Aki mereven bámulja a tévét kéthetente vasárnap délután, gyakran fanyalog, ez már nem elég zúzda. Pedig odateszik magukat a srácok, gondoljunk a legutóbbi Vettel-Webber fiaskóra. Mégis ott ül a szívünk felett a hiányérzet. A tengerentúlon törik a csont, lángra robban szinte bármi, IndyCar, vagy Nascar, van esemény, csak a stílus hiányzik. Ezért rajong az igazi sznob autóbuzi az 1950-60-as évek Forma-1 versenyeiért.

Olajos ábrázatú kalandorok, egy hajókra illő fakormány mögött, miközben 300 km/h körül tépi le pólójukat a menetszél. Egy hiba és nyaka tört húscsomó már a győzelmi babérokat áhító kormány-virtuóz. Ebben a közegben öt világbajnoki címet gyűjteni emberfeletti tett. Juan Manuel Fangio megcsinálta. Nem hiába hasonlította hozzá magát az aktuális klasszis, Sennától Schumacherig. Ráadásul négy különböző istállónak talicskázta az aranyakat, a Maserati, Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes csapatoknál lett világbajnok.

Visszavonulása után már csak bemutatókon ült versenyautóba, de a sétagalopp nem méltó egy ekkora legendához. 1978-ban négy kört kellett megtenni az Ausztrál Nagydíj betétprogramjában. 66 évesen ült a Mercedes-Benz W196 volánja mögé,  és csak kifejezett kérésre volt hajlandó teljes overallt felvenni, hiszen ő mindig rövid ujjúban versenyzett. Egy mini futamot szerveztek, ahol több korszak gépeit engedték össze, nem kisebb névvel mint a háromszoros bajnok Jack Brabham-el álltak egy aszfalton. Ráadásul ő a 12 évvel fiatalabb Brabham BT19-essel hergelte a közönséget.

Ilyen ritkábban fordul elő, mint a Halley üstökös az égbolton, legendák méregdrága veterán autókban, azt hinnénk hímes tojás üzemmódban tették meg azt a pár kört. De nem. Úgy hajszolták a múzeumból kigurított vasakat, hogy ropogósra sült a blokkra hálót szőtt pókcsalád.  Hiába a tucatnyi év különbség, látványra fej-fej mellett haladtak, nem finomkodtak a gázpedállal, ilyen egy született versenyző! Nincs bemutató, nincs tiszteletkör, csak padlógáz. Még a kommentátorok is meglepődtek Fangio agresszivitásán, de beszéljenek helyettem a képkockák, soros nyolchengeres a V8 ellen, Fangio Brabham ellen, autótörténelmi momentum: