Bevásárlókocsik és parkoló autók közé települt a Vezess, hogy élőben is találkozhassunk közönségünkkel. Vittünk két érdekes tesztautót, egy Xboxot – és persze az öreg Zukot, akinek ez volt a harmadik éles bevetése, egy fórumtalálkozó és egy autóMAGAZIN-költöztetés után. (A budaörsi Auchan parkolójában vagyunk, a hipermarket Vásárlók Éjszakája című rendezvényének mintegy mellékleteként.)
A Zukot eleve direkt azért vettük, hogy afféle közvetítőkocsiként, mozgó reklámtáblaként használva sok helyen megvillanthassuk: van ez a Vezess.hu című autós magazin az interneten, ami szerintünk szép, hasznos és érdekes. Arra is jó lehetőség egy ilyen kimozdulás a szerkesztőségi elefántcsonttoronyból, hogy hús-vér embereket, az úgynevezett Piac valódi képviselőit kérdezhessük meg, mit gondolnak rólunk, és mit gondolnak néhány szerintünk érdekes autóról.
Tanulságos.
Harmincéves furgon 10 000 km alattA Zukkal nincs baj, nagyjából mindenki szereti, főleg a gyerekek, akiket kissé félve engedünk felmászkálni rá, annyi rozsdás, éles vas van rajta. A felnőttek közül van, aki nosztalgiával gondol rá (30+), van, aki jópofának találja (30-). De azért akad, aki láthatóan inkább csak köpne egyet felé (akinek volt).
Mi mindenesetre nagyon elégedettek vagyunk vele. Persze 15 litert fogyaszt, a vezetési ergonómia tragikus, a kormányzás amolyan tartályhajós, a fék pedig „nem túl goromba”. (James Herriot egyik regényéből idézek. Miután az állatorvos-író szolgálati Minijével a pajtafalban állt meg, ezzel a mondattal szállt ki az ülésből a kocsit előzékenyen az útból arrébb parkolni kívánó angol gazdálkodó. Fő a hidegvér.)
De a Zukozás élménye csodás, ráadásul megható, milyen közel hozza az embereket hozzánk a vén szörnyeteg. ÉS persze elfér benne a plazmatévé az Xbox-szal, hogy megpihenhessen nálunk egy kis nídforszpídezésre a kitikkadt vásárló.
Olcsó, csinos, lassú és belül kopár Józan Választás
Aktuális tartós, három hónapot nálunk töltő tesztautónk, a Dacia Sandero Stepway sem osztja meg túlzottan a közönséget. Nem is tudja: az emberek 90%-a gyakorlatilag észre sem veszi. Hiába az emelt kasztni, a vidám bordó festés, a fiatalos matricák itt-ott, a nők egyáltalán nem látják meg a román kisautót, a férfiak jelentős része is csak átnéz rajta.
Páran, főleg középkorú férfiak azonban alaposan megnézik. Úgy látszik, főleg ehhez a csoporthoz jutott el az info, hogy feltámadt, mit feltámadt, újjászületett a Dacia márka. Hogy van egy olcsó, de a mi geopolitikai viszonyaink között tökéletesen helytálló autócsalád, amire érdemes gondolni, ha kiöregedett a G Astra, a Swift.
Volt, aki körbejárva, beülve dicsérte pár percig, hogy valóban, milyen jó ez a sajtóban mostanában sokat dicsért terepes Dacia. Mikor gyanút fogtunk, és rákérdeztünk, hogy de ugye nem a Dusterre gondol, kiderült hogy de. Nem is tudom, milyen elképzelésekkel búcsúzott el tőlünk ez az úr, szerinte a Duster alighanem Hummer méretű lehet, ha ezt is elfogadta annak.
Az örök siker: Ötös BMW
Van velünk egy 535i is. Ennek fogadtatásáról hamarosan bővebben – némi logisztikai baki folytán csak tegnap délután ötkor jutottunk hozzá, miközben 10-től 16 óráig vagyunk kint a parkolóban.
Meggyőződésünk, hogy jó, hogy vagyunk
Aljas, önző célunk is van persze a kitelepüléssel. Strandlabdáért cserébe e-mail címeket gyűjtünk, hogy új olvasókhoz juttathassuk el a Vezess autósmagazinjának és Forma-1 rovatának hírleveleit. Ezek cseppet sem gonosz spamek.
Régi szlogenünk: „Az autózás kaland, az autóvásárlás nem”. Százezreket, milliókat, netán tízmilliókat kiadni kocsira; eldönteni, melyik négykerekű felel meg leginkább igényeinknek, melyik szolgálja leginkább biztonságunkat – túl nagy döntés ez ahhoz, hogy lesz ami lesz alapon vágjon bele az ember.
Mégis, az emberekkel, hipermarketbe járó autós emberekkel folytatott beszélgetéseink alapján úgy tűnik, a legtöbben rémisztően tájékozatlanok ebben a mi mániánkban, az autók, az autózás témájában. Szóval, ha nem is gondoljuk, hogy mindenki naponta visszatérő törzsolvasónk kell legyen, azért úgy érezzük, nem árt legalább autóvásárlás idején, döntés előtt ellátogatni egy autós tanácsadó weboldalra. Például hozzánk.
Vannak adataink a Katalógusban, áraink a Konfigurátorban, itt lehet játszani egy kicsit, mielőtt beballag valaki a legközelebbi szalonba, hogy azt a pirosat kérem. És persze vannak tesztjeink, tesztjeink szinte minden márkáról, modellről, motorról, ami a magyar forgalomban megtalálható. És szakértőink is vannak, akik hifi, jogi, vásárlási, vezetéstechnikai kérdésekben osztják az észt lelkesen.
Mindez ingyen. Na ugye, hogy strandlabda nélkül is érdemes regisztrálni hozzánk! Vezessünk együtt!