Első gyártóként a Mercedes mutatta be 1996-ban a fékasszisztenst, amely jelentősen csökkentheti a ráfutásos baleseteket. A rendszer lényege, hogy amikor vészfékezést észlel a fékpedál lenyomásakor, akkor maximális fékerővel lassít. Ez azért fontos, mert a kutatók rájöttek, hogy a vezetők gyakran nem tapossák végig maximálisan a féket, vagy nem nyomják elég hamar és elég intenzíven, pedig ilyen helyzetekben minden pillanatnyi fékezés számít. A fékasszisztens viszont bizonyos paraméterekből tudja, hogy a vezető maximális lassítást szeretne elérni és nem is vesz vissza a fékerőből.
A rendszer persze mára sokat fejlődött, többek között radarokkal és kamerákkal is bővült, amelyek felügyelik az autó előtti területet és amennyiben kritikus helyzetet ismernek fel az érzékelők – például túl kicsi a követési távolság -, figyelmeztetik a vezetőt. Sőt ilyenkor a fékasszisztens már készenléti állapotba hozza a féket, hogy minél hatékonyabb legyen a vészfékezés.
Ma már ott tart a technológia, hogy a más rendszerekkel együttműködve képes akár önállóan is megállítani az autót.
Ma itt tart a Mercedes: