A gyorsulás egy bizonyos szintig betanított majom mutatvány. Szériaautóknál elég némi ügyesség. Profi szinten, már igazi tökösségi művészet. Eleve négy kerékre állítani több ezer lóerőt, és elhajtani 1/4 mérföldön át, úgy hogy ne robbanjon arcunkba a hengerfej, vérrel teli zacskókat kíván.


A váltás a gyorsaság kulcsa. Az erőátvitel, ezen múlik minden a pár másodperces futamokon (oké azért a gumiknak is fontos szerepe van:). Ezért is használnak a profik ilyan váltóműveket, amiről nekem ebben a hőségben a csavaros fagylaltot adagoló gépek jutottak eszembe. Csak ez az alsóneműbe csavarja a csokit, amikor a betonfal felé indul a vas. Külön erre szakosodott gyártók készítik az 1800-2000 lóerőre méretezett alkatrészeket, Jeffco, Lenco, ilyen márkanevek pörögnek a hozzáértők között. Ezek lényegében klasszikus bolygóműves automata váltók, azzal a különbséggel, hogy nem automaták:). Ahogy látszik a srác áll a gázon, és a karokkal kapcsolja a sebességeket, így gyűrve ráncosra a Hoosier gumikat. Bármilyen nagy is a hőség, én ezt a fagylatgépet választanám!