Valószínűleg nem lesz nehéz dolga a tavalyi évet parádés számokkal záró Toyotának, az új Camry-vel. Vetélytársai alaposan megcsappantak, az elmúlt években vagy már kihaltak, vagy érdektelenség miatt az utolsókat rúgják és hamarosan utód nélkül szűnnek meg. Na, ebbe a szinte légüres térbe érkezik a most a kilencedik generációs Camry. 2019 és 2023 közötti utolsó szériából 18500 darabot adtak el Európában, ráadásul  ez a kategória egyetlen full hibridje.

Bár még a szériamodell gyártásának startja is hónapokra van, – majd csak valamikor júniusban kezdődik – a Vezess Varsóban már megtapogathatta. Megnézhettük az új méretes, négyajtós modellt. 

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 1

 

Külső

Bár a Toyota Camry karosszériájának lényege változatlan maradt – nagyjából ugyanazok a méretek is – csak a formanyelv megváltozása miatt lett valamivel, egészen pontosan 35 milliméterrel hosszabb az autó. Az új orrész stílusában a korábban már megismert Prius és C-HR modellekhez hasonlóan itt is a kalapácsfejű cápát idézi, vagy legalábbis ez volt a formatervezők szándéka, amikor megrajzolták.

Nem csak látványban új karosszéria, hanem a légellenállásán is javítottak. Itt valódi funkcióval rendelkezik az első kerekek előtti légbeömlő, aerodinamikai elemek kerültek az A-oszlopra, mélyebbre került az ablaktörlőlapát, hogy használaton kívül ne rontsa a légellenállást és ne keltsen zajt, illetve a hűtőradiátor előtt is állítható zsalus rendszer szabályozza a rajta átjutó levegő mennyiségét.

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 45

Mindössze 35 milliméterrel lett hosszabba a kasztni

 

Kevéssé látványos, sokkal inkább praktikus dolog, hogy az autó lökhárítója és a hűtőradiátorok között lévő nagy távolság, ami a kisebb koccanások javítási költségeit hivatott minimalizálni. Ha ütközéskor a másik autó nem jut el a drágán cserélhető hűtőkig, akkor jóval egyszerűbb és kisebb kiadással javítható az autó. Hátul, a C-oszlop környékén változott még valamicskét az autó, de itt is csak egy apró, plusz él került a lemezbe. 

Itt egy bő 12 perces videó az új Toyota Camry-ről, amiben kívül belül alaposan körbejárják a kiállított autót:

a videó a hirdetés után indul

Belső

Utasterében jóval látványosabb a változás a kifutó modellhez képest, teljesen átrendezték a belsőt. Bár vezetés közben még nem tudtuk kipróbálni, ránézésre ergonomikus, jól és könnyedén használható utasteret hoztak össze a tervezők. Alapból 7 colos kijelzőjű digitális műszeregységet kap, de a jobban felszerelt változatoknál létezik belőle 12,3 colos átmérőjű is. A multimédia rendszer 12,3 colos kijelzőt kínál, ami képes vezeték nélküli telefontükrözésre is. Ezért sem maradtak ki az USB portok sem, elöl három, hátul további kettő található. 

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 46

Igazán kellemes környezet várja a sofőrt az új Camry-ban

A sajtóanyag szerint különösen figyeltek rá, hogy a kárpitozáshoz és a díszítésekhez használt anyagok minősége és kivitelezése egységes képet mutasson, és a komplett utastér harmonikus legyen. Mi egyelőre csak pár percet tölthettünk az autóban, illetve körülötte, de a kivitelezés valóban meggyőző, igaz, még korántsem egy szériagyártású példányt nézegettünk. A

Az anyagok kellemes tapintásúak, jók az ülések, és bődületes tér van benne mindkét üléssorban. 190 centivel a lábtér, és a fejtér is fejedelmi benne és valószínűleg a kezelése sem lesz majd problémás. 

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 47

Átrendezték a belsejét. Nem csak szebb lett, hanem használhatóbb is

Technika

Komoly változások történtek a lemezek alatt a generációváltással, hiszen az új Camry megkapta a Toyota ötödik generációs hibrid rendszerét. Ennek alapja a 2,5 literes, négyhengeres, vegyes üzemű benzinmotor. A vegyes üzem annyit takar, hogy képes Atkinson ciklusú és hagyományos, Otto motorként is működni és ezen üzemmódok között pillanatok alatt váltani. Az Atkinson ciklus főként a takarékos, alacsony károsanyag-kibocsátású működésért felel, amikor pedig hirtelen kell meglódulni az autónak, akkor változik át a működés Otto motorossá. 

