Ha kattintás rekorder cikket akar az ember, elég elejteni a nevét, a siker garantált. Mindegy mit csinált eddig az évben, egy halkan elsuttogott önkritika, vagy bizakodás máris raklapnyi kommentet generál.
Az igazi rajongó nem hallgat Bernie Ecclestone sipítozására, ahogy a sportág császára fogalmazott: „Ha nem jönnek az eredmények, kétlem, hogy Schumacher szívesen maradna”. Az igazi rajongó elengedi a füle mellett Eddie Jordan becsmérlő kijelentéseit, miszerint 41 évesen nincs keresnivalója a legjobbak között. Mégis szerintem egyre többen kerülnek sakkhelyzetbe amikor egy kocsmai vita során kedvencüket védik. A legnagyobb adu a visszatérést ellenzők paklijában Rosberg…
A fiatal Nico rendszeresen mutat többet, mint a mellette szereplő legenda. Tudjuk, Ross Brawn csapata már a jövő évre fejleszt, rendszeresen fel is hozzák ezt az elmaradó eredmények okán. Ennek ellenére jól látszik ki tud többet kihozni a kapott anyagból. Rosberg most is erőn felül teljesített, míg Schumacher a 14. helyről várja a pár perc múlva kialvó piros lámpákat.
Nem fekszik neki az autó. Ezt is gyakran halljuk, Jenson Button védte a mundért, szerinte az ő túlkormányozottságot kedvelő stílusára lett belőve a Mercedes, míg Schumacher az orrtolós, alulkormányzott versenyautókban van elemében.
Vita vitát követ, pletyka után újabb pletykáktól hangos a sajtó. Egy valami vitathatatlan, a sportnak jót tett a visszatérés, nagy hírverést lehet kelteni az ügy körül, és ha nincs semmi, akkor is muszáj írni valamit a 41 éves pilótáról. Hogy ma milyen eredményt ér el, az pár perc múlva kiderül, mindenesetre volt már pár felejthetetlen pillanat, ami ő adott a Magyar Nagydíj közönségének.
Az 1998-as győzelmét lehet kiemelni a négy közül. 16 pont hátránnyal érkeztek Mogyoródra, a hajszálnyival erősebb Mclarenek ellen. Ezt a hajszálat csak Schumacher tudta kompenzálni, aki akkor proramozható számítógép volt, amit Ross Brawn a fülébe súgott, azt teljesítette is. Így tudott akkor közel húsz őrült gyors körrel és három boxkiállással futamgyőzelmet elérni, és életben tartani a világbajnoki esélyeket. Pedig az a Ferrari nem volt túl fényes, de erőn felül teljesített, ahogy most Nico Rosberg, vagy Robert Kubica.
Igen, szurkolóként, ha fájó pontot kell megevezni, akkor ez az ami zavarja a bennem élő, rajongó kamaszt. Nem lehet érezni azt, hogy Schumacher lóerőket pótol, hogy többre lenne képes egy autó attól, hogy ő fogja benne a kormányt. Ettől függetlenül elhiszem, hogy a jövő évre kisütnek valamit, és ő is ott lesz a dobogó közelében, hogy barackot nyomhasson a tejfölös szájúak fejére..