Röviden – Volkswagen Golf Variant Life 1.5 eTSI OPF DSG | |
---|---|
Mi ez? | A Volkswagen évtizedeken át legfontosabb modellje, a Golf kombi karosszériával, lágy hibrid hajtással felvértezett példányát próbáltunk |
Mit tud? | Kényelmesen, könnyen vezethető, csendes autó, óriási csomagtartóval |
Mibe kerül? | A pucér, alapfelszereltségű Golf Variant árlistája 8.718.460 forinttól indul, a legolcsóbb mild hibrid változat pedig 9.3 millió forinttól vihető haza |
Kinek jó? | Akiknek fontosabb a praktikum, mint a divatos SUV forma, azok a kombi Golfnak 2021-ben is örülhetnek |
Nem véletlen, ha úgy tűnik, hogy a Volkswagen Golf már az idők kezdetet óta velünk van. 1974-ben mutatták be az évtizedeken át a kategória etalonjának számító modellt, amely most már a 2019-ben érkezett nyolcadik generációnál tart, amiből most egy kombi karosszériás példányt próbáltunk ki. Kérdés, hogy a nagy szabadidőautó-lázban képes-e megtartani vonzerejét egy kombi, elég-e az 2021-ben is, ha valami praktikus, jól vezethető és szinte már a végletekig kifinomult, de nincs krumpliformája?
Külső
Hosszú, lapos és széles. A Nyolcas Golf kombi változata 4633 milliméter hosszú, 1789 mm széles és 1498 mm magas, tengelytávja 2686 mm-es, ami 66 mm-rel nagyobb, mint a Hetesé volt. Elöl alapáron is LED-es lámpák világítanak, ízléses nappalifény betéttel, alul pedig karmolásszerű csíkozás, és az új formatervű márkaembléma teszi hangsúlyossá az orr dizájnját. Oldalról az ajtókon lévő domborítás és a vasalt él, hátul pedig a szintén csinosra rajzolt hátsó LED-es lámpák vonalai teszik izgalmassá a formát. A kipufogót ebben a kategóriában, pláne lágy hibrid hajtással már szégyellni illik, így azt el is dugták, csak az autó alá kukucskálva látszik a dupla cső.
Belső
Utastere hozza azt, amit elvárhatunk a Golftól, tisztességes anyagokból építkezik, – még az ajtózseb belseje is puha anyaggal van bevonva, hogy ne zörögjön, karcolódjon amit beletesznek – és az összeszerelés is lelkiismeretes, pontos munkának tűnik. Kényelmesek az ülések, jó tapintású benne az egyszerű kárpit is, és az összes létező üléssorában le lehet húzni több száz kilométert is fészkelődés és hiszti nélkül. Pláne, hogy a hátsó utasoknak is van klímavezérlőjük és USB csatlakozóból is jutott hátra két darab.
Sajnos ergonómiai szempontból már vannak gyengéi, nem tudom, az autóipar valaha képes lesz-e elengedni az érintőképernyős felületek fétisét, de bízom benne, hogy néhány éven belül azért csak kifut ez az őrület. A Golfban a még a fényszóró kapcsolópanelja is érintésérzékeny felületet kapott, ami még nem is lenne akkora baj, hiszen automata állásba állítva szinte soha az életben nem kell hozzányúlni, csinálja magától, amit kell.
Sokkal nagyobb baklövés volt ugyanide telepíteni a szélvédő páramentesítését kapcsoló gombot, illetve a hátsó ablak fűtését. Azt, amit szinte a Föld kérgének megszilárdulása óta a klímapanelen kellett kapcsolni. Igaz, a Golfban a klímapanellel is gondban lennénk, mert szerencsétlennek ilyenje sincs, ezt is menüből érjük csak el. A hétfokozatú DSG váltó fokozatválasztóját viszont remek húzás volt ennyire apróra faragni, ennél több helyet nem is kell, hogy elfoglaljon.
Fedélzeti rendszerét az alábbi cikkben lévő videóból alaposan megismerheted:
Csomagtartója nagyobb, mint az elődé volt, alapból 611 literes, – ez plusz 6 litert jelent – a hátsó ülések lehajtása után pedig 1642 literes teret lehet telerámolni – itt 22 liter a plusz – többféle padlószinttel, világítással, rekeszekkel, 12 voltos csatlakozóval, pótkerékkel, illetve mindennel, amit csak egy csomagtartó tudhat.
