2022-ben mutatkozott be Magyarországon a kínai tulajdonú brit autómárka az MG. Pontosabban ekkor tért vissza, hiszen a 2000-es évek elején Magyarországon is jelen volt pár évig a márka, majd a Rover megszűnésével tűnt el a piacról. Két éve viszont visszatértek, és egész széles modellkínálattal vetették meg újra a lábukat Magyarországon. MG emblémával a szívó benzinmotoros változattól a külső áramforrásból is tölthető hibriden át a tisztán elektromos modellekig minden megtalálható a modellválasztékban, egyedül az öntöltő hibrid hiányzott erről a listáról. Egészen eddig. A legújabb, kifejezetten nagyra nőtt kisautó, az MG3 hibrid változatát Görögországban próbálhattuk ki.
Külső
Különösebb varázslat nincs az MG3 formájában, egy ízléses megjelenésű, klasszikus, ötajtós kisautó, ami méretben már feszegeti a kategória határait a maga 4113 milliméteres hosszával, 1797 mm-es szélességével, 1502 mm-es magasságával, és a szintén tekintélyes, 2570 mm-es tengelytávjával. Formaterve szemből sportos, szigorú, húzott lámpatesttel, cápaszerű orral és óriási, csupán dizájnelemként szolgáló légbeömlőkkel. Oldalról finom domborítás és vasalt él is végigfut az ajtókon, és hátul apró, jelzésértékű légterelő lóg hátra a tetőről.
A jellegzetes kék metálfényezés mellett konzervatívabb fehér, ezüst, szürke és fekete is található a választható színek között, de szerencsére olyan vidámabbak is felkerültek a listára, mint a piros és a sárga.
Belső
Hasonlóan a külsőhöz, az MG3 utastere is tisztességes iparosmunka. Látványra harmonikus, összeszedett benne minden, és olyan kisebb nagyobb részletek kitalálására is maradt energiájuk, mint amilyen a 3D textúrájú üléskárpit, az alul felül kissé lapított, sportos kinézetű kormány, vagy a narancsszínű díszvarrások, vagy az utasülés előtti mintás betét a középkonzolon.
Műszerfala már a belépő szinttől digitális, ez a VW termékekben lévőre hasonlító, kisebb, 7 colos méretű, és emellett akad egy nagyobb, 10,25 colos képernyő is a fedélzeti rendszer funkcióinak. Az irányváltó egy méretes forgókapcsoló, amit tekergetni kell, de a P állás a gomb közepének megnyomásával kapcsolható. Mellette az elektromos rögzítőfék és a vezetési mód választó gombja található. Az egész alig vesz el értékes helyet a térből, így marad mellette hely a poharaknak, kisebb nagyobb, utazás közben fontosnak tartott kacatoknak is.
Találni jó helyet a telefonnak is, amit USB-A, és C aljzatról is lehet tölteni és van 12 voltos csatlakozó is elöl. Emellett gondoltak a menetrögzítő kamerával autózókra is, nekik nem kell a műszerfalon átlógó töltőkábelt kerülgetni, mert előzékenyen a belső visszapillantó mellé is tettek egy USB aljzatot a hasonló eszközök táplálására.
Sajnos a klímavezérlés valódi gombjait hiába keressük, a hőmérsékletet csupán a fedélzeti rendszer menüjéből lehet állítani. Sőt, nekem úgy tűnt, hogy ha telefonról, az azon futó applikációt tükrözve navigálunk, akkor hiába nyomkodjuk a klímamenüt előhozó gombot a kijelző alatt, egyáltalán nem tudunk változtatni a beállított hőmérsékleten. Bízom benne, hogy csak én néztem be valamit, és valahogy mégis el lehet jutni odáig a navigációs menüből kilépés nélkül is.
Első ülései kényelmesek, habár az ülőlap lehetne valamivel hosszabb is, a kárpitozás minősége, tapintása is klassz és bár a berendezés nagy része masszív műanyagból készült, mégsem olyan érzés, hogy olcsó autóban ülünk. Második üléssorába könnyű beülni, a hátsó ajtók elég nagyra nyílnak és az ajtónyílás is nagy. A helykínálat 190 centiméteres magasságig pont elég, épp marad egy egy ujjnyi hely térdnél, illetve a fej fölött.
Csomagtartója a hátsó ülés alá épített akkumulátor miatt csupán átlagos méretű, 293 literes. Használhatóságban viszont nincs vele probléma, szatyorakasztó, csomagrögzítő fémfülek és LED világítás is került hátra, illetve padló alatti rekeszbe is pakolhatunk. Ide a kötelező felszereléseket és a 12 voltos akkumulátort rejtették.
Technika
Hasonlóan más öntöltő hibrid rendszert használó márkákhoz – Toyotától a BYD-ig – az MG hibridjében is 1,5 literes, 41 százalékos termikus hatásfokú Atkinson ciklusú benzinmotor adja a belsőégésű alapot a rendszerhez, – 75 kW-os (102 LE) teljesítménnyel – és emellé jön az elektromos motor 100 kW-nyi (136 LE) ereje. Amiben kissé eltér az MG a többiektől, hogy ebben aránylag nagy, 1,83 kWh-s, nagyfeszültségű akkumulátor található, – a Toyota Yarisban 0,76, míg a Renault Clio-ban 1,2 kWh ugyanez az adat – amitől a gyáriak szerint az átlagos hibridnél az MG3 közelebb áll a teljesen elektromos autókhoz, illetve a rendszerteljesítmény is nagyobb a megszokottnál: 195 lóerő.
