3/37 ABS-sel vészfékezéskor is irányítható az autó
ABS-sel vészfékezéskor is irányítható az autó
Fotó megosztása:
5/37 Előtte kellene megállni. Az akadály habkönnyű szivacsból van
Előtte kellene megállni. Az akadály habkönnyű szivacsból van
Fotó megosztása:
6/37 Szerencsére ez csak szivacs
Szerencsére ez csak szivacs
Fotó megosztása:
7/37 Elég kicsit elnézni a dolgot
Elég kicsit elnézni a dolgot
Fotó megosztása:
9/37 Jóindulatú az agilis Golf. De a Semperit Speed Grip hóban gyengén teljesített, féktávon, kanyarban és induláskor is
Jóindulatú az agilis Golf. De a Semperit Speed Grip hóban gyengén teljesített, féktávon, kanyarban és induláskor is
Fotó megosztása:
10/37 Tilos betekerni a kormányt, ha az autó orra kicsúszik az ívről
Tilos betekerni a kormányt, ha az autó orra kicsúszik az ívről
Fotó megosztása:
11/37 Hirtelen irányváltáskor minden autó túlkormányozott lehet
Hirtelen irányváltáskor minden autó túlkormányozott lehet
Fotó megosztása:
13/37 Kikerülés közben ne fékezzünk, csak előtte és utána
Kikerülés közben ne fékezzünk, csak előtte és utána
Fotó megosztása:
14/37 A gázelvétel segít, ha kicsúszik az orra
A gázelvétel segít, ha kicsúszik az orra
Fotó megosztása:
15/37 Hóra kitűnő volt a Pirelli Winter Snowcontrol a Hyundai i20-on
Hóra kitűnő volt a Pirelli Winter Snowcontrol a Hyundai i20-on
Fotó megosztása:
17/37 Tizedeken belül kell jól reagálni és ellenkormányozni
Tizedeken belül kell jól reagálni és ellenkormányozni
Fotó megosztása:
18/37 Ellenkormányzás és gázelvétel a megoldás, ha kifarol az autó
Ellenkormányzás és gázelvétel a megoldás, ha kifarol az autó
Fotó megosztása:
19/37 Jól tapadt a 308 a kiváló téli gumikkal. A Michelin Primacy Alpint ajánlani merjük
Jól tapadt a 308 a kiváló téli gumikkal. A Michelin Primacy Alpint ajánlani merjük
Fotó megosztása:
21/37 A gázelvétel előreviszi a súlypontot
A gázelvétel előreviszi a súlypontot
Fotó megosztása:
22/37 Idén télen bőven van hó, még Budapest környékén is
Idén télen bőven van hó, még Budapest környékén is
Fotó megosztása:
23/37 Ha van hely, kijjebb engedhetjük az autót. A nagyobb íven talán befordul
Ha van hely, kijjebb engedhetjük az autót. A nagyobb íven talán befordul
Fotó megosztása:
25/37 Fronthajtású autó is képes keresztbe fordulni
Fronthajtású autó is képes keresztbe fordulni
Fotó megosztása:
26/37 Abba az irányba kormányozzunk, amerre a kocsi fara kitör
Abba az irányba kormányozzunk, amerre a kocsi fara kitör
Fotó megosztása:
27/37 Nagyon biztonságos a 308 úttartása
Nagyon biztonságos a 308 úttartása
Fotó megosztása:
29/37 Kézifékkel vagy terhelésváltással álltak csak keresztbe a tesztautók
Kézifékkel vagy terhelésváltással álltak csak keresztbe a tesztautók
Fotó megosztása:
30/37 Két tank benzinbe kerül a tréning
Két tank benzinbe kerül a tréning
Fotó megosztása:
31/37 Jó érzés eltenni keresztbe, de ez zárt reptér. A forgalom más
Jó érzés eltenni keresztbe, de ez zárt reptér. A forgalom más
Fotó megosztása:
33/37 Laza, mély hóban jobb a tapadás, mint keményre járt felületen
Laza, mély hóban jobb a tapadás, mint keményre járt felületen
Fotó megosztása:
34/37 Mondottam ember, ússz, és úszva ússzál!
