Homokot bárhol találhatunk, a Szaharát ajánlom például, egészen sok dűnét mászhatunk meg mire elérünk a szélére. Viszont itt alacsony a mérhetetlen gazdagságú autórajongók sűrűsége, ezért ha versenyt is akarunk látni, akkor az Egyesült Arab Emirátusokig kell utaznunk.
Ott is a Liwa oázist célozzuk meg, ahol egy közel 40 fokos dőlésszögű 300 méter hosszú dűne ad helyszínt a versengésnek. A cél pofon egyszerű, fel kell jutni a domb tetejére. A kivitelezés már annál bonyolultabb. Bárki nekifuthat, akár széria, akár épített autóval, csak bízzon Allah segítő erejében. Mert szüksége lesz az isteni segítségre, a mély finom homok és a meredek emelkedő keveseket enged a csúcsra.
A dűne gyorsulás teljesen legális, pályabírók felügyelik, valamint időmérés is van, de nem a győzelem a lényeg, hanem maga az időtöltés, az unaloműzés, egy kis adrenalinnal fűszerezett egyszerű autósport, ami felpezsdíti az unalmasan gazdag hétköznapokat.
A profik
Ha már verseny, kialakult egy valóban profi osztály, ahol az épített autók állnak rajthoz. Első ránézésre Nissan Patrolokat látunk, azonban ez csak a külső szénszálas műanyag héj, akárcsak a profi gyorsulásra épített gépeknél. A lényeg a motorháztető alatt van. Kicsit reszelt erőátvitel és brutális turbókkal megizmosított motorok próbálnak 1500 lóerőt a homokra préselni a lehető legkisebb veszteséggel.
Mindez helyi viszonylatban zsebben csörgő apróból megvan, egy ilyen Nissan Patrol megépítése 6 millió forint körül áll meg. Értelmetlen arab hóbort, vagy egy extrém izgalmas autósport? Döntsék el önök!