Kombiként az új Peugeot 308 4636 mm hosszú, tengelytávja is nőtt 2732 mm-re. Szélessége 1852 mm, mint az ötajtósé, akárcsak a 1441-1444 mm-es magassága
Idén 70 éves a 203 kombi. Ez a 203 Familiale, az akár hatszemélyes családi verzió
Észak-Afrikát évtizedekre meghódították a 404-es Peugeot-k
4 / 75
Peugeot 505 SW Break Dangel 4x4
Terepjáró és kombi is volt egyben a Dangelnél 4x4-esre átépített Peugeot 505 Break
Egy időre felborult a számozás. A fotón látható 305-öst a 309 követte, majd a 306 és a 307 jött, mire elértünk a 308-hoz
Terv készült rá, de az 505-nél nagyobb 604, a 605, majd a 607 sem kapott kombiverziót
Elnyerte a 2014-es Év Autója címet Európában az előd
Az Active Pack alapverzió hűtőrácsán nincs krómhatású díszítés, a többi modellén van
Sokat nőtt, emiatt nehezebb is lett, de nem túlsúlyos
Két centivel alacsonyabb és sokkal öntudatosabb autó lett a 308-as Peugeot a modellváltással
1254 kg a 110 lóerős benzines
Szinte sosem férünk hozzá az alapmodellhez, de a Peugeot meg merte mutatni a 110 lóerős benzinest Active Pack kivitelben. A nappali menetfény LED-sora itt nem egybefüggő, de az autó csendes, kényelmes és beérte a tesztúton 6,0 literrel 100 km-re
225 lóerőhöz képest a hibrid gyorsulása nem volt lehengerlő. Jól megy, de az 1,6 tonna megfogja a 360 Nm nyomatékú, 225 lóerős hajtásrendszert
A GT és a GT Pack kivitel felismerhető a sárvédőkön a pajzsformájú emblémáról
0,28 az ötajtós alaktényezője. A kombiét pontosabban közölte a gyár, az SW-é 0,277
11 centiméterrel, 4367 milliméteresre nyúlt, szélessége 1852, magassága teli tanknál a benzines és a dízelmotorral 1444, konnektoros hibridként 1441 mm. A tengelytáv 2675 mm
26,9 centivel hosszabb a januárban bevezetendő ötajtóst nagyjából két hónappal követő kombi
Ilyen lehetne egy kombi az Alfa Romeo Giuliettából. A Peugeot korábbi márkaigazgatója, Jean-Philippe Imparato most az Alfába próbál életet lehelni, talán az ő vezetésével sikerül majd
350 000 Ft lehet a kombi felára az ötajtóshoz képest. Ez az oroszlánkarmos hátsó fényszóró nem jár az alapverzióhoz, de ott is LED-es az első és a hátsó lámpa is
Az emblémapajzsból indul ki, illetve a pajzs felé mutat a hűtőrács díszítése
Active Pack verzióban külön szegmensekből áll össze a nappali menetfény LED-sora
Itt egy közös íve van a DRL LED-sorának
Elöl és hátul is LED-es a fényszóró. Az eco LED-nek hívott lámpában nincs adaptív funkció, a mátrix LED-es fényszóró aktívan kitakarja a fénykévéből a távfénnyel zavart közlekedőket
Először a 308-on látjuk az új emblémát, a címerpajzsba foglalt oroszlánt
LED-es, de dizájnban egyszerűbb az Active Pack belépőmodell hátsó lámpája, mint a drágább verziók karommintával feldobott fényszórója
LED-es, de dizájnban egyszerűbb az Active Pack belépőmodell hátsó lámpája, mint a drágább verziók karommintával feldobott fényszórója
Rejtett a hátsó kipufogó
Olcsó pálca tartja a motorházfedelet. A benzinesek sorhármasok, 1199 köbcentiből 110 vagy 130 lóerővel. A dízel négyhengeres, az 1,5 Blue HDi 130 lóerős, 300 Nm nyomatékkal
12,4 kilowattóra a nagyfeszültségű akkumulátor kapacitása, ez gyári adat szerint 59-60 km elektromos hatótávot ad, amiből a Tengeri Alpokban, részben autópályán hajtva is megvalósult 52
Gyors és szép képet ad a középső érintőkijelző
Hatfokozatú kézi váltó helyett a 130 lóerős dízelhez és az erősebbik benzineshez 8 fokozatú automatikus váltó rendelhető, ami széria a két plug-in hibridben
Akárcsak a B8-as Passaton, itt is körbefut a rács, de nincsenek mindenütt levegőkiömlők mögöttük
Beállítástól függően továbbra is beletakar a műszeregységbe a kicsi, jó fogású kormány. A minőségérzet nagyon meggyőző
10" a központi érintőképernyő képátlója
Márkajeggyé vált az apró kormány és a magasra emelt műszeregység. Az iCockpit gyorsan megszokható
Jó az üléshelyzet és óriási az ülésállítási tartomány. Az Opelekhez hasonlóan itt is elérhető a vezetőülés AGR-tanúsítvánnyal, elektromosan fel-le és ki-be állítható deréktámasszal, megnyújtható combtámasszal. Az AGR a német Aktion Gesunder Rücken rövidítése, a tanúsítványt az egészséges hátért munkacsoport adja ki a megfelelő ülésekre
55 mm-rel nagyobb lett az ötajtós tengelytávja, így végre normális hely van a második üléssorban is
Két hátsó USB-töltő és légrostély is jár a gazdagabb felszereltségek részeként
Van helye lent a kalaptartónak, ha bővítenénk a csomagtartót
609-1634 literes a belső égésű motoros 308 kombik csomagtartója, a zöld rendszámos hibrideké 548-1547 literes
Távnyitással hajthatók le a háttámlák, van rendes világítás és áramforrás is a csomagtérben
A rács végigfut, a levegőrostély nem
Opeles a váltógomb, a hatfokozatú kézi váltó megvezetése lehetne pontosabb
Szép képű a kijelző és igényesek a kapcsolók is alatta
Gombnyomásra indul
Nem minden verzióban van sport üzemmód, ami csökkenthetné a kormány rásegítését
A közvetlen klímagomb helyére eltárolható a preferált hőmérséklet, a navigáció felületére a vigyél haza funkció, ami megkönnyítheti a mindennapokat. Ha nem tetszik, visszacsinálható
Beállítástól függően sokat kitakarhat a kormánykerék az óracsoportból
Sokféle nézetet választhatunk
Sokféle nézetet választhatunk
Sokféle nézetet választhatunk
Sokféle nézetet választhatunk
Szép képet mutat a digitális óracsoport, többféle nézete is van, amit a galériában láthattok
Sokféle nézetet választhatunk
Sokféle nézetet választhatunk
Már az Active pack alapverzióban is digitális a műszeregység. A GT-ben térhatású a fentről vetített kijelző, de ez a funkció elvileg kikapcsolható
Kikapcsolható a felerősített, mű motorhang sport üzemmódban
Változtatható a belső hangulatvilágítás színe is
Magyarul nincs hangvezérlés, de legalább szól az autó. Netkapcsolatos a hangfelismerés, nem az autó hardverének önmagában kell kitalálnia, mit is akarunk
Az alapmodellben ilyen a klímapanel
Finoman járnak a hőmérséklet-szabályozás forgógombjai
Hasznosak a közvetlen kapcsolók
Először a 308-on látjuk az új emblémát, a címerpajzsba foglalt oroszlánt
Rejtett a hátsó kipufogó