A Hyundai Santa Fe neve már két évtizede ismerősen cseng az autópiacon, hiszen a dél-koreai gyártó még a korai, első szabadidő-autók között küldte csatába a típust. Amikor 2000-ben bemutatták az első generációt, még kevesen sejthették, hogy a modell több metamorfózison átesve, egyre magasabb színvonalra törve marad állandó szereplője ennek a szegmensnek.
A Santa Fe évtizedeken át egyfajta ingerszegény, józan választásként szerepelt a piacon: praktikus, megfizethető, de formailag nem túl merész autóként szolgálta tulajdonosait. Az elmúlt években azonban nagyot változott a világ, és vele együtt a Hyundai is: a márka a visszafogott dizájnt merész újításokra cserélte, és olyan típusokkal rukkolt elő, mint az Ioniq 5 vagy az N Vision 74 tanulmány, amelyek formaterve egyszerre futurisztikus és retro hatású.
![img_5553 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5553.jpg)
![img_5553 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5553.jpg)
![img_5541 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5541.jpg)
![20000 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/20000.jpg)
![img_5543 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5543.jpg)
![img_5544 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5544.jpg)
![img_5546 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5546.jpg)
![img_5547-1 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5547-1.jpg)
![img_5548 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5548.jpg)
![img_5550 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5550.jpg)
![img_5555 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5555.jpg)
![img_5561 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5561.jpg)
![img_5588 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5588.jpg)
![img_5590 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5590.jpg)
![img_5596 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5596.jpg)
![img_5600 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5600.jpg)
![img_5606 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5606.jpg)
![img_5609 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5609.jpg)
![img_5616 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5616.jpg)
![img_5619 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5619.jpg)
![img_5627 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5627.jpg)
![img_5631 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5631.jpg)
![img_5632 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5632.jpg)
![img_5633 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5633.jpg)
![img_5635 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5635.jpg)
![img_5640 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5640.jpg)
![img_5642 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5642.jpg)
![img_5645 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5645.jpg)
![img_5646 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5646.jpg)
![img_5647 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5647.jpg)
![img_5536 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5536.jpg)
![img_5553 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5553-196x131.jpg)
![img_5541 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5541-196x131.jpg)
![20000 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/20000-196x131.jpg)
![img_5543 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5543-196x131.jpg)
![img_5544 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5544-196x131.jpg)
![img_5546 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5546-196x131.jpg)
![img_5547-1 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5547-1-196x131.jpg)
![img_5548 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5548-196x131.jpg)
![img_5550 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5550-196x131.jpg)
![img_5555 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5555-196x131.jpg)
![img_5561 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5561-196x131.jpg)
![img_5588 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5588-196x131.jpg)
![img_5590 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5590-196x131.jpg)
![img_5596 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5596-196x131.jpg)
![img_5600 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5600-196x131.jpg)
![img_5606 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5606-196x131.jpg)
![img_5609 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5609-196x131.jpg)
![img_5616 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5616-196x131.jpg)
![img_5619 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5619-196x131.jpg)
![img_5627 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5627-196x131.jpg)
![img_5631 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5631-196x131.jpg)
![img_5632 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5632-196x131.jpg)
![img_5633 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5633-196x131.jpg)
![img_5635 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5635-196x131.jpg)
![img_5640 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5640-196x131.jpg)
![img_5642 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5642-196x131.jpg)
![img_5645 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5645-196x131.jpg)
![img_5646 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5646-196x131.jpg)
![img_5647 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5647-196x131.jpg)
![img_5536 | Vezess](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5536-196x131.jpg)
Ebbe a merész irányváltásba tökéletesen illeszkedik az ötödik generációs Hyundai Santa Fe is, amely nemcsak műszaki tartalmával, hanem meghökkentő dizájnjával is figyelmet követel magának.
Külső
A vadonatúj Hyundai Santa Fe formaterve első pillantásra teljes irányváltást jelent az előző generációhoz képest. Míg a korábbi modell inkább gömbölyded formáival próbált alkalmazkodni a szabadidő-autók akkori trendjeihez, addig az új Santa Fe szögletességével szinte minden konvencióval szakít.
A látványos forma két legyet üt egy csapásra: teljes mértékben kilóg a sorból, friss, felhívja magára a figyelmet, ugyanakkor maximálisan kiszolgálja a praktikus elvárásokat. A szögletes formaterv a lehető legjobb helykihasználást szolgálja, ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a dobozszerű kialakítás egyértelműen megosztó, nem reprezentatív felmérésem alapján többeknek túl idegen, és furcsa amit a Hyundai alkotott.
