Schneiderék autót vesznek, pörög a pöcegödörbiznisz. Beszédülnek a Lexus szalonba, vizsgálódnak, töviről hegyire mindent, a fél csordányi marhabőr belsőt, a felfoghatatlan hibridhajtást, a japán precizitás művészetté emelt színvonalát.
De a fakormány? Az minek? Olyan Pista bá’ öreg Alfettájában is volt, és állandóan elromlott. Mármint nem a kormány, hanem az autó összességében. Nem jó emlék, veszünk inkább németet! Már indulnak is kifelé a csíkos szatyorba tömött két tucat millió forinttal, amikor a szalon kereskedője rohamtempóban képeket kezd el kutatni a laptopján.
Eldurrant egy ordító közhelyet, miszerint ez a kormány más mint a többi. Az újgazdag fülek fogékonyak a trükkre, főleg amikor hallják, hogy nemes alapanyagból dolgoznak a japánok. Madárszemes juhar és diófát válogatnak szigorú szempárok, majd hosszú tesztelés, nyomáspróba után választják ki az igazán erős darabokat.
Ez a kormány más mint a többi. Az újgazdag fülek fogékonyak a trükkre, főleg amikor hallják, hogy nemes alapanyagból dolgoznak a japánok.
Ez a kormány más mint a többi. Az újgazdag fülek fogékonyak a trükkre, főleg amikor hallják, hogy nemes alapanyagból dolgoznak a japánok.
Fotó megosztása:
Az alapanyag.
Az alapanyag.
Fotó megosztása:
Méretre vágva.
Méretre vágva.
Fotó megosztása:
A belső fémváz ívéhez még precíz gépek formázzák a fát.
A belső fémváz ívéhez még precíz gépek formázzák a fát.
Fotó megosztása:
A belső fémváz ívéhez még precíz gépek formázzák a fát.
A belső fémváz ívéhez még precíz gépek formázzák a fát.
Fotó megosztása:
A belső fémváz ívéhez még precíz gépek formázzák a fát
A belső fémváz ívéhez még precíz gépek formázzák a fát
Fotó megosztása:
A polírozás és festés már igazi kézműves munka!
A polírozás és festés már igazi kézműves munka!
Fotó megosztása:
A polírozás és festés már igazi kézműves munka!
A polírozás és festés már igazi kézműves munka!
Fotó megosztása:
Az alapanyag.
Következő lépésként gépek vágják formára az alapanyagot, ami a belső fémvázra kerül. Mivel nem lehet mindent a precíz de lélektelen masinákra bízni, ezért formára faragással végezvén, következik a készítés igazi oroszlánrésze a polírozás, és a végső festés. Türelmes kézművesek munkájával, rétegek sokaságát viszik fel, míg az eredmény egy tökéletesen sima, tükörszerű felület nem lesz. Ezt nem bízzák gépre, ide érző kéz kell. Ha megtörtént a festés, jöhet a lakk, és a lakk, majd egy újabb réteg lakk, végül újabb leheletnyi festékréteg ad meleg tónust a fa eredeti erezetét szem előtt hagyva, minderre koronaként egy UV és karcálló réteg kerül.
A polírozás és festés már igazi kézműves munka!
A japános minőségmánia itt sem hiányozhat, mielőtt a Lexushoz kerül a kormány, minden egyes darabot újra végigpásztáznak, szemmel és kézzel egyaránt. Utolsó ászként dörzsölt kereskedőnk nem felejti el megemlíteni, hogy a Lexusnak mindezt egy sógun által a 19. században alapított Miroku Techwood készíti, ahol mesterien bánnak a fával. Csak ők gyártanak ilyet, teljes kizárólagossággal, csak a Lexusnak!
Ahogy a prezentáció utolsó képe is lepereg, már enyhül a szorítás a csíkos szatyor rongyosra fogdosott fülein. Schneider és felesége elégedetten pöffeszkedve távozik, már saját Lexusukkal, ami legalább első benyomásra kifinomult ízlésvilágot kölcsönöz.