A nagyobb akkumulátor és erősebb villanymotor miatt az MG3 60 km/órás sebességig képes teljesen elektromos üzemmódban haladni, és 80 km/óráig segít be a villanymotor a hajtásba. Efölött már a benzinmotor veszi át a munkát, amihez egy mindössze háromfokozatú automatikus váltó kapcsolódik. Arra a kérdésre, hogy miért épp három, a gyáriak egyszerűen azt felelték, mert ennyi kell, hiszen kis sebességnél úgyis a villanymotor hajt.
Ötféle üzemmód között váltogat a hibrid rendszer vezérlése. Képes tisztán elektromos üzemben haladni, van soros üzemmódja, – ilyenkor a benzinmotor csak áramot fejleszt és a villanymotor hajtja a kerekeket – és ez az üzem kiegészíthető az akku töltésével is. Egy másik üzemmódban a benzinmotor egyszerre hajt és tölt is, és az is előfordulhat, hogy mindkét erőforrás hajtja az autót.
Bár a rendszerteljesítmény 195 lóereje alapján fürgébbnek gondolhatnánk, az MG3 kereken 8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, csúcssebessége 170 km/óra, és a gyári ígéret szerint 4,4 literes átlagfogyasztással autózható le vele 100 kilométer.
Vezetés
Kezdjük azzal, hogy a 195 lóerőből nem mindet érezni vezetés közben a felszereltségtől függően 1285 – 1308 kilogrammos autó kormánya mögött. Persze a 8 másodperces gyorsulás egész szép eredmény és mivel combos villanymotor lódítja meg az autót, a gázreakció is gyors és mellbevágó, de valahogy mégsem tűnik közel 200 lóerőnek, amit a rendszer a sofőr lába alá tesz. Pedig akad itt nyomaték is rendesen, – hogy pontosan mennyi, az épp nem derül ki a műszaki adatoknál – nagy gáznál a 16 colos alufelnin lévő Kumho abroncsok – lehet, ehhez a teljesítménnyel már valami komolyabbat igényelne az autó – hamar elvesztik a kapcsolatot az aszfalttal. Pláne, poros úton.
Autózás közben a sofőr háromféle erősségű visszatáplálás és szintén háromféle vezetési mód közül választhat. Az Eco, Normal és Sport állás között érezhetően megváltozik az autó viselkedése. Utazás közben a kabin kifejezetten csendes, – a gyári diákon folyton a Toyota Yaris adataival hasonlítják – 120 km/órás tempónál az MG-ben 69 dB, míg a Yarisban 70,4 dB zajszintet mértek.
A legtöbb kínai márka a futóművön szokott elvérezni, de az MG3 alá sikerült jól használható, komfortos, de az extrém igénybevételt, gyors kanyarokat is jól tűrőt tervezni. Legalábbis a kurta tesztúton ezt lehetett érezni, nyilván a hosszabb távú, hazai aszfalton leautózott teszt majd árnyalja ezt a képet. Kormányzása steril, de pontos, az MG3 könnyen vezethető, kényelmes jószág.
Háromfokozatú automatája észrevétlenül variál az áttételekkel, és tudja azt a trükköt, hogy nem ordíttatja a motort fülsüketítő hangon. Hanem ilyenkor csak gyorsul az autó, ahogy kell.
Fogyasztása a gyári ígéret szerint 4,4 liter, ezt egyelőre se megerősíteni, se cáfolni nem tudjuk, a fedélzeti számítógép adatai alapján a nem éppen ideális körülmények között megtett út után 6,4 literes átlag jött ki.
Költségek
Jelenleg így fest az MG3 Hybrid+ listaára:
Comfort | Comfort+ | Luxury | |
MG3 Hybrid+ listaár | 8 299 000 Ft | 8 899 000 Ft | 9 499 000 Ft |
Előrendelési ár | 7 999 000 Ft | 8 599 000 Ft | 9 199 000 Ft |
A fehéren kívüli metálfényezésekért 200 ezer forintot kérnek el pluszba, de egyelőre – míg az előrendelési akció tart – ezt is elengedik. Szóval 7,99 millióért metálfénnyel is elvihető a hibrid MG3.
A belépő, Comfort változatba az automata klíma, a hátsó radar és kamera, a vezeték nélküli telefonintegráció, a 7 colos műszerfal és a 10,25 colos központi kijelző is belefért, míg a csúcsváltozatban a kulcsnélküli ajtónyitás, fűthető első ülések, fűthető kormány és a 360 fokos képet adó kamera is megtalálható.
Vezetőtámogató rendszerből a többféle segédet magába foglaló MG Pilot került az autóba, amelyben az automatikus vészfékezés, intelligens távolsági fényszóróvezérlés, sávtartó asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, adaptív sebességtartó automatika, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer és a forgalmi dugó asszisztens is megtalálható.
Az MG3 „7 év Háromszoros Gondoskodás Csomaggal” kapható, ami magában foglalja a 7 év gyári garanciát, a 7 éves országúti segélyszolgálatot, és a 7 év ingyenes állapotfelmérést.
Az MG3 Hybrid+ és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
MG3 Hybrid+ (195 LE) | 7 999 000 |
Toyota Yaris hibrid 1,5 (130 LE) | 10 325 000 |
Renault Clio E-Tech full hibrid (145 LE) | 9 499 000 |
Új Suzuki Swift 1.2 GL+ CVT Hybrid (81 LE) (ez mild hibrid) | 8 250 000 |
Értékelés
Tágas és klassz extrákkal megtömött – megtömhető – utasterével, takarékos, ügyes hibrid hajtásával és az átlagnál jóval nagyobb rendszerteljesítményével az MG3 alaposan felforgathatja itthon a hibridek piacát. A 8 millió forint alatti előrendelési árral pedig olyanoknak is elérhető távolságba kerülhet a hibrid-hajtás, akiknek eddig ez a megoldás a horizont alatt maradt.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|