Macska vagyok aki a forró kását kerülgeti. Nehéz ennek a postnak nekikezdeni, mert nem akarom egekig magasztalni a Renault rendezvényét, ami már ódához hasonló ömlengéssé válna az utolsó sorokra. Pedig az kellene. Mert bárki bármit is gondol a francia márkáról, ezt a versenysorozatot meg kell köszönjük nekik. Illetve az utolsó mozzanatig profi magyar oldalnak is, akik már négy éve hozzánk csábítják ezt a nívós vándorcirkuszt.
Mert most jöttem rá, mennyire találó elnevezés is ez a „száguldó cirkusz”. Könyveket, beszámolókat átnyálazva, videókat nézegetve ezt az érzést nem lehet átélni. Ott kell lenni, botorkálni a kamionok között, körmöt vájni a vaj puha kopasz gumikba, közvetlen közelről hallani a légkulcsok kerregését. Ez az F-1-ben, sőt a legtöbb sorozatban csak a kiváltságosoknak adatik meg. Az egyszeri nézőt kordonok erdeje és udvariasan elutasító biztonsági emberek hada választja el a paddock nyüzsgő kavalkádjától. Érthető hiszen lépni nem lehetne a bámészkodók hordáitól a királykategória esetében. Viszont a kisebb sorozatok, ahol ez a gesztus teljesen kezelhető mederben folyna, nos ők sem nyitnak kaput. Pláne nem ingyen.
Ingyenes a belépés, dübörög a taps, ég a gumi! 2011. július 2-3-án a World Series by Renault ismét megérkezik a Hungaroringre, ahová tavaly 135 ezren látogattak ki a versenyhétvégén
Ingyenes a belépés, dübörög a taps, ég a gumi! 2011. július 2-3-án a World Series by Renault ismét megérkezik a Hungaroringre, ahová tavaly 135 ezren látogattak ki a versenyhétvégén
Fotó megosztása:
A Mégane Trophy megbabonázza a szemet.
A Mégane Trophy megbabonázza a szemet.
Fotó megosztása:
Aki egyszer ide beül...
Aki egyszer ide beül...
Fotó megosztása:
A Mégane Trophy megbabonázza a szemet.
A Mégane Trophy megbabonázza a szemet.
Fotó megosztása:
A Mégane Trophy megbabonázza a szemet.
A Mégane Trophy megbabonázza a szemet.
Fotó megosztása:
Patikatisztaság mindenhol
Patikatisztaság mindenhol
Fotó megosztása:
A mélyben bújik meg a 3.5 literes V6-os, Nissan motor.
A mélyben bújik meg a 3.5 literes V6-os, Nissan motor.
Fotó megosztása:
Készül az ebéd, ezért találó a száguldó cirkusz jelző
Készül az ebéd, ezért találó a száguldó cirkusz jelző
Fotó megosztása:
A verseny egyik legfontosabb eleme
A verseny egyik legfontosabb eleme
Fotó megosztása:
Nem csak mi izzadtunk
Nem csak mi izzadtunk
Fotó megosztása:
Trophy a boxban
Trophy a boxban
Fotó megosztása:
Igazi versenyfék, semmi póz és külcsín a bámészkodónak.
Igazi versenyfék, semmi póz és külcsín a bámészkodónak.
Fotó megosztása:
Élet a boxban
Élet a boxban
Fotó megosztása:
Élet a boxban
Élet a boxban
Fotó megosztása:
Élet a boxban
Élet a boxban
Fotó megosztása:
Egy kétliteres vezetőfülkéje.
Egy kétliteres vezetőfülkéje.
Fotó megosztása:
Pár alkatrész aminek árából házat építhetnénk :)
Pár alkatrész aminek árából házat építhetnénk :)
Fotó megosztása:
A Forma-1 bemutató...
A Forma-1 bemutató...
Fotó megosztása:
Robbant a dobhártyánk
Robbant a dobhártyánk
Fotó megosztása:
Ezt a dolgot a célegyenesben fotózni, igazi kihívás, sorozatfotóval is 5 ből 1-en lehetett elkapni.
Ezt a dolgot a célegyenesben fotózni, igazi kihívás, sorozatfotóval is 5 ből 1-en lehetett elkapni.
Fotó megosztása:
Készülve a forgásra
Készülve a forgásra
Fotó megosztása:
És dübörög a taps, ég a gumi!