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 48

Ez már az ötödik generációs hibrid rendszer

A hibrid rendszer csúcsteljesítménye 218-ról 231 lóerőre növekedett, ami váratlan módon nem az erősebb villanymotornak, hanem az új akkumulátornak köszönhető. Korábban NiMH akkumulátor volt a Camry-ben, az újban már lítiumion akkumulátorcsomag található. Ez ugyan kisebb kapacitású, mint elődje volt – hogy pontosan mekkora, azt még nem kötötték az orrunkra – és kiterjedésében, tömegében is elmarad a korábbitól.

A kisebb helyet igénylő akkumulátort a nagyobb keresztmetszetű hűtőcsatornákon hatékonyabban lehet hűteni, és a lítiumion akkumulátor a gyakori, nagy teljesítményű ciklikus töltést, kisütést is jobban bírja. Magyarul rövid időn belül nagyobb energiamennyiséget lehet belőle kivenni és bele visszatáplálni is, ami ugye itt minden gyorsításánál és gázelvételnél történik.

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 49

Méretes maradt a fokozatválasztó kar

Ettől dinamikusabb az autó, a korábbi 8,3 másodpercről 7,9 másodpercre javult a 0-100-as sprintje. Villanymotorjai – az egyik főként a hajtásért felel, a másik a motorindítást és visszatáplálást végzi – könnyebbek és kompaktabbak, és a bolygóműves egység mérete is csökkent. 

Az 2024-es Toyota Camry vezetőtámogató rendszerei is fejlettebbek: az adaptív tempomat beállítható követési távolságai például négyre gyarapodtak, illetve az autó már három sávban figyeli a többi közlekedőt. További jó hír, hogy a baleset-megelőző rendszer felismeri a gyalogosokat is, még éjszaka, sötétben is. Képes beavatkozni a hajtásrendszerbe, kormányzásba is, ha veszélyt érez. Emellett a biztonsági rendszerek és a hibrid hajtás vezérlését is összekapcsolták, így például akadályészlelése esetén eleinte nem is az üzemi fékkel lassítja az autót, hanem intenzívebb visszatáplálással reagál. Persze vészfékezni is tud, ha erre van szükség. 

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 50

Előre is jutott rá kamera

Költségek

Mivel az új Camry gyártása csak valamikor júniusban kezdődik, és a Vörös-tengeren zajló hajóforgalmat veszélyeztető hútik miatt az amúgy is hónapokig tartó hajóút a kerülő miatt most még hosszabb, így egyelőre nincs még csak várható ára sem a modellnek. A legelső, Japánban gyártott Camry-k három hónap utazás után valamikor szeptemberben érkezhetnek Magyarországra, az előértékesítés pedig áprilisban indul majd. Jelenleg a Toyota Camry 16-19 millió forint áron kapható Magyarországon. Az új generáció árát nyilván a forint/euró árfolyam, a hazai infláció mellett a konkurensek készletes autóinak ára is befolyásolják majd. A Mazda6 mellett a legnagyobb ellenfél talán az új Skoda Superb lehet majd.

Addig is, ha kiváncsi vagy mennyit fogyaszt a valóságban egy ilyen nagytestű hibrid, nézd meg a Vezess Teletank sorozatának ide vonatkozó részét:

 

Nálunk is kitart a klasszikus szedánok utolsó mohikánja 52

Csomagtartója nem motoros, kézzel nyílik, csukódik

Értékelés

Egész szellős, kényelmes pályán indulhat a vevőkért a formailag, és műszakilag is megújult Toyota Camry. Vetélytársai már alig vannak, lassan már csak a prémium kategóriában találni valamirevaló szedánt, de abban a ligában pedig inkább már a Lexus-szal kell versenyezniük, nem a Toyotával. Ami még azzal is különleges, hogy más full hibrid hajtásláncú típus nincs is a horizonton. 

Mellette – Ellene
 
  • Elegáns forma
  • Tágas utastér
  • Kifinomult hibrid hajtáslánc
  • Ergonomikus belső
 
  • Csupán egyféle motorral kapható

Szavazás

Hány pontosra értékeled az új Toyota Camry-t?
átlag
8.73
szavazat
663
Hány pontosra értékeled az új Toyota Camry-t?