Röviden – Dacia Logan TCe 100 LPG | |
---|---|
Mi ez? | Az újkori Dacia első modelljének legújabb változata, szedán karosszériával. 2004-ben mutatta be a Dacia az első Logant, tavaly, 2020-ban pedig már eljutottak a harmadik generációig |
Mit tud? | Jelenleg valószínűleg nincs ennél olcsóbb négyzetméterárú új autó a piacon. Autógázzal is választható. |
Mibe kerül? | Meglehetősen egyszerű a Logan árlistája, csak egy szám szerepel benne: 4.749.000 forint |
Kinek jó? | Aki kevés pénzből kíván új autót venni, de még a tágas és takarékos szavak is szerepelnek a listáján, annak kiváló lesz a Logan |
Idén februárban próbálhattuk ki először az új, harmadik generációs Logannal egy időben bemutatott új Dacia Sanderót. Az akkori sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy a Dacia Logant igazából nem is nagyon akarták Európába hozni, de nekünk, magyaroknak szerencsére mégis jutott belőle.
Mikor 2004-ben a Dacia bemutatta a Logant, a modell egyik szuperképessége az volt, hogy olcsóságával rengeteg embernek lett elérhető opció, hogy új autót vásároljon magának, családjának. De az olcsóságnak ára volt, az alapkivitelű Loganban szinte a kifelé nyíló ajtó is extrának számított, annyira fapados felszereltséggel került a kereskedésekbe. Klímát rendelni sem lehetett bele, ebben még a külső tükröket sem lehetett az utastérből beállítani és a kormányrásegítés is feláras volt. Emellett az egyszerű lemez – és üvegfelületek tették olcsóvá a gyártást. Nagyon sikeres lett. Azóta sokat változott a Dacia, és azon belül a Logan is.
Már közel nem kell olyan súlyú kompromisszumokat kötni, a formától a műszaki tartalomig a márka szépen kikerekedett és közben persze a piac is átalakult, de olcsó, tágas belterű négyajtós szedánra mindig is szüksége lesz a világnak. Igaz, főleg kelet-európai és észak-afrikai piacoknak, Európában most csak az megy, ami szabadidő-autó, vagy legalább annak látszik. Mi azért kipróbáltuk, milyen lett az új, harmadik generációs négyajtós, Logan, benzin- és gázüzemű motorral, Comfort felszereltséggel.