Az új modell nagyobb lett pár centiméterrel: a korábbi 4,78 méteres hossz helyett most már 4,83 métert mutat a mérőszalag, a szélessége 1900 mm, míg a magassága tetősínnel eléri az 1770 mm-t. Az 1980-as évek Land Rover Defenderének sziluettjére hajazó, kockákból épített forma pedig nem hagy kétséget afelől, hogy a méretnövekedést nem akarják elrejteni. A hatalmas, lapos motorháztető, a meredek orr, a szögletes kerékívek és a teljesen függőlegesre vágott hátfal mind azt sugallja, hogy a Santa Fe már nem akar észrevétlen maradni.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 63 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 63](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5546-700x467.jpg)
Minden ízében szögletes
A részletekben is merészség rejlik. A lámpatestek kialakítását például a Hyundai márkára jellemző „H” motívum határozza meg, amelyet a tervezők mintha a Tetris játékból merítettek volna. Ez a formai játékosság különösen az autó orrán és hátfalán feltűnő. Az összhatás meghökkentő, és idő kell, hogy megszokjuk az óriási lemezfelületeket, amelyek egyfajta ipari minimalizmust sugároznak. A hátfal például olyan függőleges, hogy egyesek szerint mintha egy szalagfűrésszel egyszerűen elvágták volna az autót, amikor a tervezők elérték a kívánt méretet.
Bár a Santa Fe formaterve valóban szokatlan, a mögöttes filozófia nem hagy kérdéseket: a Hyundai azt szeretné, hogy a modell egyedi, megjegyezhető jelenség legyen az egyre zsúfoltabb SUV-kínálatban. Visszakacsint a szabadidő-autók eredeti céljához, a kirándulásra használt „hobbiterepjáró” irányvonalhoz. Ezért is van a C oszlop felső részében egy furcsa nyílás, ami kapaszkodóként szolgál, ha esetleg fel kellene mászni a tetőre – a hosszú kirándulások cuccait tartalmazó tetőbokszhoz, vagy akár a tetősátorba.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 64 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 64](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5555-700x467.jpg)
Visszatérő motívum a négyszögekből kirakott H betű
Beltér
A Santa Fe belső tere szintén a tágasság és a praktikum szinonimája, aminek kétség kívül legnagyobb erőssége a csomagtér. Nemcsak hatalmas, és jól pakolható, de már gyárilag hasznos ötletekkel pakolták tele. Az elektromosan nyíló csomagtérajtó akkorára nyílik akár egy cet szája. Amikor a 1275 mm-es kategóriaelső csomagtérnyílást megnézzük, akkor érthető a baltával faragott forma, és a kissé bumfordi hátsó. A Santa Fe tényleg a kisbuszok kottájából játszik, a rakodóperem kényelmesen alacsony, és egy kirándulás során még piknikezésre is használható, hiszen a hatalmas ajtó remek esővédelmet biztosít.
Hétüléses konfigurációban a csomagtér természetesen kisebb, de a harmadik üléssor könnyedén eltüntethető a padlóban, így sík rakteret kapunk. A hatüléses kivitelen a második sorban különálló, motorosan dönthető, kartámaszos ülések találhatók, amelyeket egyszerűen és kényelmesen szabályozhatnak az utasok.
A konnektoros hibrid verzió 612 literes csomagtere bőven elegendő a mindennapi használatra, de ha igazán nagy dolgokat kell szállítani, a második és harmadik sor üléseinek lehajtásával akár 1942 literes tér áll rendelkezésünkre. A cethal hasonlat itt is él, egy kisebb lakás teljes berendezése elférne a Santa Fe gyomrában, lapra szerelt bútorok, háztartási gépek, mindent könnyedén elnyel a méretes gyomor.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 65 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 65](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5647-700x467.jpg)
Hét utassal is marad még némi csomagtér
A második sor is tágas és jól variálható. Az ülések sínen csúsztathatók, a háttámla dőlésszöge állítható, és a középső sor két szélső ülésén ISOFIX rögzítési pont is található, akárcsak a harmadik sorban. Összesen négy gyerekülés rögzíthető, ami valódi kincs lehet a nagycsaládosok számára. Az ülések mozgatása gombnyomásra történik, így a harmadik sorba való beszállás gyerekjáték, különösen a kisebbek számára.
A tologatható második sor miatt leghátul lehet játszani a lábtérrel, de mivel alacsonyan van az ülőlap (pedig emelték az elődhöz képest) így hosszú távon felhúzott térdekkel nem túl komfortos itt az utazás. Pedig kényelmi extra ide is jutott, állítható a légbefújás ereje, vannak pohártartók és két USB-C csatlakozó, valamint a csomagtartó 220 voltos kimenete is elérhető innen.
