Mindenre jó 374 lóerő 1

Bő három évvel ezelőtt volt dolgom először 4-es kupéval, ami akkoriban erősen megosztott mindenkit a vakmerően méretezett BMW-vesékkel. Az azóta eltelt évek alatt beérett a dizájn, és mint sok más, megjelenésükkor hasonlóan meghökkentő formatervhez, szép lassan ehhez hozzászokott a szemünk. Hogy a BMW-nek megint mennyire igaza lett a formával, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy mára már senkinek nem tűnik fel a rettenetes méretűre puffasztott első vese, egyszerűen csak egy újabb, kívánatos BMW-t látnak, ha szembejön egy 4-es. Ami az esetünkben még baromi erős is. 

Mindenre jó 374 lóerő 2

Külső

Így, hogy nincs fényes króm kerettel kiemelve, hanem egyszínű, fekete az egész vese az autó orrán, szinte már fel sem tűnik. Pláne, hogy van ellette még oldalankét egy egy óriási légbeömlő is, amik szintén elég méretes, látványos darabok. Elöl újak a fényszórók – a modell 2024 év eleji ráncfelvarrásának összes részlete itt olvasható – és az ilyenkor szokásos új karosszériaszínekkel, felnikkel is bővült a kínálat, de az autó külseje lényegében változatlan maradt.

Mindenre jó 374 lóerő 80

Bő 4,7 éter hosszú a 4-es Coupé

Hosszú motorháztető, szépen ereszkedő tetőív, dombornyomott hokiütő az ajtólemezben és ezernyi finom részlet teszi kívánatossá a 4770 milliméter hosszú, 1852 mm széles, 1393 mm magas, klasszikus kupéformájú, 2851 mm-es tengelytávú autót. Méreteihez képest szinte aprónak tűnnek a 19-es felnin lévő elöl 225/40, illetve hátul 255/35-ös abroncsok. A karbonba csomagolt külső tükör olyan, mint egy műtárgy, és szintén karbonból van a csomagtartón lévő apró légterelő is. Hátul fényes fekete keretben diffúzor, és dupla kipufogó teszi fenyegetővé a látványt. 

Mindenre jó 374 lóerő 81

Hátulról is szigorú

Belső

A modellfrissítés sokkal könnyebben tetten érhető a 4-es kupé belsejében, mint kívülről nézve. Kezdjük azzal, hogy eltűnt az égbemeredő fokozatválasztó kar, a frissített változatban apró, kristályszerű üvegbigyót lehet pöcögtetni, ha az R, N, D/S módok között kapcsolgatnánk, a P pedig saját, külön gombot kapott. A középkonzolon megmaradt az Univerzum talán legjobban használható fedélzeti rendszer vezérlője, a forgótárcsa a köré elszórt közvetlen elérést nyújtó gombokkal. A teljes középkonzol karbon borítást kapott, ami felkúszik a középső szellőzőrostélyok köré is. 

Mindenre jó 374 lóerő 82

Roppant kényelmesek a sportülések

Ugyanitt, kéz alatt található a motorindítás, leállítás gombja, a menetstabilizálót kikapcsoló gomb, a Start/Stop rendszer hatástalanítója is. Könnyű megszokni a logikáját és a használatát is. Három küllős, díszöltésekkel feltupírozott talán már indokolatlanul vastag kormánya az M Sport csomag miatt alul kissé lapított, míg a tetején apró piros betét segít a nehéz pillanatokban megtalálni az egyenest. 

Sajnos az átalakítás magával vitte a klímavezérlés közvetlen gombjait is, így a megfelelő hőmérsékletet beállításához, az ülés- vagy kormányfűtés kapcsolásához már muszáj a képernyő felületét nyomkodni. Vagy akár szóban is megkérheti a rendszert a klíma beállítására, aki inkább beszélgetni szeret az autójával. Egy igazi, tekerős hangerőszabályzó, illetve a pánikszerű ablakpárátlanítás és a hátsó ablakfűtés kapcsolója viszont megúszta a tisztogatást, ők továbbra is elérhetők közvetlenül is.

Mindenre jó 374 lóerő 83

Alul kissé lapított a kormány

Az infotainmentrendszeren új, 8.5 verziószámú operációs rendszer fut, amin új a nyitóképernyő, és a menüstruktúra is jobban hasonlít arra, mint ami az okostelefonokon található. Tudásához képest egyáltalán nem nehéz benne navigálni, a menürendszer felépítése logikus. Az pedig kifejezetten aranyos, ahogy a sebességtúllépésre figyelmeztető rendszer kikapcsolásakor mentegetőzik, hogy bocsi, de ez a jogszabályok miatt újra aktív lesz a következő indulásnál. De azért odasúgja, hogy a Set gomb nyomva tartásával menüben keresgélés nélkül azonnal, fájdalommentesen kikapcsolhatod újra ezt a funkciót. 

