2020-ban a Mitsubishi bejelentette, hogy nem fejleszt többet új modellt az európai piac számára, de nem tűnik el. Ezt azért jobb hallani, mint hogy teljesen kivonul, mivel, bár valójában már évek óta nem oszt és nem szoroz az újautó-piacon, mégiscsak egy régi, patinás japán márka, abból pedig amúgy is ritkán vagyunk.

Szentimentális okokból valószínűleg megkönnyezném a hírt, ha egyszer csak megszűnne Magyarországon, de mi hiányozna? A Millenium Falconnal egyidős Space Star, vagy az Eclipse Cross, aminek sikerült elkoptatnia egy tök jó nevet? Egyik sem. Így most valószínűleg ez lehet a legjobb megoldás, ami a Márkával történik Európában. A Renault–Nissan–Mitsubishi-szövetség hátterével nem tűnik el, és modern autók kerülnek a kereskedésekbe. Nekem ez jó üzletnek tűnik.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 1

Külső

Ez a második olyan modell, ami már egy átemblémázás eredményeként került a kínálatba. Az ASX és a Colt a valóságban egy Renault Captur és egy Clio, mindkettő a már frissített, legújabb modell. Hogy mennyire Renault? Annyira, hogy ennek a Coltnak az alvázszáma VF1-gyel (Véhicule Francais 1, első számú francia autó) kezdődik, ez a kezdetektől fogva a Renault-k alvázszáma.

Kedves forma, klasszikus ötajtós kisautó rejtett hátsó kilincsekkel. Barátságos gömbölyű formákkal játszik, míg azért az orrán a friss Clio LED-es fényszórói és új szögletes nappali menetfénye is szerepel rajta. Persze az embléma a Mitsubishi három gyémántja, amit úgy használtak, hogy a Clio Renault-emblémás géptető bevágását sem kellett megváltoztatniuk.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 50

A Renault-n a kamerát elegánsabban építik be

Hátul azért bénább megoldás a tolatókamera műanyag konzolja, a Clión itt az embléma közepébe rejtve figyel. Ennyi a külső változások nyoma, a nagy krómbetétes hűtőmaszk azért látványos változás. Az autó méretei egy millimétert nem változtak (4053x1789x1439) azzal, hogy Mitsubishivé változott, fordulóköre 10,4 méter járdaszegélyek között, vagyis egy klasszikusan jól manőverezhető kisautóról beszélünk.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 51
Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 52

Belső

Ez egy Instyle felszereltségű tesztautó, ami a hibrid változat alatt a legmagasabbat jelenti. Ezt abból lehet azonnal felismerni, hogy a fix felszereltségi csomagokban kapható Coltok közül ebben van csak 9,3 colos álló multimédiás kijelző középen. Anyaghasználatra és formákra elég jó világ ez most a Renaultál Mitsubishinél. A kellemesnél minimálisan durvább szövésű szürke kárpit megjelenésre is klassz és tapintásra is érdekes.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 53

Kimondottan jók a formák, az anyagok és az összeszereltség

Az ülések mellett a teljes plafont is hasonlóval burkolják, ami egészen egyedi megoldás és érdekesen otthonos érzésem lesz tőle, kb. olyan, mint a kanapém kárpitozása. Sokkal jobb ez, mintha csutka fekete lenne, ahogy az új modellek 90%-ában, ebben máris nem öl meg a dögunalom, ami egyértelműen pozitív.

Klassz a fehér szegés, elég jó az ülések oldaltartása és formázása, 180 centis magasságommal is elég a hely. Leszámítva, ha mindent rendesen beállítok, egészen hátra tolom az ülést, akkor a B oszlopot már látom a perifériámban, de ez minden kisautóban így történik. Alacsonyabbak előnyben! Pozitívum, hogy magam mögé beülve is lazán elfértek a lábaim, széltében hárman nem szívesen ülnék itt, de ketten vígan.  

