Van az úgy, hogy a külföldi menetpróbákat olyankorra szervezik, amikor már a hazai piacon is elérhető az adott modell. Van olyan is, amikor egy kabriót télen mutatnak be, amikor érthető okokból nehezebb kipróbálni azt. Persze, nem lehetetlen. Ha ez mind együtt van, akkor ügyes fogással gyorsan kikerülhető a tesztvezetés, és helyette egy sokkal akciódúsabb, és érdekesebb program faragható helyette.

Jégeralsó a hátizsákba, irány a jégkunyhó

Volvo Ice Camp – Kaprun: elsőre csak ennyit tudtam a programról, majd jött egy második mail is egy listával, és néhány hangulatfokozó képpel. A Salzburg közeli Kaprun eddig csak a síversenyekről, és arról a szörnyű balesetről volt meg nekem, ahol 155 turista halt kegyetlen halált egy kigyulladt vonatban néhány évvel ezelőtt.

Túléltük a Volvo-jégkunyhót 1
Túléltük a Volvo-jégkunyhót 69

Szép képek autóról, jégkunyhóról a galériában

A listán két pár meleg zokni, bakancs, és egyéb meleg ruházat szerepelt a fogkefe és a fürdőgatya mellett. A képen jégkunyhók, jégből készült éttermek és hálózsákban mosolygó emberkék mulattak gondtalanul. És tényleg rászedtek. Miután jó pár ezer forintért kiegészítettem a ruhatáram, elhittem, hogy én is ennyire fogom élvezni a fagyoskodást. Tesztvezetésről szó sincs a programban, sebaj, a C30-ast már úgyis kipróbáltuk.

[##vezess_video:mxbrpl##]
XC60 Drive -7 liter, de 4X4 nélkül

Kaprun 680 kilométerre fekszik Budapesttől, nagyjából 6 óra autózásra. Egy XC60-ast kaptunk Drive felirattal a hátulján – az e zölddel kiemelve. Néhány kilométer után gyanakodni kezdtem, hogy ez az autó bizony nem összkerekes, és a kipörgésgátló kiiktatása után erről tanúbizonyságot is szerezhettem. A Volvo weboldal sem tudja másképpen, és onnan az is kiderült, hogy ez az egyetlen XC60-as, amelyik elöl hajt. Cserébe viszont ez a legtakarékosabb. Mi pedig reménykedtünk út közben, hogy megleszünk összkerékhajtás nélkül is.

Túléltük a Volvo-jégkunyhót 70

Alig evett 7 liternél többet az XC60

A 6 órás utat megfejeltük egy ebéddel menet közben, de egy rövid kitérővel és egy kicsi bolyongással is nyolc órán belül elértük az utolsók között induló felvonót – végig száraz aszfalton – amely a 2500 méter környékén fekvő Volvo Ice Camphez juttat. A vonat már nem jár, de a sínpárok még őrzik a szomorú emléket.

Volvo Ice Camp

A Kitzsteinhorn gleccser lábánál fekvő Volvo Ice Camp tulajdonképpen egy kis falu, és egyben a legmagasabban fekvő Volvo szalon is egyben. Szalon persze csak idézőjelben értendő, de egy fagyott ablakú C30-ast, és egy üvegbura mögé rejtett C70-est tényleg felcipeltek ide. Akit érdekel hogyan, az itt megnézheti.

Túléltük a Volvo-jégkunyhót 71

Az ajtón nem fért be, hogyan került ide?

A falucska egy jégből készült étteremből áll, valamint néhány jégkunyhóból, ahol a vállalkozó kedvű turisták átvészelhetik az éjszakát, a fagypont körüli hőmérsékleten egy kölcsönzött hálózsákban. Lefekvés előtt javasolt felmelegíteni magunkat, ehhez egy szauna és egy nyitott jacuzzi is rendelkezésre áll.

A jégpadon elfogyasztott vacsora után, egy romantikus séta is javallt a hegytetőn, ahol ilyenkor már csak a ratrakok takarítják a pályákat, embert közel-távol nem látni. A romantikus séta nekünk egy fagyos szélviharba torkollt, de még mindig itt vagyunk, így tulajdonképpen azt is élveztük. Így volt ez a szaunával is, bár a gumipapucsban – velem együtt – többen is eltaknyoltunk a hóban, miközben törölközőbe csavarva, sikítva szaladtunk a meleg felé.

Túléltük a Volvo-jégkunyhót 72

Inkább kalandos volt, mint élvezetes

Az éjszaka valamiért nem telt olyan vidáman, mint ahogy a képek alapján gondoltuk, pedig a felszerelés profi volt. Az orrunk is fázott, és a meleg ágyikóhoz szokott habtestünk is nehezen viselte, hogy múmiaként becsomagolva kelljen végigaludni egy éjszakát. Egy nap kevés volt ezt megszokni, így pár óra alvás után szívesen csatoltunk a sílécet a lábunkra, és hagytuk magunk mögött az Ice Campet.

7,2 literből megjártuk

A rövidke 3 órás siklás és a napon eltöltött ebéd után, nekivágtunk a hazaútnak, amit ezúttal simán letudtunk hat óra alatt, 140 körülre állított tempomattal. A kéziváltó és az összekerékhajtás hiányát végülis nem bántunk meg, az 175 lóerős dízel pedig 7,2 literes átlagfogyasztással megúszta, ami igencsak szép teljesítmény egy ekkora autótól.

Túléltük a Volvo-jégkunyhót 73

Ezzel kezdődik és ezzel végződik a móka

Aki benevezne egy hasonló kalandra, ne habozzon, még megteheti. A 2007 óta folyamatosan újraépített Volvo Ice Camp minden vállalkozó kedvű önsanyargató előtt nyitva áll, igaz kicsit drágán. A weboldal szerint két csomag közül választhatunk, amiből az olcsóbbik 168, a drágábbik 219 euróba kerül személyenként egy éjszakára.  Ebben vacsora, nyilas program, reggeli, és a hálózsák van benne – a drágábbikban pezsgő. Kár, hogy a 45 ezer forintos ár kizárja az átlagos sátrazó közönséget a mókából. A Volvo-tulajok viszont biztosan megengedhetik maguknak, és ha rám hallgatnak, nem is hagyják ki ezt. Nagy élmény volt.