Mindenre jó 374 lóerő 84

Még ő kér elnézést

Az utastérben található összes képernyő – egy 12,3 colos található a kormány mögött és egy 14,9 colos, ívelt a középkonzol tetején – képe borotvaéles, a műszerfalon többféle műszerelrendezés, tartalom és dizájn között váltogathat a sofőr, és ezen felül ott a head-up display is, hogy le se kelljen venni a tekintetet az útról. 

Bitang jó ülésekben ülhet, aki beruház egy M440i-re. Ezek nem csak minden létező irányban mozgathatók, hanem még az is finomhangolható rajtuk, hogy oldalt, derékban mennyire szorítsanak a párnák. Állítható az ülőlap hosszúsága, kényelmes, jól tart, mindent tud, amit egy ülésnek tudnia kell. És még szép is.

Mindenre jó 374 lóerő 85

A hátsó sorba kifejlett felnőtt csak bajosan fér be

Hátsó üléssora viszont felejtős, legalábbis ha normál méretű felnőttet ültetnénk oda. 170 centi alatt talán elviselhető, feltéve, ha kibírjuk azt az alkalmanként fél percet, mire a motor komótosan előre, majd visszautaztatja az első ülést, hogy be lehessen mászni hátra. 

Csomagtartója egyáltalán nem kicsi, 440 literrel gazdálkodhatsz, ha tele akarod pakolni. Kétoldalt hálóval elkülönített kisebb üregekbe pakolhatók az apróbb dolgok, és a csomagtartóból karokkal lehet előredönteni a hátsó üléseket, ha hosszabb, vagy nagyobb kiterjedésű dolgokat kell magaddal vinned. 

Technika

A BMW 4-es Coupé motorválasztékában a kétliteres motor kétféle teljesítménnyel is szerepel, van belőle 184 – BMW 420i – és 245 lóerős – BMW 430i – kivitel is. A 440i viszont már hat hengert kapott, a háromliteres turbós motor 374 lóerős teljesítményű, 500 Nm-es nyomatékkal.

Akad még dízel is a kínálatban, ezek lehetnek 190, vagy 286 és 340 lóerősek is. A benzinesnél és a dízelnél a legkisebbek hátsókerék-hajtásúak – a 420d viszont elérhető xDrive-ként is – míg a nagyobbak mind összkerekesek és minden változat csak nyolcfokozatú automatikus váltóval rendelhető. 

Mindenre jó 374 lóerő 86

Hathengeres, turbós motor tolja a lovakat a vezető lába alá

Az összes soros hathengeres motort, illetve a négyhengeres dízelt is 48 V-os mild hibrid technológia egészíti ki. Ebben 8 kW-os (11 lóerős) 25 Nm csúcsnyomatékú villanymotor segít be a hajtásba és teszi finomabbá a start/stop rendszer működését és az elindulásokat. A rendszerben apró, 0,4 kWh-s akkumulátor tárolja a fékezéskor visszanyert energiát. 

A 440i xDrive 4,5 másodperc alatt futja a 0-100 km/órát, csúcssebessége 250 km/óra. Átlagfogyasztásra 7,7-8,5 litert ígér a gyár. Futóműve elöl MacPherson, hátul multilink rendszerű, a 4,7 méter hosszú autó fordulóköre 12 méteres.

Mindenre jó 374 lóerő 87

Alig van gumi a 19 colos keréken, mégsem kényelmetlen a 440i futóműve

Vezetés

Csak úgy, tétlenül létezni is jó a 440i belsejében, de az igazi móka akkor kezdődik, ha vezeted. A hathengeres motor 374 lóereje, az 500 Nm-rel már önmagában is elég lenne az önfeledt szórakozáshoz, de ez egy BMW, így parádés futóművet, váltót, és kormányzást is kapsz a temérdek lóerő mellé. Persze van, akinek az is elég, hogy képes nyílegyenesen szaggatni az autójával, de szerencsére a 440i ennél jóval több élvezetet ad. 

Ha igazán jól akarod benne magad érezni, akkor a Sport, vagy Sport+ mód lesz a barátod. Ha ezt választod, akkor érkezik a tűzijáték, nehezebbé válik a kormány, érzékenyebb a gáz, és lesz némi hangja is az autónak. Változik a váltó stílusa is, nyersebben dobálja a fokozatokat és persze a motort is hagyja a nyomatékcsúcs környéki, magasabb fordulatszámon dolgozni.

Mindenre jó 374 lóerő 88

Kellemes hely a 440i utastere

Varázslatos a kormány, oda megy az autó, azt csinálja és pont akkor, amikor azt elképzelted. Itt minden kicsit gyorsabban történik, mint körülötted máshol, de nincs nagy baj, mert a fék is harapós, bár vedd számításba, hogy a fizikával nem tud mit kezdeni, és az üres autó önmagában is 1815 kilogrammos. Ezt érdemes belekalkulálni a fékútba.