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 54

Magam mögött elfértem, vagyis egész tágas hátul kisautóhoz képest

Mitsubishi-embléma figyel rám a kormányon, és a multimédiában sem kaptam el hibát vagy kikandikáló Renault-rombuszt, úgyhogy jó munkát végeztek. Kezdve a multimédia menürendszerével, ez már Android-alapú, online kapcsolatú, így applikációkat is lehet rá letölteni. Saját felhasználóval tudunk belépni, és mehet Google-navigáció vagy Waze is anélkül, hogy Apple CarPlayt vagy Android autót használnánk, ami egész jó fejlődés.

Gördülékeny, jól használható, de az érintőgombra tett hangerőállításért én szívesen felelősségre vonnám, aki ezt jóváhagyta. A kijelző alatt gombsor feszít, ami jó megoldás az ülésfűtésre, stop-start kiiktatására vagy az elakadásjelzőre. Klímája egyzónás, ami bőven elég, mivel automata és egyszerűen tekerőkkel kezelhető, ezek kattanási és minőségérzete pedig remek, ahogy az előbb említett gomboké is.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 55

9,3 colos Android-alapú rendszer, elég jól használható

Magasra emelték a váltó kulisszáját, így nagyon jól kézre esik. Előtte indukciós telefon-töltőpadfészek figyel, ahol nem igazán marad egy helyben a telefon menet közben, így folyton igazgatni kell, hogy töltsön. Szűk a kis könyöklő a két ülés között, de kárpótol a puha ajtókárpit és a remek fogású multikormány, ami ebben a felszereltségben már fűthető is. Csomagtere 391 literes, elég mély, a padlókárpitot nem tudtam értelmezni, mivel szemmel láthatóan nem pontos a mérete, ezért gyűrődik minden oldalon.

Technika

A Renault és a Nissan által közösen fejlesztett és használt CMF-B platformra épül, szerkezetileg és technikailag semmilyen változtatást nem alkalmaznak a Mitsubishi Colt számára. Motorkínálata is egyezik, háromhengeres, 65 lóerős szívó benzinmotorral, ugyanennek 90 lóerős turbós változatával és 145 lóerős rendszerteljesítményű teljes hibrid rendszerrel is elérhető.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 56

1,0 literes turbómotor 90 lóerővel, hidegen bizonytalan

Technikailag utóbbi az érdekesebb, nyomatékváltó vagy kuplung helyett körmös kapcsolást alkalmaz, nincs tengelykapcsoló a benzinmotor és a 2+4 fokozatú váltómű között. Kettőt használ az elektromos haladáskor és négyet, amikor benzinmotorral halad, mindig elektromosan indul el és csak később csatlakozik be a benzines motor.

A tesztautóban, ami a 90 lóerős turbómotoros változat, hatfokozatú, kézi váltóval dolgozik a sofőr, a menetmódok pedig változtathatóak. Futóműve hagyományos MacPherson elöl és csatolt hosszlengőkaros hátul, ami a legegyszerűbb megoldás, de ide tökéletesen megfelel.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 57

Csatolt lengőkaros futóműve nagyrészt jól dolgozik, néha viszont beremeg úthibákon

Vezetéstámogató rendszerei között tempomat, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, táblafelismerő rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető és akár 360 fokos kamerarendszer is lehet.

Vezetés

Kulcs nélküli nyitás-indítási rendszer jár már a második felszereltségi szinttől mindegyik Colthoz, amiben a legjobb, hogy semmi dolgunk nincs vele. Zsebemben a Mitsubishi-emblémás Renault-kártyával sétálok az autó felé, kinyit, elsétálok tőle, bezár, nem kell a kilincsen simogatni semmit, vagy elővenni a kártyát. Ritka kényelmes, ennél már csak az jobb, amelyik a fékre lépve be is indítja az autót, de ez kézi váltós hagyományos benzinmotoros, szóval a gombot meg kell nyomni.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 58

A Clio ráncfelvarrott változatának nappali menetfényét kapta

Hideg van már a tesztidőszak alatt, 0 fok körül, amit a motor kelletlen indulása és járása is hangsúlyoz. Ahogy nekem, neki sincs kedve itt kint lenni, teljesen megértem, de ennek azért nem kéne befolyásolnia egy autót, ez mégis reszket, amíg be nem melegszik. Több nap után jöttem rá, hogy nem az én lábam fagyott le és bénázok a kuplunggal, hidegen teljesen bizonytalan a gázreakciója, torpan és alig reagál a háromhengeres motor.

