A válság hatásait igen nehezen gyűri le a német autógyártás. Két márka van ami még mindig a presztízs és a hátsókerék hajtás bűvkörében él, ez a kettő a BMW és a Mercedes, de nagyon úgy tűnik ez a képlet változni fog.

A BMW 2009 évi üzleti eredményeit tekintve -10,4%-ot produkált, beleértve a MINI és a Rolls-Royce eladásait is, a Mercedes pedig a Chryslerrel való szakítás óta csak lábadozik, a kisautók frontján próbál erősíteni inkább kevesebb mint több sikerrel. A számok azt mutatják, hogy igen nagy problémát okoz a csillagos márkának a kisautók gyártása, sem az A sem a B osztály nem hoz elég hasznot, a pénztemető Smart-ról nem is beszélve.

Ezért kapóra jött a BMW nyitása a fronthajtás felé, hiszen a bajorok is egy elsőkerekes, az 1-es modell alá pozicionált kisautóban gondolkodnak. Így a kifejlesztett hajtáslánc, együttműködés esetén már az egyesített modellpalettán is felhasználható lesz. Valamint a MINI technikája is fellelhető lesz a kisebb  modellekben, így a nagyobb gyártási számok miatt hamarabb megtérülnek a fejlesztési költségek.

A BMW-t 46%-ban birtokló Quandt család már kacérkodott az ötlettel, de visszaléptek, mert úgy vélték a Mercedes  bekebelezheti a bajor márkát. A változatlanul nehéz gazdasági körülmények, és a közös fejlesztési irány viszont meggyőzte őket, sőt a cél a két márka teljes összeolvasztása,, egységes modellpalettával, arculattal. A teljes fúzió várhatóan 2018-ig megy végbe, ekkora leállnak az eddigi modellek gyártásával és már csak a közös fejlesztéseken dolgoznak majd.

Így sajna pár év és le kell mondanunk a két nagy német presztízsmárkáról, Vereinigt Deutsche Autofabrik (VDA), azaz Egyesült Német Autógyár név alatt fog tovább élni a hátsókerékhajtás német tradíciója.

forrás: Wikipedia.com