Ma már igen ritka a gyári állapotú Volkswagen Golf I.-es. A kabrió egyenesen fehér holló, a GTI-t pedig még a szakújságírók is csak poszterről ismerik. Nos ez a darab mindegyiknél különlegesebb és ritkább...
Artz Günter karosszériamesternek érdekes ötlete támadt. Báránybőrbe akarta bújtatni a farkast. Az áldozati bárány egy Volkswagen Golf I.-es volt, amit nemes egyszerűséggel félbevágott, és addig szélesített, fúrogatott, faragott, gyártotta a lemezeket, hogy az befogadja a farkas szívét. Egy Porsche 928-as 4.7 literes hortyogó V8-as blokkját.
Mai napig szokatlan látvány a szemnek, hiszen az autó csak arányaiban tér el egy mezei Golftól. Semmi optikai kakaskodás, igazán akkor tűnik fel mivel állunk szemben, amikor mellé parkol egy eredeti darab. A Porsche technikától megizmosodva 240 km/h-s végsebességet ér el az Artz, bár a korabeli tesztek véleménye egybehangzóan állítja: vezethetetlen szörnyszülött került ki Günter Artz műhelyéből.
Ha kedvet kapnak és már nyúlnának a két kezes flexért, mert éppen akad egy elfekvő V8-as blokk a szenesben, ne fáradjanak. A szélesebb nyomtáv miatt az alkatrészek nagy része egyedi, csak az első szélvédő 2.000 fontot kóstált építésekor, és ne feledjük az 1980-as évek elejéről van szó!
Igazi unikum, még ha használati értéke vajmi kevés is, itt megnézhetik mozgás közben, miért: