Akad akinek a kert tökéletesítése, vagy egy végletekig csinosított hobbiautó jelenti mindezt. Mivel a Vezess.hu nem kertészeti magazin, ezért utóbbival ismerkedünk most meg bővebben.
A Citroën CV2, azaz a Kacsa eleve addiktív jellegű jármű. Igazi fehér holló az utakon, a mai húsdarálóban rémálom közlekedni vele, mégis hű rajongótábora ápolja és őrzi a megmaradt darabokat, és bizony ennek a klubnak a tagjai egytől egyig fátyolos, réveteg tekintettel mesélnek szeretett kis autójukról. Akárcsak a bogarasok, a veteránmercisek, és mindazon autókedvelők, akik szócsatákat vívnak a családdal, háborút indítanak a malacperselyben csörgő apróért, ha egy eredeti eladó indexburát fedeztek fel a neten.
Herényi Norbert is ebbe a kategóriába tartozik. Igaz, ő nem a gyári állapotot tűzte ki célul, hanem egy teljesen egyedi és személyre szabott Citroënt akart magának. A láz még 1995-ben kapta el, hiszen akkor lett tulajdonosa egy Citroën 2CV6 Special típusú négykerekűnek. Azóta folyamatosan változik a kis francia, de nem egyszerű tuningról van szó, hanem olyan egyedi megvalósításokról, amiről biztosan eltérő vélemények születnek majd a kommentablakban.
Tejben-vajban fürdik a kacsa, télen garázsban áll, a tulajdonos kényesen ügyel a fényezésre, rendszeres munkájának köszönhetően tényleg karcmentes a vidám sárgára színezett karosszéria. A külsőt tekintve csak pár levonó és kacsás kiegészítő tűnik fel a felületes szemlélődőnek. Közelebbről megnézve már mellbe vág a sok mütyür: antennák, krómcsíkok, szélességjelző lámpák, még egy kis króm, plusz még egy felirat. A motorháztető alatt a 24 lóerős kacsaszív dobog, itt a megfelelő karbantartáson kívül nem történt érdemi változás, de a törődés nyomai itt is tetten érhetőek.
Az igazán mély levegő a beltérhez kell, itt olyasmit tapasztalunk, ami az átlag magyar ízlésvilágra delejező erővel hat, egyszerűen kevés az emberi agy kapacitása ahhoz, hogy ilyen mennyiségű információt hirtelen feldolgozzon.
A teljesség igénye nélkül: „ködlámpa, tolatóradar, tolatókamera, színes LCD kijelzővel, traffipax jelző radargép, GPS, kis TV, CB rádió kis és nagy teljesítményű adás-vételre, DVD-s autórádió, lenyíló előlapos, külön autórádiós magnó, 12 voltos kis hűtőszekrény, Knight Rider 2000 futófény elöl, kézifék visszajelző hang és fény, biztonsági öv visszajelző, padlógáz visszajelző, klíma utánzat, könyöklő, légkürt, középső féklámpa, 220v-os inverter. – kicsit elszálltam.”
Így jellemezte a tulaj a kütyügyűjtési mániát, és egyet kell értsünk vele . Ezt már a kacsa elektromos rendszere sem bírja igazán, hiába az 55 amperórás akkumulátor, egy jó film, élvezhető hangerővel már a másnapi indítást is veszélyeztetheti. Valamint a kacsa tömege is gyarapodott, jó 40-45 kilóval többet nyom a mérlegen, de szerencsére még korántsem került vágósúlyba.
|
Akár egy pilótafülke: rettentő sok gomb, irdatlan sok funkció, és a repertoár folyamatosan bővül. Igaz a tulajdonos már a tiszta stílus felé halad a külsőt illetően, úgy érezte, a kevesebb néha több, de a belső luxusból nem enged, így az marad színes kavalkád, ami engem leginkább az ázsiai díszítési mániára emlékeztet. Ott szinte mindennapos a hasonló aprólékos csinosítgatás.
Az odaadás és a szinte vak szerelem elvitathatatlan, az, hogy mindezt hogyan fejezzük ki – az már ízlés és nézőpont kérdése. Sokunknak ez már a ló túloldalának kategóriája, és nehezen érthetjük meg a motivációt és a miértjét a dolognak, de ha olvassuk Norbert honlapját, akkor körvonalazódik, hogy itt csak érzelmek vannak, a józanság már rég messze jár, mert ez szerelem kérem, és ő a kacsa szerelmese.