Aztán mindig egyre inkább összeáll, mígnem egy egészen virgonc, határozott erőben lévő motor lesz belőle. Húz, haladás közben teljesen vállalható, inkább harcos, mint zavaró háromhengeres hangja lesz. 95 lóerő nem a világ, mégis négy fővel sem változik a karaktere, vagy megy el az ereje. Végtelenül könnyedén lehet vele karistolni keresztül a városon és vissza fullra tömött fedélzettel is.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 59

Rejtett a hátsó kilincs, használni nem jó, de szép

Hosszú úton jár a kuplung és karcos a váltó kapcsolási érzete, de mindkettőt meg lehet szokni. Az én 43-as cipőimnek már elég szűk a hely a pedálsorban, ez zavart a leginkább vezetés közben. Meg a futómű rázkódásai, nagyobb úthibába belereszket a felfüggesztés, ami nem óriási hiba, de például egy Corsa vagy 208 ennél szebben viseli a hazai úthálózatot.

Könnyedén kormányozható, szinte már játékszerű, a kilátás is elég jó, de leginkább az utastér összeszereltsége és a zajszigetelés, ami a legnagyobb pozitívum a Clióban Coltban. Hiába a rengeteg kátyú és durva, töredezett aszfalt, nincs zavaró zúgás a kerekek felől, szélzaj sem jellemző.

Többnyire 2-3 fővel városban 6,5, országúton 6,0 literes fogyasztást produkált tankolás szerint, ami ebben a kategóriában ekkora autótól teljesen jó érték.

Így lehet közel 10 milliót elkölteni egy kisautóra – Mitsubishi Colt 60

Ismerős lehet, egy Renault Clio az új Colt átemblémázva

Költségek

Egy kisautó ma már nem igazán olcsó, a 65 lóerős Colt 6,4 millió forintról startol, pont ugyanannyiról, mint a Renault Clio azonos változata. A Renault-val ellentétben a Mitsubishi fix felszereltségi szintekkel dolgozik külön rendelhető extrák nélkül (leszámítva a kiegészítőket), viszont kedvezményt nem kommunikálnak a modellre. A Renault-nál élből 400 000 forint lejön az árból, így a Clio valójában 6 millió forint alatt hazavihető.

Az erősebb, 95 lóerős motorért már 7,3 milliót kell fizetni a Mitsubishi Coltnál, a tesztben szereplő csúcsfelszereltségű Instyle radaros tempomattal, 9,3 colos multimédiával 8,9 millióról indul, plusz a metálfény 150 000-es felára, és máris túl vagyunk a 9 millió forinton.

A Mitsubishi Colt és vetélytársai – Listaár, forint
Mitsubishi Colt 1.0 MPI (65 LE) 6 399 000
Renault Clio SCe 65 (65 LE) 6 399 000
Opel Corsa 1.2 Stop&Start (75 LE) 6 190 000
Peugeot 208 1.2 PureTech (75 LE) 6 910 000
Hyundai i20 1.2 MPI (84 LE) 6 199 000
Toyota Yaris 1.5 (125 LE) 7 685 000

Értékelés

Nem véletlenül nincs igazán piaca a kis autóknak Magyarországon, amennyibe ez a Colt kerül, már egy rendes ötajtós kompakt modell is hazavihető. Lehet, hogy alacsonyabb felszereltséggel, de itthon sokszor a méret a lényeg, ha magánvásárlóról, ha flottáról beszélünk. Van, amilyen téren lehetne jobb is a Colt, de minden tekintetben korrekt és friss, amit egy valódi Mitsubishiről már nagyon rég nem lehetett elmondani.

Mellette – Ellene
 
  • Beltér minősége, összeszereltség
  • Zajszint
  • Motor ereje
  • Alacsony fogyasztás
  • Magas felszereltség
 
  • Motor erőtlen hidegen
  • Pedálok között szűk a lábtér
  • Magas ár

Szavazás

Mit szólsz az új Mitsubishi Colthoz?
átlag
5.87
szavazat
356
Mit szólsz az új Mitsubishi Colthoz?