De az élményautózás mellett kevésbé izgalmas, hétköznapi közlekedésre is tökéletesen alkalmas. Ilyenkor a temérdek vezetőtámogató rendszer lesz a segítségedre, amelyek úgy működnek, hogy közben nem hajszolnak őrületbe a folytonos, indokolatlan sivalkodással. A sebességtúllépésre figyelmeztető rendszer egy gombnyomással elnémítható.

Mindenre jó 374 lóerő 89

A klímát csak a kijelzőt nyomkodva, vagy hangutasítással lehet vezérelni

Nem mintha notórius gyorshajtó lennék, de szerintem ember nincs a Földön, aki városban az összes 30-as, 40-es korlátozást betartja, ráadásul a legtöbb táblafelismerő gyakran olyan táblák miatt is jelez, amik nem is az adott útszakaszra érvényesek. Az adaptív tempomat viszont úgy jó, ahogy van, hasznos a 360 fokos képet adó tolatókamera, és a rendszer megvéd a véletlen sávelhagyástól is.

Nem meglepő, hogy a futómű is parádés, kanyarban varázslatosan ott fordul el, ahol kell, hétköznap pedig kényelmes, pedig 19 colos felniken feszül egy kevés vékonyka gumi. Mégsem kíméletlenül kemény a felfüggesztés, nem kell szenvedned benne hitvány minőségű, toldozott foltozott aszfalton sem.  

Mindenre jó 374 lóerő 90

A hűtőmaszk mögötti lamellák itt zárva vannak

Költségek

A 4-es kupé klubba 16,9 millió forint a beugró, ennyiért a 420i Coupé lehet a vevőé, 184 lóerővel, hátsókerék-hajtással. A következő lépcsőt a 430i xDrive Coupé jelenti, ezért már 19,5 millió forintot kérnek, és 245 lóerős, összkerékhajtású autótól lesz boldog a vevő. Aki még több lóerőre vágyik, annak ott az M440i xDrive Coupé 374 lóerővel, 24,3 milliós beugróárral.

Ha ugyanezt a kasztnit takarékos dízelmotorral kívánná meg valaki, akkor választhatja a 420d xDrive Coupé-t, 190 lóerős teljesítménnyel 18 550 000 forintért, vagy a 420d Coupét, egymillió forinttal olcsóbban, de egyszerűbb, csak hátsókerék-hajtású kivitelben is.  A 430d xDrive Coupé 286 lóerővel 20,8 millió, a dízel csúcsot jelentő M440d xDrive Coupé 340 lóerős motorral pedig 24,650 000 forinttól indul. 

Mindenre jó 374 lóerő 91

Csinos a hátsó lámpa

Itt még nincs vége, végtelen mennyiségű pénzt lehet még ellocsolni BMW konfigurálás közben, hiszen még a fényezések is felárasok – kivétel az Alpesi fehér – ezekre sima metálszín esetében 387 ezer, extrább fényezésnél 754 ezer, nagggyon különleges fényezésnél pedig 1,9 milliót lehet elherdálni. 

Bőrkárpitra szűk egymilliót kell félretenni, az M Sport Pro csomag 383 ezer, a kormányfűtés 103 ezer, az adaptív M futómű 191 ezer, a az m Sport ülések 380 ezer forintba kerülnek. Érdemes egy jót konfigurálni a BMW oldalán, és fejben elkölteni egy kisebb közép-afrikai ország éves GDP-jét extrákra. A tesztautóba 8,7 millió forintnyi extra került, így lett a végére 32 968 100 forintos a rajta fityegő árcédula.

Mindenre jó 374 lóerő 92

Milliónyi gomb a kormányon

A BMW M440i xDrive Coupé és vetélytársai – Listaár, forint
BMW M440i xDrive Coupé (374 LE) 24 300 000
Audi A5 Coupé 45 TFSI quattro S tronic (265 LE) 20 121 680
Mercedes-Benz CLE 300 4MATIC Coupé Mild hybrid drive (258+23 LE) 24 003 000
   

Értékelés

Csapatszállításra, terepjárásra és teherhordásra biztos nem a legjobb választás a BMW 440i Coupé, de ezen kívül bármire megfelel. Sportos, bitang erős és valószínűtlenül pontos futómű van alatta, de ha akarod, akkor átvált civilizált üzemmódra, és képes rendes, hétköznapi autóként is viselkedni, és akár a világból is kiautózhatsz vele, nem fog belerokkanni. Még a tankolásába sem.  

Mellette – Ellene
 
  • Hibátlan forma
  • Jól használható, minőségi belső
  • Erős motor
  • Emészthető fogyasztás
  • Klassz vezethetőség
 
  • Szűk, kompromisszumokkal használható hátsó üléssor
  • Eltűntek a klímavezérlés közvetlen gombjai

Szavazás

Hány pontot adnál a megújult BMW 440i-nek?
átlag
7.23
szavazat
477
Hány pontot adnál a megújult BMW 440i-nek?