Mondottam ember, ússz, és úszva ússzál!
Fotó megosztása:
35/37 Jégen az Ifával is tud farolni a tréner
Jégen az Ifával is tud farolni a tréner
Fotó megosztása:
37/37 Székely Gyula segített a tanácsokkal
Székely Gyula segített a tanácsokkal
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Tilos betekerni a kormányt, ha az autó orra kicsúszik az ívről
Tilos egyre beljebb tekerni a kormányt!
Amikor az autó a két első keréken elveszíti a tapadást, elkezd kifelé csúszni a megcélzott kanyarívről.
Ezt nevezhetjük alulkormányozottságnak, orrtolásnak vagy orrtúrásnak. Dermesztő lehet, ha egy elmért kanyarban egyre közelebb jön a korlát, az árok, vagy ami még rosszabb, a szembejövő Kamaz.
Teendő: gázelvétel. Az alulkormányozott autót alapesetben gázelvétellel lehet visszaterelni a kormánnyal kijelölt ívre.
A gázelvétel előreviszi a súlypontot
A gázelvétel előreviszi a súlypontot
A gázelvétel két ok miatt segít: az autó gázadás nélkül lassulni kezd és a lassulástól előrébb kerül a súlypont. A kormányzott keréken lévő nagyobb súly javítja a tapadást.
Ha ez nem elég, és kellően széles az út, gázelvétel mellett megpróbálhatjuk kijjebb engedni a kocsit a kanyarban. A külső íven nagyobb sebességgel képes bekanyarodni az autó, mint szűkebben.
Tilos: tilos egyre jobban ráfordítani a kormányt!!! Hiába volna automatikus ez a reakció, életveszélyes hiba lehet. Minél beljebb tekerjük a kormányt, annál kevésbé képes tartani a kijelölt ívet az autó.
Szerencsére ez csak szivacs
Probléma: az autó kifarol
Abba az irányba kormányozzunk, amerre a kocsi fara kitör
Arra kormányozzunk, amerre kitör
Amikor a hátsó kerekek veszítik el a tapadásukat, a túlkormányozottnak hívott autó keresztbe fordul, a hátulja meg akarja előzni az elejét. Rossz esetben a kocsi irányíthatatlanul megpördül.
Teendő: gázelvétel és ellenkormányzás. Driftelni és farolgatni csodás érzés zárt pályán, üres reptéren, elhagyott parkolóban, de forgalomban keresztbe állni rémisztő érzés. A túlkormányozott autókat ugyanúgy lehet megfogni, függetlenül attól, hogy első- vagy hátsókerék-hajtásúak. Gázelvétel mellett abba az irányba kell kormányozni, amerre az autó fara kitört. Mindig a megcsúszás irányába, például a balkanyarban jobbra kifaroló kocsiban jobbra.
Ellenkormányzás és gázelvétel a megoldás, ha kifarol az autó
Ellenkormányzás és gázelvétel a megoldás kifarol az autó
A gázelvétellel járó átterhelődés elkönnyíti az autó farát, ami szintén túlkormányozottságot okozhat. De egy keresztbe álló autóban fontosabb, hogy a gumik oldalvezető erejéből jottányit se vegyünk el vonóerőátadással, magyarul gázadással. A gázról lelépve a túlkormányozott autóban is a még tapadó, irányítható első kerekekre helyezünk több súlyt.
Tilos: késlekedni. 3-5 tizedmásodpercnél nincs több időnk reagálni a hátsó gumik tapadásvesztése után. Ha elkésünk az ellenkormányzással, akkor a megpördülő autóban marad a satufék, hogy minél hamarabb megálljon, hátha megússzuk.