Tárolóhelyből előrébb sincs hiány: az első könyöklő alatti rekesz két oldalról is elérhető, míg az előtte lévő polcon két mobiltelefont tölthetünk vezeték nélkül. Pohártartóból összesen 17 darabot találhatunk, ami még az amerikai piac igényeit is kielégíti.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 66 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 66](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5640-700x467.jpg)
Jöhet a hűtő, a mosógép, nem csak maga a tér, de a rakodónyílás is méretes
Az első sorban pedig a Hyundai megmutatja hogy gondolják az általuk megfogalmazott visszafogott, de vagány prémium hangulatot. A műszerfal kialakítása konzervatívabb, mint a külső, tiszta szögletes vonalai között rejtett légbeömlők húzódnak, de visszaköszön a lámpákban fellelhető H motívum is. A hangulatvilágítás már szinte kötelező ezen a szinten, a Santa Fe 64 árnyalatot tud, és köthető a vezetési üzemmódhoz is, vagyis a színek a beállítástól függően változhatnak.
Fedélzeti rendszere természetesen most a Hyundai kínálat csúcsa, a két 12,3 colos képernyőn a connected car Navigation Cockpit (ccNC) fut. Ezzel már állandóan a neten lóg a Santa Fe, hálózaton keresztül képes szoftverfrissítéseket fogadni, és a navigáció is élő közlekedési adatok alapján működik. Így a mobilos kapcsolat is kész 2024-re, Apple Carplay és Android Auto applikációk vezeték nélkül működnek, a digitális kulccsal pedig okostelefonon vagy Apple Watch okosórán keresztül is zárható, nyitható vagy indítható.
Magas szintű a digitalizáció, de a Hyundai hisz a klasszikus kezelőszervekben, a klíma, és a legtöbb funkció elérhető fizikai gombokon keresztül, a szellőzés és hőmérséklet finomhangolása konkrétan egy külön 6,6 colos felületen történik, amin érintésérzékeny, de állandó gombokat ugyanúgy találunk mint a régi tárcsás forgókapcsolókat.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 67 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 67](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5616-700x467.jpg)
A kormány mögötti váltót szokni kell
Természetesen hátul is magas minőségű anyagokat találunk, de itt szembetűnő igazán, hogy a puha tapintású, finom kárpitok mennyire otthonossá teszik a teret. Bár elég sötét minden felület, mégsem rideg, és ez ennek a finom, puha borításnak köszönhető, ami változó mértékben, de a tetőkárpittól kezdve a padlószőnyegeken és az ülések háttámláján át az olyan felületeken is visszaköszön, mint a műszerfal, vagy az ajtópanelek.
Az ülések szélesek és kényelmesek, ritkaság, de motoros lábtámaszt is kérhetünk. A műszerfalat a Kona modellekből ismert kettős, 12,3 colos kijelző uralja, amely az infotainmentrendszer központja. A digitális kulcs funkcióval a telefonunk is használható az autó nyitására és indítására, a navigáció pedig valós idejű forgalmi információkkal segíti a közlekedést.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 68 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 68](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5606-700x467.jpg)
A beltér egyszerű kialakítású formailag, de otthonos, köszönhetően a jó minőségű kárpitoknak és a felhasznált anyagoknak
Technika
Az új Hyundai Santa Fe kizárólag hibrid változatokban érhető el Európában, és mindkét hajtáslánc remekül illik az autó karakteréhez. Az 1,6 literes turbómotorra épülő teljes hibrid változat 215 lóerős (össznyomatéka 367 Nm), míg a konnektoros hibrid 253 lóerőt kínál. A hibridben dolgozó villanymotor teljesítménye 48 kilowatt, a konnektoros hibridben szolgáló egység 72 kilowattos, előbbinek maximális nyomatéka 264 Nm, utóbbinak 360 Nm.