Technika
Kombi Golfot egész sokféle motorral, teljesítményszinttel is lehet rendelni. A belépőszint a mezei 1,5-ös benzines, 130 lóerővel, de ebből van 150 lóerős is. A legkisebb lágy hibrid 1,0-ás eTSI 110 lóerővel, már hétfokozatú DSG váltóval, a következő szint az 1,5-ös eTSI 130 és 150 lóerővel, szintén hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval. Dízelből 115 lóerős 2,0 TDI található az árlistán, ami hatfokozatú kézi- és szintén hatfokozatú DSG-vel is elérhető, a dízel csúcsot a szintén 2,0 TDI jelenti, 150 lóerővel és már hétfokozatú DSG váltóval.
A Golfnál a lágy hibrid rendszert – ami nem képes önmagában, tisztán elektromos üzemmódban mozgatni az autót – a másfél literes, négyhengeres motor mellé beépített 48 voltos feszültségű villanymotor/generátor és a 48 voltos lítiumion akkumulátorcsomag jelenti. A motorhoz szíjjal kapcsolódó, a benzinmotor indításáért is felelős villanymotor lassításnál generátor üzemmódba kapcsolva tölti a lítiumion akksikat. Az így nyert energiát a rendszer a 12 voltos akkumulátor töltésére, illetve a belsőégésű motor nyomatékának növelésére is tudja használni, miközben a fogyasztást is érzékelhetően csökkenti.
Ezen kívül van még egy trükkje a motornak: kis terhelésnél képes a négyből két hengert lekapcsolni, így még takarékosabban lehet vele autózni. Ezt a lehetőséget főleg országúti körülmények között lehet kihasználni, megfontolt, egyenletes vezetés mellett.
Vezetés
Nem túl izgalmas a kombi Golf kormánya mögött ülni, de talán épp ez a legjobb benne. Az utastér csendes, a motorzajból semmi sem tudja magát átküzdeni a hangszigetelésen, és még az aránylag húsos abroncsok is passzolnak a komfortos, békés utazáshoz. Persze ez nem azt jelenti, hogy gyenge lenne a motor, 130 lóerővel még a kombi karosszériát is különösebb erőlködés nélkül elviszi a vállán. A rendszer szinte teljes harmóniában dolgozik, nem igazán lehet kitalálni, mikor mi történik a hajtásláncban, még a kéthengeres üzemmód is csak akkor tűnik fel, ha valaki nagyon odafigyel, vagy észreveszi az erre utaló jelzést a kijelzőn. A dupla kuplungos váltó gyorsan, de nem kapkodósan kapcsol, zavarba csak akkor lehet hozni, ha hirtelen taposunk a gázpedálra, vagy ha fürgén kéne a kombi Golffal ipszilonozni egyet.
Kormányzása pontos, eltalált a kormánytekeréshez szükséges erő is, és kapunk visszajelzést arról is, hogy éppen mi történik az autó és az út között. Futóműve ügyesen elbánik az úthibákkal, kisebbekkel, nagyobbakkal egyaránt, és ha valaki arra vágyna, még a tempósabb kanyarokhoz is megbízható partner lehet. Fogyasztása főként városi forgalomban, normál körülmények között hajtva 6,3 liter lett a teszthét végén.
Költségek
Kis híján 9 millió forinttól, egész pontosan 8.718.460 forinttól indul – ez a Life felszereltségi szintet jelenti – a kombi Golf árlistája, amiért sima, benzinmotoros változatot adnak, – 1,5 TSI – 130 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi váltóval. Ennél alig drágább a már 150 lóerős változat indulóára – 8.842.920 – míg a legolcsóbb, csupán 1,0 eTSI 110 lóerővel, de már 7 fokozatú DSG váltóval 9.316.520 forintba kerül. Az 1,5 eTSI szintén hetes DSG-vel 9.598.460 forint 130 lóerővel, 150-nel pedig 9.722.920 forint, és hosszú távú, autópályás autózáshoz van dízel is a listán, ami a 115 lóerős, 2,0 TDI-t takarja, 9.411.080 forintért.
Az extra fényezésért 220, 270, vagy 363 ezer forintot kérnek még el, a hangulatfény 57 ezer, az esőérzékelős ablaktörlő 53 ezer, de lehet bele head up displayt is rendelni 249 ezerért, LED mátrix fényszórót 696 ezerért, illetve panoráma üvegteteje is lehet a kombi Golfnak, 440 ezerért.
Értékelés
Kár, hogy az autóvásárlók nagy része nem ésszel, hanem szívvel vesz autót. Ha fordítva lenne, akkor sokkal több, a Golf kombijához hasonló autó járna az utakon. Mert elképesztően kényelmes, csendes, tágas, jól variálható a belseje, és még vezetni is jó, még lágy hibrid hajtással is. Már, ha jónak számít, ha semmi váratlan nem történik az úton, csak békében, nyugalomban eljutsz innen oda. Aztán vissza. Ahányszor csak akarod.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|