És dübörög a taps, ég a gumi!
Fotó megosztása:
És dübörög a taps, ég a gumi!
És dübörög a taps, ég a gumi!
Fotó megosztása:
Készülve a rajtrácsra.
Készülve a rajtrácsra.
Fotó megosztása:
Készülve a rajtrácsra.
Készülve a rajtrácsra.
Fotó megosztása:
Megélénkült a boxutca
Megélénkült a boxutca
Fotó megosztása:
Megélénkült a boxutca
Megélénkült a boxutca
Fotó megosztása:
Megélénkült a boxutca
Megélénkült a boxutca
Fotó megosztása:
Megélénkült a boxutca
Megélénkült a boxutca
Fotó megosztása:
Megélénkült a boxutca
Megélénkült a boxutca
Fotó megosztása:
Fő a biztonság, a rajt közelébe mi sem mehettünk.
Fő a biztonság, a rajt közelébe mi sem mehettünk.
Fotó megosztása:
Együtt a mezőny
Együtt a mezőny
Fotó megosztása:
Együtt a mezőny
Együtt a mezőny
Fotó megosztása:
Itt csak nüanszok vannak
Itt csak nüanszok vannak
Fotó megosztása:
A közvetítéstét nekik köszönhetjük
A közvetítéstét nekik köszönhetjük
Fotó megosztása:
Versenyautók a Hungaroringen, ennek így kell lennie!
Versenyautók a Hungaroringen, ennek így kell lennie!
Fotó megosztása:
Egy defekt, a tolongó mezőnyben.
Egy defekt, a tolongó mezőnyben.
Fotó megosztása:
Félbeszakadt a verseny, baleset miatt piros zászlóval.
Félbeszakadt a verseny, baleset miatt piros zászlóval.
Fotó megosztása:
Az a sok csillogó pont a parkoló. Igazi kemence lett délutánra mind.
Az a sok csillogó pont a parkoló. Igazi kemence lett délutánra mind.
Fotó megosztása:
Volt kiállítás is a nagy mérföldkövekkel
Volt kiállítás is a nagy mérföldkövekkel
Fotó megosztása:
Készülve a rajtra.
Készülve a rajtra.
Fotó megosztása:
Autóverseny olyan közelről, hogy szinte résztvevőnek érezhetjük magunkat. Ezt adta a World Series by Renault!
Autóverseny olyan közelről, hogy szinte résztvevőnek érezhetjük magunkat. Ezt adta a World Series by Renault!
Fotó megosztása:
És dübörög a taps, ég a gumi!
A Renault megteszi.
Nem csak az előadást látjuk, betekinthetünk a színfalak mögé, és ámulunk. Számomra a szervezettség nálunk szinte ismeretlenül magas foka volt mellbevágó, a motorhang mellett természetesen. Ahogy a cirkusz sátrat bontott, olyan gyorsasággal és precíz mozdulatokkal mint egy agysebész, majd a következő percben már csak a szél görgette a gumitörmeléket az üresen kongó pályán.
Még nem szóltam a leglényegesebb dologról, a futamokról. Igaz a mondás, ha az F-1 ilyen lenne, nem főne Bernie Ecclestone feje. Mert itt hiába a méregdrága technika, ezek a fiatal srácok nem mennek a szomszédba egy adag agresszióért. Ki kell tűnni a mezőny szürkeségéből, ahhoz pedig muszáj kockáztatni. Sokat. Törnek a szárnyak, kerék a keréken, az egyforma technika miatt nüansznyi különbségek a pilóták között, (a 3.5 literesek futama piros zászlóval ért véget vasárnap). A két literesek küzdelme pedig külön kedves, Kiss Pál Tamás miatt, aki öregbíti nemzetünk hírnevét, és tényleg veszettül tehetséges, vele készített interjúnk itt olvasható. Technikai problémáktól sújtva, utolsó 27. helyről rajtolva kapaszkodott fel a 10. pozícióig, pokolian jó versenyzést bemutatva!
Szürreális élmény, olyan mint egy tökéletesen működő cirkusz előadásában állni. Középen a porondon, amikor épp oroszlánok ugranak át lángoló karikát. Mi pedig nem a lelátóról tapsolunk csak, kicsit részesei is leszünk. Jövőre ugyanitt!