Röviden – Opel Grandland X Hybrid4 | |
---|---|
Mi ez? | Az Opel 2017-ben bemutatott, a Peugeot 3008-cal közös alapokra épülő kompakt szabadidő-autójának konnektoros hibrid változata, 300 lóerővel |
Mit tud? | Ha kell, nagyon erős, de roppant takarékos is tud lenni. Persze nem egy időben |
Mibe kerül? | 13,4 millió forinttól indul az egyszerűbb hibrid GrandlandX listaára, az erősebb, összkerekesé pedig 14.630.000 forinttól |
Kinek jó? | Akik egy autóban szeretnének hétvégére nagy teljesítményt, a hétköznapi ingázáshoz meg röhejesen kis fogyasztást |
A plug in, vagy magyarul konnektorból is tölthető hibrid autó egy egészen megosztó állatfaj. Elméletileg, ha valaki tudatosan használja, akkor hétköznapokon, a jellemzően 50-60 kilométer körüli, szerény hatótávot leszámítva teljes értékű villanyautóként is lehet használni, míg hétvégén különösebb szívdobogás és bonyolult, töltőkre felfűzött útvonalterv elkészítése nélkül neki lehet indulni a horizontnak, mert bármelyik töltőállomáson percek alatt fel lehet tölteni. Benzinnel.





Persze lehet gyűlölni is ezeket a zöld rendszámos jószágokat, bár a közutálat valószínűleg nem az Opel konnektoros hibridjére fröcsög, hanem azokra a csillió lóerős, nagyon sok milliós modellekre, amikkel gazdáik egy pillanatig sem járnak tisztán villannyal és valószínűleg még a töltőkábelt sem találnák meg a csomagtartóban. Csak jól jön a zöld rendszám – már ameddig még van – és a vele járó különféle kedvezmények. De minket most az érdekel, milyen egy 300 lóerős rendszer-teljesítményű, összkerék-hajtású szabadidőautó, ami papíron 1,5-1,6 literes átlagfogyasztással is beéri. Jól sejted, azért van ebben egy kis átverés is.
Szabadidő-autó nem létezhet műanyag kiegészítők nélkül