A nemzetközi sajtóbemutatókon tartott esti vacsorákon minden asztalhoz leül egy gyári ember, általában értékesítésért felelős középvezető, gyakorta dizájner, jó esetben fejlesztőmérnök. Amennyiben közlékeny, sok érdekességet meg lehet tőle tudni, ami máshogy nem derülne ki.
Nemrég az Astra J menetpróbáján váratlanul magas rangú menedzsert kaptunk vacsoravendégnek, Alain Vissert, az Opel marketingért és értékesítésért felelős alelnökét. A belga alelnök hat éve lépett be az Opelhez, nagyjából akkor, amikor a Signum pályafutása indult.
Az Opel Signum 2003 és 2008 nyara között készült Rüsselsheimben, ahol a C Vectra, illetve most az Insignia és az új Saab 9-5. Az ötajtós változat a Vectra kombi nyújtott tengelytávját vette át, motorkínálatában nem szerepelt az 1,6 literes alapváltozat.
Használt Opel Signum az Autókeresőben |
Másodkézből jó lehet
Jelentős értékvesztése miatt a Signum érdekes lehet, ha nincs szükség az ötödik ülőhelyre. Az utolsó Vectra-generációhoz hasonlóan megbízható és csendes autó, a hátsó ülések tologatásával csomagtere 550 literre bővíthető. Érdekes, de problémamentes használt autóként megfontolandó a típus, főleg a 2005-ös modellfrissítés utáni, sokkal előnyösebbre rajzolt ábrázattal. A vezess.hu Autókeresőjében a cikk feltöltésekor négymillió forint alatt ötvenezret sem futott dízelt is találtunk, az árak 2-2,2 millió forinttól mennek felfelé. A leginkább ajánlott motor az 1,8 literes benzinesből a 103 kW/140 lóerős változat, amely átlagosan 8 liter körül mozgó fogyasztásával takarékos is. |
A benzines csúcsmodell a 3,2 literes, 211 lóerős hathengeres volt, a dízelek között a 185 lóerős 3.0 CDTI a legnagyobb dobás. Később a szívó V6 helyét egy feltöltött, 2,8 literes hathengeres benzines vette át.
Vissert két pompás fogás között a típus bukásának okairól kérdeztem. Neki nem volt már hatása a kész autóra és a koncepcióra, de a terv alatti darabszámok már az ő vállát nyomták. Visser a kudarc három fő okát jelölte meg.
1: Túlságosan Vectra
Az első az elégtelen differenciálás: belül a műszerfal megegyezett a C Vectráéval, az orr-részt is a szegényebb rokontól vette át az Opel, ami nem passzolt egy magasabbra pozicionálandó termékhez.
2. Elégtelen kampány
A másik a kellő marketingháttér hiánya. A Signum kampányában az Opel új osztályként akarta eladni az autót, amit a Vectra ötajtós változatáról csak orbitális költéssel lehetett volna az emberekkel elhitetni, ami nem állt a gyár rendelkezésére.
3. Négy ülés túl kevés
A harmadik pont az autó koncepciója: az ötajtós Vectráért nem fogják a vállalatvezetők leadni az S-osztályt, viszont a kétszemélyes hátsó pad a családi használatú cégautót keresőknél kizárta a Signumot. (A forgalom szerint ötszemélyes Signumban a többfélekép állítható hátsó ülések az elsőkéhez hasonló kényelmet nyújtottak, de középen csak egy műanyag lap volt, illetve a helyén egy dobozszerű tároló.)