Röviden – Jeep Wrangler 2.0 Rubicon | |
---|---|
Mi ez? | A Jeep Wrangler 1986-ban mutatkozott be, de persze a családfája ennél jóval korábbra nyúlik vissza, egészen 1941-ig. Jelenleg a Wrangler a negyedik generációnál tart, amit 2018-ban mutattak be, ez pedig most egy benzinmotoros változat, 272 lóerős teljesítménnyel |
Mit tud? | Egyike az utolsó, kőkemény terepjárásra is alkalmas autóknak, és közben irgalmatlanul jól is néz ki |
Mibe kerül? | Durván 15,2 milliótól indul a Wrangler árlistája a kétajtós, kurta változattal, míg a legolcsóbb hosszú kasztnis változatért legalább 16,5 milliót kell a kasszánál hagyni. A tesztautó úgy 21 millió forintba kerül |
Kinek jó? | Ha nem nyafogsz bakancsban, nem zavar, ha tetőtől talpig saras vagy és szívesen alszol sátorban, képes vagy gázfőzőn is kaját készíteni, és nem halsz meg, ha nincs palackozott Perrier a hűthető kesztyűtartóban, akkor a Jeep Wranglert is imádni fogod |
2021-re már szinte minden autónak illik hibridnek, elektromosnak lennie, a CO2 kibocsátásnál lassan semmi nem fontosabb az autóiparban, és egyes márkák katalógusából már az is előbb derül ki, hogy hány USB csatlakozó van a második üléssorban, mint az, hogy milyen motorokkal, váltókkal rendelhető egy-egy modell. Erre itt ez a tisztán benzinmotoros Jeep Wrangler, rücskös gumikkal, borzalmas légellenállással, ami kérdés nélkül vágtat át a nappalidon, felborítja a kézműves, fenntartható gazdálkodásból származó kávédat a Chemex karaffal együtt, lerúgja az asztalról Greta Ég a házunk-ját, majd belefingik a vegánbőr kanapédba. De annyira szeretni való tulok, hogy te mosolyogva ugrasz le az éjjel-nappaliba, hogy hozz neki pár doboz Budweisert.





Másfél évvel ezelőtt a dízelmotoros Wranglerrel töltöttünk el egy szórakoztató nyári hetet, most pedig az iszákosabb, benzinmotoros, de érezhetően izmosabb változatot hajtottuk, ezúttal télen, hidegben. Lelövöm a poént: ugyanúgy csak imádni lehet, mint a dízelt és etetni sem annyira fájdalmas, mint amilyennek elsőre tűnt.