Az autóversenyzésben akadnak kiemelt helyek. Lehet valaki sereghajtó, vagy balszerencsés, ha ezeken a helyeken bizonyít, neve máris felkerül a halhatatlan legendák közzé. Ilyen a Forma-1-ben Monaco, az autógyártóknak a „zöld pokol” a Nürburgring, vagy az Indy 500-as futam.
Ha rossz a lapjárás, és úgy tűnik a bank visz mindent, ilyen helyeken még meg lehet játszani a dupla vagy semmit, és felfelé ívelhet a karrier. Ilyen kategória a Pikes Peak. Egy egyszerű, alig 20 kilométer hosszú hegyi szakasz, ami bárhol lehetne kedvenc kék bolygónkon, mégis mindenki itt akar bizonyítani. Mert itt már 100 éves hagyománya van a versengésnek, és tény, hogy csak a legjobb lehet képes a nagy elődök eredményeinek megdöntésére.
A kihívás nagy, itt nincs lóerő korlát, gúzsba kötő szabályok. Ami a csövön kifér! Szinte korlátlan szabadság áll az autóépítők rendelkezésére, az ellenség csak a hegy és a fizika, nem az FIA. Így lehet, hogy a jelenlegi csúcstartó Nobuhiro Tajima, egy Suzukival, ami nem a levonós erőcsíkoktól, meg a kívánságlistától az oldalán volt erős. Kevlár, 987 ló, duplaturbós V6-os. Ezek segítették Tajimát a 10:01:408-as időhöz. És valljuk be, kanyargós hegyi úton húsz kilométert megtenni tíz perc alatt, nem mindennapi teljesítmény, már súrolja az emberi és technikai teljesítőképesség határait.
Rhys Millen célja túlszárnyalni ezt az eredményt. Tapasztalata van, a hátsókerék-hajtásúak kategóriájában ő vitte a pálmát tavaly, de most az abszolút elsőségre törekszik. Társa ismét a Hyundai lesz, ami egy 750 lóerős V6-ossal, és a 24 órás versenyekre készített prototípusokhoz hasonló külsővel segíti őt célja elérésében. Igaz papíron gyengébb mint a japán Suzukija, de a szénszálas műanyag felépítmény és a trükkös menet közben állítható szárnyak sok tizedmásodpercet hoznak a konyhára. A becsvágyon kívül a családi hagyomány is hajtja Millent, édesapja 1994-ben állított fel itt rekordot még Toyotával, ami egészen 2007-ig Tajima felbukkanásáig megdönthetetlen volt.
Nem csodálkoznék, ha sikerülne a küldetés, ugyanis a papa így tolja akkor is, ha csak egy autós rendezvényen kell szórakoztatni a közönséget: