Nagy sikere van a dokumentumfilmes csatornákon az autóépítéssel foglalkozó műsoroknak. Színes egyéniségek színes verdákat raknak össze, központban a festés, az egyedi felni, a Hemi motor. Egy unalmasabb borús és álmos projektből is lazán össze lehet ollózni fél órányi élvezhető műsort.

De mi a helyzet az igazi versenyautókkal? Arról miért nincs műsor? Nos, a mezei TV néző unalmasnak találná, főleg azért mert ezek a szerelők nem bohóckodni mennek reggelente a műhelybe, hanem dolgozni.


A képlet akkor változik meg, ha hozzáadunk néhány piszkosul felgyorsított videofelvételt, ahol a mérnökök hada hiperaktív Supermenként pár perc alatt összepakol egy komplett raliautót. Szerencsére több csapat is élt már a lehetőséggel, így Forma-1-es autótól a túraautókon át egészen a 24 órás versenyekre szánt gépekig találunk ilyen videókat.

BMW Z4 GT3 – Ha 78 millió forintért rendel magának valaki egyet a Z4 pályára szánt verziójából, készüljön fel, mert a gyár dobozban szállítja le a méregdrága játékszert. Ezért jó, ha szerelőgárdát is veszünk mellé, legalább olyat mint a Team West Coast Racing, akik 25 nap alatt 600 munkaórával állították talpra a bajor versenygépet.


Toyota F-1 – Az eredményeik miatt nem fogunk emlékezni a Toyota csapatra, de legalább egy ilyen videót összehoztak nekünk. A TF109-est rakják össze, nekik nagyjából 48 óra kellett a művelethez…


A túraautókat a Chevrolet Cruze képviseli a WTCC versenyekre felkészített autóval.


Végül jöjjön a legdrámaibb felvétel. A Patron Highcroft csapata igencsak kemény feladatot kapott, amikor versenyzőjük egy atlantai verseny edzésén teljesen lenullázta az Acura ARX-02a típusú gépet. Nem volt mit tenni, új autót kellett építeni, mintegy 24 óra alatt. A baleset csütörtök délután háromnegyed négykor történt, logisztikai bravúrokkal és hatalmas erőfeszítések árán szombat reggel már a pályán körözött a teljesen új versenyautó. A törött gép alkatrészeinek csak 10%-át tudták újra beépíteni…