszaki tartalmú, teljes hibridnek kedvez ár/érték arányban
155 lóerővel a Focusból csak hibrid van, a 125 lóerős kapható sima benzinesként is
125 és 155 lóerős mHEV van a Focusból. Mindkettő a 999 köbcentis, háromhengeres turbós benzinesre épül, kisegítő hibridrendszerük egyforma
Trend felszereltséggel 7 435 000 Ft a Focus 1,0 mHEV (mild Hybrid Electric Vehicle) listaára 125 lóerővel. A 155 lóerősből csak 48 voltos hibrid van, Conected kivitelben 7 985 000 forinttól
6 / 15
Ford Focus Duna-part Duna
Kisfeszültségű hibridrendszert kapott a Ford Focus is. Egy 48 voltos hibrid sokkal kevesebbet tud annál a technikánál, amit a Toyota és a Lexus befuttatott, mégis egyre több autóban látjuk. Hogy lehet ez?
Húzós a felár: 48 voltos hibrid nélkül 450 000 forinttal alacsonyabb a 125 lóerős Focusok listaára
100 km-en a 125 lóerős turbómotor esetében 0,8 literrel csökken a 48 voltos hibridrendszerrel a WLTP-mérés szerinti fogyasztás, ez nagy eredmény a ráfordításhoz képest
Szíjhajtású az önindító-generátor. 11,5 kW a teljesítménye
Hidegen hagyományos önindító indítja be a motort, melegen az újraindítások eszköze a képen látható BISG, a Belt Integrated Starter Generator
Most épp gyorsítani segít az önindító-generátor
Valaki előttem nagyon tudatosan vezetett, dicséret érte. Én inkább kiélveztem a Focus futóművét a gyönyörű nógrádi tájban a csodás kanyarokkal, de helyenként pocsék utakon
Menő a Focusban a digitális műszeregység, képátlója 12,3 hüvelyk. Fent a az áram-visszatermelést, lent gyorsításkor a rásegítést jelzi vissza az animáció
Hasznos a fejmagasságú kijelző
26 lóerős a FIAT 126p soros kéthengerese, 41 Nm nyomatéka kevesebb annál az 55 Nm-nél, amit az erősített önindító-generátor lead