A két verzió között a legnagyobb különbséget az akkumulátor jelenti: a plug-in hibrid változatban 13,8 kWh kapacitású akkumulátor található, amely 54 kilométeres tisztán elektromos hatótávot biztosít. Mindkét változat hatfokozatú automata váltót használ, amely finoman és zökkenőmentesen működik. A plug-in hibrid változat 9,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, ami egy ekkora autótól több mint elegendő.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 69 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 69](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5561-700x467.jpg)
20 colos kerekek sem tűnnek rajta nagynak
Vezetés
A Santa Fét vezetni olyan, mintha egy mozgó nappaliban ülnénk. Az ajtót feltárva egyből érezhető, hogy egy fél polccal feljebb pozicionálták a Santa Fe ötödik generációját az elődhöz képest, és ez visszaköszön a vezetési élményben is. Összeszedett, harmonikus hibrid hajtáslánca kellően erős, de nem túl hirtelen, szinte minden vezetési helyzetben hangtalanul reagál, és erőleadásán nem érződik, hogy két külön erőforrás adja egymásnak a labdát.
Városban könnyedén elcsoroghatunk csak elektromos üzemmódban, a 360 Nm maximális nyomaték még a két tonna feletti tömeget is jó iramban mozgatja a hétköznapi forgalomban.
Vezetés közben is érződik, hogy a kényelmes, családi használat volt a tervezés fő vezérszála.
Bőven a komfortos hangolású tartományba esik a futómű, kivasalja az úthibákat, a kátyúk csak egy hullámként jutnak el az utasokhoz ütés helyett. Ezért a sportosságtól sokkal messzebb áll, mint egy hasonló méretű Volvo XC90 vagy BMW X5. Pont ezért lóg ki a sorból, ma már a legtöbb SUV erőltettet feszességgel kapaszkodik az útba, elfelejtették a terepjárós gyökereket, pedig a nyugodt, megfontolt haladásnak is megvan a maga hangulata.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 70 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 70](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5619-700x467.jpg)
A legújabb Hyundai fedélzeti rendszer fut az autón, teljes konnektivitási csomaggal
Ezt hozza vissza az új Hyundai Santa Fe, a nagy méretű volánnal sokat kell gépészkedni, és van egy kellemes ellenállása, érezteti a sofőrrel, hogy nagy vasakat mozgat. A kockaforma miatt a kilátás jó, az üléspozíció tényleg magas, túllátunk az autók során, ha beáll a forgalom. A tükrökből lehet pontosan látni hol tart a far, az orr helyzetét pedig a szintén szögletes motorház mutatja.
Ha pedig ez se lenne elég, akkor a parkolást segítő kamerarendszer tényleg minden külső pozícióból megmutatja nekünk az autót 360 fokban, a mi választásunk alapján.
Igazi vadászterülete az autópálya, a hosszú tengelytáv, a nagy test itt tényleg andalító kényelmet ad. Ez köszönhető annak is, hogy a kocka alakkal mégis sikerült addig trükközni, amíg elég csendes nem lett. A tükrök felől az A oszlop tövéből jön némi szélzaj 120-130 km/óra környékén, de hát a koreai mérnökök sem varázslók, a gördülési zaj viszont meglepően alacsony.
A konnektoros változat bálnatestét 9,3 másodperc alatt tolja 100 km/óráig a hibrid rendszer, végsebessége pedig 180 kilométer/óra.
Országúton szintén a kényelem miatt kínál élvezetes utazást a lágy hangolású futómű. Az elöl MacPherson rendszerű, hátul független felfüggesztés kellően stabilan tartja a karosszériát, de hiába a Sport mód, a kanyarok agresszív támadása felesleges, csak méla, de biztonságos orrtolás, alulkormányzottság a válasz az autó részéről.
Mint hibrid inkább a normál autókhoz áll közelebb, köszönhetően a hatsebességes automata váltónak. Nincs sokáig bőgő motor, mint egy fokozatmentes erőátvitel esetén, és a vezérlés jól sáfárkodik a két motor erejével, padlógáz esetén érezhető egy löket, ahogy kizárólag elektromos módban megjön a négyhengeres ereje is, de ettől függetlenül észrevétlenül váltják egymást.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 71 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 71](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5642-700x467.jpg)
Előtetőnek is beillik a csomagtérajtó, 184 centiméterrel még simán lehet ácsorogni alatta
Az összetett vezetéssegítő rendszerek hatékony segítséget nyújtanak az úttartásban és a forgalom ritmusának követésében, bár néhány funkciójuk kissé túlbuzgó. Például, ha a klímavezérlőre pillantunk, rögtön figyelmeztet, hogy nem az utat nézzük, vagy tíz perc vezetés után „kávészünetet” javasol, mert szerinte fáradtak vagyunk. A hasonló funkciók kikapcsolása azonban körülményes: minden indításkor több lépésen keresztül kell végigmenni.
