Röviden – Hyundai Nexo | |
---|---|
Mi ez? | 2018-ban rukkolt elő a Hyundai a Nexóval, ami egy olyan elektromos autó, amelyben nem mázsás akkumulátorok adják az energiát, hanem hidrogén |
Mit tud? | Tiszta és csendes, mint egy villanyautó, de nem szenvedés vele az élet akkor sem, ha fel kell tölteni |
Mibe kerül? | Jelenleg 26 millió forintos árcédula fityeg a Nexón, amiben már kétmilliós kedvezmény is van |
Kinek jó? | Aki tisztán akar autózni, de nem kíván mázsás akksikat cipelni magával mindenfelé. Ja, és persze egy hidrogénkút közelében lakik |
Jó ideje vannak már hidrogénhajtású hajtású autók, de Magyarországra csak mostanában jutottak el. Valamiért szinte egy időben estek be, hiszen a másik itthon is elérhető hidrogénhajtású autóról, a Toyota Mirairól néhány napja írtunk, most pedig a Hyundai Nexót próbálhattuk ki. Igaz, egyiket sem most láttuk először, a korábbi Mirait már 2015-ben vezettünk, sőt, a Toyota Tokióban azt is megmutatta, hogyan lehet vízből hidrogént gyártani szélenergia segítségével, a Hyundai Nexóval pedig Svájcban mentünk már egy karikát, egy szintén megújuló, vízenergiából hidrogént előállító üzem mellett.
Akkoriban még csak terv volt, hogy az itt előállított hidrogénnel majd Hyundai teherautókat is tankolnak – az évi 300 tonnás hidrogénkapacitás 40-50 darab hidrogénhajtású teherautó, vagy 1700 darab, szintén hidrogénes személyautó üzemanyagigényét fedezheti – amelyek közül 10 darabot már le is szállítottak a megrendelőnek. Az XCient amúgy a világ első sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás nehéz haszonjárműve. Szóval nem is annyira az az újdonság, hogy vannak ilyen járművek, hanem hogy ezúttal itthon, hazai pályán próbálhattuk ki őket.
Hiába 2018-as modell a Nexo, az öregedésnek semmi jele nincs rajta. A külső forma ugyanúgy működik még ma is, és egyáltalán nem fáradt el a belső dizájn, műszaki tartalom sem. Formára egy pufók, szabadidőautó-szerű járgány a Nexo, néhány olyan, légellenállást csökkentő trükkel, mint a karosszéria síkjába süllyedő kilincs, a rejtett hátsó ablaktörlő vagy a teljesen beburkolt fenéklemez, valamint a mindenfelé előforduló légcsatornák. A végeredmény 0,329-es közeg-ellenállási együttható lett. Bent kellemes, szellős, világos és modern, és még nyoma sincs benne a nagy érintőképernyős őrületnek. Itt nem veszel el menükben, nem rázódik le az ujjad a kinézett felületről, egyszerűen megnyomod, amit akarsz és az megtörténik. Azonnal.