Elismerően csettintünk a rotyogó amerikai V8-akra, lúdbőrözünk az olaszok üvöltő sportgépeitől. A Porsche boxermotorjairól nem is beszélve. De hol vannak a franciák?
3/8 Már maga az autó is művészet, ez a kép pedig a művészet ábrázolása művészi eszközökkel...:D
Már maga az autó is művészet, ez a kép pedig a művészet ábrázolása művészi eszközökkel...:D
Fotó megosztása:
5/8 Háromszor győzni a Le Mans-i 24 óráson, teljesen francia autóval, na ez teljesítmény!
Háromszor győzni a Le Mans-i 24 óráson, teljesen francia autóval, na ez teljesítmény!
Fotó megosztása:
6/8 Két Matra 670B
Két Matra 670B
Fotó megosztása:
7/8 Egy darabka autótörténelem, a kevésbé ismert lapokról.
Egy darabka autótörténelem, a kevésbé ismert lapokról.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Már maga az autó is művészet, ez a kép pedig a művészet ábrázolása művészi eszközökkel…:D
Furcsa, de amennyire előítéletesek vagyunk a francia autókkal (akinek nem inge…), annyira jók a motorsportokban. Gondoljunk bele, a raliban évek óta a Citroën az ász, a Renault pár éve tönkreverte az F-1-mezőnyt és most se állnak rosszul. A Peugeot betlizett Le Mans-ban, de tavaly ők is remekeltek. Mégsem mondjuk azt, hogy ez igen srácok, nekem a francia autókról a sportosság jut eszembe.
Talán ezekbe a modern, száguldásra tervezett gépekben nincs elég dög. Mint ahogy egy csöves gitárerősítő is örök időkre szebben szól, mint tranzisztoros társai. Egyszerű és őszinte, nincs szögletesre vágva egyesekkel meg nullákkal.
Ilyen a Matra 670. Egy francia vas a hőskorból, amitől olajjá válik az erekben a vér. Háromszor nyert Le Mans-ban, nincs benne forradalmian új ötlet, egy, a kor színvonalán jól összerakott konstrukció, V12-es motorral, 450 lóerővel. De az a motorbőgés, az a zsíros, agresszív üvöltés, a levegőt és benzint falánkul habzsoló torokhang. Igaz, sosem lesz Ferrari, de a franciáktól ez igen jó eredmény…