A hibrid használatot erősen befolyásolja, hogy legfeljebb 3,3-3,6 kilowattal lehet tölteni, így hosszabb utakon megállni a töltés miatt szinte felesleges. WLTP szerinti elektromos hatótávja 54,2 kilométer, ez épp egy rövidebb reggeli körre, ingázásra elég, de nagyjából száz kilométerig még nagyban letöri a fogyasztást.
Ami töltés nélkül azért eléri egy dízel szintjét, hiszen a fizika kikapcsolhatatlan, 2 tonna és 200 lóerő felett összkerékhajtással a 6-7 l/100 kilométeres tartományt hozza, amivel ki lehet épp békülni. Ezt általában 3-4 kWh/100 km árammal egészíti ki a rendszer, ami otthoni töltéssel 210-240 Ft-os költség, ami említett 3800-4400 forintos benzin mellé.
Költségek
A Santa Fe alapára 23,09 millió forint, a plug-in változat pedig 25,8 millió forinttól indul. Ezzel a Kia Sorento és a Mazda CX-80 szintjén mozog. A Kia Sorento technológiai szempontból szinte testvérmodell, hiszen ugyanazt az 1,6 literes turbómotorra épülő plug-in hibrid hajtásláncot kínálja, mint a Santa Fe. Az elektromos hatótáv és a teljesítményadatok gyakorlatilag megegyeznek.
A két modell közötti legnagyobb különbség a stílus és a belső tér kidolgozottsága. A Kia Sorento visszafogottabb, kevésbé merész formatervezésű, míg a Santa Fe szögletes, megosztó dizájnjával jobban kiemelkedik a tömegből. A Santa Fe belső tere prémiumabb érzetet kelt, és praktikusabb, különösen a szélesebb csomagtérnyílás és a változatos tárolási lehetőségek miatt. Ugyanakkor az árban is van eltérés: a Kia Sorento alacsonyabb indulóárral érhető el.
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 72 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 72](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5536-700x467.jpg)
A szögletes forma még nagyobbnak mutatja, mint amekkora valójában: 4,84 méter, de sok hét üléses SUV eléri az öt méteres határt is
A Škoda Kodiaq régóta híres a praktikumáról, és ez az új generációban sem változott. A Santa Féhez hasonlóan hétüléses konfigurációban is elérhető, és a csomagtere is a kategória élvonalában van. Azonban a Kodiaq nem kínál plug-in hibrid hajtásláncot, csak hagyományos belső égésű motorokat, köztük a népszerű 2,0 literes TDI dízelt. Ez előny lehet azok számára, akik hosszú távon, autópályán szeretnének alacsony fogyasztást, de a városi környezetben a hibrid Santa Fe tisztább és gazdaságosabb megoldás.
A Mazda CX-60 egyértelműen prémiumabb irányba pozicionálta magát. Az autó belső tere példás minőségű, az anyaghasználat és a japán esztétika kombinációja a kategóriában kiemelkedő. A hajtáslánc tekintetében viszont a Mazda CX-60 plug-in hibrid rendszere eltér a Hyundai megoldásától. A CX-60 egy 2,5 literes szívómotorra épül, és 327 lóerős rendszerteljesítményt kínál, ami érezhetően dinamikusabb, mint a Santa Fe.
A Hyundai Santa Fe és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
Kia Sorento Plug-in Hybrid 4WD (252 LE) | 21 360 000 |
Škoda Kodiaq 1.5 TSI DSG PHEV (150+75 LE) | 20 600 000 |
Mazda CX-80 2.5L e-SKYACTIV PHEV (327) | 23 254 900 |
![Kényelemmel bélelt bálna Koreából 73 | Vezess Kényelemmel bélelt bálna Koreából 73](https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2024/12/img_5553-700x467.jpg)
A fő irányelv a tervezés során a négyzet volt
Összegzés
A hétszemélyes családi szabadidő-autók között kifejezetten vonzó ajánlat a 2024-es Hyundai Santa Fe, főleg ha hibridekre szűkítjük a kört. A stílus talán nem mindenkinek kenyere, de a praktikum vitathatatlan, ahogy a felszereltség is, mind a kényelmi, mind a biztonsági funkciók magas szintet képviselnek.
Ebbe a képbe harmonikusan illik a kényelemre hangolt futómű. Hiányként az előző verzióban még elérhető dízel hajtáslánc említhető meg, valamint az izgága aktív vezetéssegítőket, figyelmeztető rendszereket is vissza lehetne fogni némileg. Ára magasabb, mint a hasonló tömegtípusok esetén, de ha a felszereltséget, extralistát nézzük, akkor akár a prémium szegmens felé is sandíthatunk, ezekkel összevetve pedig a Santa Fe az árbajnok.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|